Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma- yapılmış çalışmalar üzerine karşılıklı bilgi paylaşımı. Ders programı hakkında bilgilendirme-Serbest el çizim çalışmaları (temel geometrik formlar vb.), Lejant ve pafta kullanımı hakkında bilgilendirme-iç mimari Yazı tekniği alıştırmaları. |
|
2) |
Bubble Diyagram-Serbest el sunum yöntemleri-konsept çalışmaları anlatım ve uygulama-İç mimari yazı tekniği çalışmaları-Temel geometrik form çalışmaları, çizgi çalışmaları, İç mimari yazı tekniği çalışmaları ve ders içi uygulamalar-Ödev Değerlendirmeleri. |
|
3) |
Kalemin gücünü ve çizgi şiddetini anlayabilmek, kavrayabilmek için ton çalışmaları (H – HB – B- 2B – 3B – 5B – 7B – 8B) Ödev Değerlendirmeleri. |
|
4) |
Renk–Doku–Mekân–Malzeme ve boyut ilişkisi üzerine serbest el çalışmalar. Örüntü oluşturma mekân ve doku üzerine denemeler ile tarihi yapıların cephe örnekleri üzerinden transfer çalışması ile sketch denemeler. (Çoklu teknikler; marker, suluboya, kuru boya vb. bilumum materyaller ile rengi–doku–mekân ilişkisini kavrama.) Marker Renk Skalası Hazırlanması. |
|
5) |
Nesne-Doku-Mekân-Örüntü: İç Mekân öğelerinden (oturma birimi, aydınlatma elemanı, elektronik cihazlar vb.) seçilecek bir nesnenin gerçeğe uygun çizilmiş formunun (metamorfoz, abstraksyon, stilizasyon vb.) gibi yöntemler kullanarak bir görsel doku oluşturmak. |
|
6) |
Nesne-Doku-Mekân-Örüntü: İç Mekân öğelerinden (oturma birimi, aydınlatma elemanı, elektronik cihazlar vb.) seçilecek bir nesnenin gerçeğe uygun çizilmiş formunun (metamorfoz, abstraksyon, stilizasyon vb.) gibi yöntemler kullanarak bir görsel doku oluşturmak. |
|
7) |
Nesne-Doku-Mekân-Örüntü: İç Mekân öğelerinden (oturma birimi, aydınlatma elemanı, elektronik cihazlar vb.) seçilecek bir nesnenin gerçeğe uygun çizilmiş formunun (metamorfoz, abstraksyon, stilizasyon vb.) gibi yöntemler kullanarak bir görsel doku oluşturmak. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
İç mekân örnek çalışmalar (2+1- 3+1 vb. örnek plan çalışmaları- (Ölçek 1/50 – 1/20) Plan ve kesitlerin marker yöntemleri kullanarak renklendirilmesi. Çoklu boya teknikleri ile proje sunum tekniklerinin uygulanması ve kavranması (Plan boyama Aşaması). |
|
10) |
İç mekân örnek çalışmalar (2+1- 3+1 vb. örnek plan çalışmaları- (Ölçek 1/50 – 1/20) Plan ve kesitlerin marker yöntemleri kullanarak renklendirilmesi. Çoklu boya teknikleri ile proje sunum tekniklerinin uygulanması ve kavranması (Plan boyama Aşaması). |
|
11) |
İç mekân örnek çalışmalar (2+1- 3+1 vb. örnek plan çalışmaları- (Ölçek 1/50 – 1/20) Plan ve kesitlerin marker yöntemleri kullanarak renklendirilmesi. Çoklu boya teknikleri ile proje sunum tekniklerinin uygulanması ve kavranması (Plan boyama Aşaması). |
|
12) |
İç mekân örnek çalışmalar (2+1- 3+1 vb. örnek plan çalışmaları- (Ölçek 1/50 – 1/20) Plan ve kesitlerin marker yöntemleri kullanarak renklendirilmesi. Çoklu boya teknikleri ile proje sunum tekniklerinin uygulanması ve kavranması (Plan boyama Aşaması). |
|
13) |
İç mekân örnek çalışmalar (2+1- 3+1 vb. örnek plan çalışmaları- (Ölçek 1/50 – 1/20) Plan ve kesitlerin marker yöntemleri kullanarak renklendirilmesi. Çoklu boya teknikleri ile proje sunum tekniklerinin uygulanması ve kavranması (Plan boyama Aşaması). |
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. |
|
2) |
Disiplinler arası ortak çalışabilme. |
|
3) |
Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. |
|
4) |
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. |
|
6) |
Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. |
|
7) |
Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. |
|
8) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. |
|
9) |
Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. |
|
10) |
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. |
|
11) |
Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. |
|
12) |
Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. |
|
13) |
İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. |
|
14) |
Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
|