Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ANS209 | ||||||||
Ders İsmi: | Hasta Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Tuğçe Camadan | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. REYHAN GÜRÜN BETBAŞI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık, hastalık ve hastalığın tedavisi ile psikolojik etkenler arasındaki ilişki konusunda farkındalık ve biyopsikososyal bakış açısını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında hasta psikolojisi ve iletişim teknikleri konuları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | Ders sunumları |
2) | Psikolojinin tanımı, tarihçesi | ders sunumları |
3) | Hastalık ve sağlık kavramları | ders sunumları |
4) | Kişilik ve savunma mekanizmaları | ders sunumları |
5) | Kişilik gelişim kuramları, Piaget`in bilişsel gelişim kuramı | ders sunumları |
6) | Hasta bireyle iletişim | ders sunumları |
7) | Ara Sınav (Vize) | ders sunumları |
8) | Hastalıklarda stres ve adaptasyon | ders sunumları |
9) | Hastalık sürecinde uyum bozuklukları | ders sunumları |
10) | Akut ve kronik hastalıklara verilen psikolojik tepkiler | ders sunumları |
11) | Cerrahi girişimlere karşı gelişen psikolojik tepkiler | ders sunumları |
12) | Hasta bireyin yakınlarına karşı gösterdiği psikolojik tepkiler | ders sunumları |
13) | Ölüm ve ölümcül hastalıklarda hasta psikolojisi | ders sunumları |
14) | Engelli ve yaşlı hasta psikolojisi | ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları ,Prof. Dr. Orhan ÖZTÜRK, 2006 İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU, 2006 Baltaş, Z. (2000). Sağlık Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi. Bozkurt, S.G. (2002). Stres ve Sağlık Psikolojisi. Ankara. Okyayuz, Ü. (1999). Sağlık Psikolojisine Giriş. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları. Sarafino, E.P. (1990). Health Psychology, Biopsychosocial Interactions. New York, John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilir | |||||||
2) Temel bilgiler alanında sahip olduğu bilgileri kendi alanı ile birleştirebilme ve alanında uygulayabilir. | |||||||
3) Aldıkları eğitim doğrultusunda radyoloji uzman hekimi ve diğer sağlık personelleri ile koordineli olarak çalışabilir. | |||||||
4) Radyasyon, radyasyon güvenliği, nükleer tıp, radyoterapi, radyolojik girişimler hakkında bilgi sahibi olabilir. | |||||||
5) Hastalıklar ve radyolojik tanımlamalar arasında bağlantı kurabilir. | |||||||
6) Temel düzeyde bilgisayar ve İngilizce bilme ve meslek alanında bu bilgileri kullanabilir. | |||||||
7) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve bunu kendi alanında uygulayabilir. | |||||||
8) Meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hastalarla etkin iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilir | |
2) | Temel bilgiler alanında sahip olduğu bilgileri kendi alanı ile birleştirebilme ve alanında uygulayabilir. | |
3) | Aldıkları eğitim doğrultusunda radyoloji uzman hekimi ve diğer sağlık personelleri ile koordineli olarak çalışabilir. | |
4) | Radyasyon, radyasyon güvenliği, nükleer tıp, radyoterapi, radyolojik girişimler hakkında bilgi sahibi olabilir. | |
5) | Hastalıklar ve radyolojik tanımlamalar arasında bağlantı kurabilir. | |
6) | Temel düzeyde bilgisayar ve İngilizce bilme ve meslek alanında bu bilgileri kullanabilir. | |
7) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve bunu kendi alanında uygulayabilir. | |
8) | Meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hastalarla etkin iletişim kurabilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |