| Anestezi | |||||
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ANS214 | ||||||||
| Ders İsmi: | Yaşam Desteği Uygulamaları II | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET EMRE AZAKLI | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Sabiha Mert Öğr.Gör. AHMET EMRE AZAKLI Öğr.Gör. İlknur Yücel |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Kalp rahatsızlıklarında, pediatrik hastalarda temel yaşam desteği uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği: | Temel EKG ve Disritmiler, Defibrilasyon Uygulaması, Kardiyoversiyon Uygulaması, Kardiyak Pacemaker Uygulaması, Periarrest Ritimler, Kardiyak Arrest ve Resüsitasyon Sonrası Bakım, Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi, Yetişkin Acil Olgu Yönetimi, Pediatrik Acil Olgu Yönetimi, Pediatride Solunum Acilleri, Pediatride Travma Yönetimi, Pediatride Şok Tedavisi, Pediatride Arrest Ritimlerinin Yönetimi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması | ders notu |
| 2) | Defibrilasyon, Kardiyak Pacemaker Uygulaması | ders notu |
| 3) | Defibrilasyon, Kardiyak Pacemaker Uygulaması | ders notu |
| 4) | Periarrest Ritimler Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | ders notu |
| 5) | Resüsitasyon Sonrası Bakım | ders notu |
| 6) | Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest | ders notu |
| 7) | Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi | ders notu |
| 8) | Ara Sınav | ders notu |
| 9) | Pediatride Solunumun Değerlendirilmesi ve Solunum Acilleri | ders notu |
| 10) | Pediatride Çevresel Aciller I- Geri Döndürülebilen Nedenlere Müdahale | ders notu |
| 11) | Pediatride Çevresel Aciller II-Nörolojik Aciller | ders notu |
| 12) | Pediatride Kalp Hastalıkları | ders notu |
| 13) | Pediatride Ritimler I- Bradikardi- SVT | ders notu |
| 14) | Pediatride Ritimler II- VT-VF-Asistol-NEA | ders notu |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||
| 1) Anestezi programıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |||||||
| 2) Program süresince öğrendiği bilgilerle verileri yorumlar, değerlendirme yapar ve sorunları analiz ederek çözüm sunar. | |||||||
| 3) Hasta, hasta yakını, meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | |||||||
| 4) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır | |||||||
| 5) Alanıyla ilgili teknolojileri kullanır ve güncel teknolojileri takip eder. | |||||||
| 6) Alanıyla ilgili mesleki kanun, yönetmelik, mevzuatları ve haklarını bilir. | |||||||
| 7) Meslek etiğini kavrar ve etiğe uygun olarak hareket eder. | |||||||
| 8) Alanıyla ilgili alet, ekipman kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Anestezi programıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | 4 |
| 2) | Program süresince öğrendiği bilgilerle verileri yorumlar, değerlendirme yapar ve sorunları analiz ederek çözüm sunar. | 4 |
| 3) | Hasta, hasta yakını, meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | 3 |
| 4) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır | 4 |
| 5) | Alanıyla ilgili teknolojileri kullanır ve güncel teknolojileri takip eder. | 5 |
| 6) | Alanıyla ilgili mesleki kanun, yönetmelik, mevzuatları ve haklarını bilir. | 1 |
| 7) | Meslek etiğini kavrar ve etiğe uygun olarak hareket eder. | 2 |
| 8) | Alanıyla ilgili alet, ekipman kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 |
| Alan Çalışması | |
| Ders | |
| Staj/Yerinde Uygulama |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Ödev | |
| Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||