Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zaman kullanarak kendisi hakkında konuşabilir, diğer kişilere soru sorabilir, imla kurallarına uyarak yazabilir ve okuyup anlayabilir.
|
2) Hava şartları, yiyecekler, spor faaliyetleri, günlük faaliyetler, giysiler, alışveriş, seyahatler ile ilgili konuşabilir, okuduğunu anlayabilir, yazabilir.
|
3) Kişiler ile iletişim kurabilir, kendini tanıtabilir, diğer kişilere soru sorabilir ve cevap verebilir.
|
4) Dinleme , anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirir.
|
5) Dili kullanma ile ilgili özgüven elde eder ve kendini ifade edebilir, iletişim kurabilir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders materyalleri, amaçları tanıtımı |
|
2) |
Şimdiki zaman kalıbını kullanarak konuşma anını anlatan cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak.
Hava şartlarını sormak ve cevaplamak.
|
|
3) |
Emir cümleleri kurmak, konut vermek ve almak. Günlük spor ve egzersizler ile ilgili soru sormak ve cevap vermek. |
|
4) |
Giysiler ile ilgili konuşmak, dinlemek, soru sormak ve yazmak.
Bir mağazada konuşmak, soru sormak, fiyat bilgisi sormak ve cevaplamak.
|
|
5) |
This/ that/ these/ those kullanarak cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak. Alışveriş yaparken kullanılan dili öğrenmek. |
|
6) |
Can/ can’t kullanarak muktedir olmak ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Yiyecekler hakkında konuşmak ve soru sorup cevaplamak. |
|
7) |
Seyahat ile ilgili bir paragraf yazmak. Seyahat ile ilgili bir veb sitesi makalesini okumak, anlamak ve soruları cevaplandırmak. |
|
8) |
Geçmiş zaman tecrübe ve etkinlikleri ile ilgili konuşmak ve yazmak. |
|
9) |
Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiilleri kullanmak. Geçmiş zaman kullanarak paragraf yazmak. |
|
10) |
Hafta sonu yapılan faaliyetler ile ilgili konuşmak. Geçmiş zaman ile ilgili soru sormak ve cevap vermek. |
|
11) |
Geniş zaman kullanarak günlük faaliyetler, sevilen ve sevilmeyen faaliyetler ile ilgili yazmak ve konuşmak. |
|
12) |
Yeme alışkanlıkları ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Sayılabilen ve sayılamayan isimler ile ilgili konuşmak ve yazmak. “How much? How many?” Sorularını sormak ve cevaplamak. |
|
13) |
Some/ any / a lot of /much/ many kullanarak cümle kurmak, soru sormak, cevap vermek, anlamak ve yazmak. Bir lokanta hakkında yorum belirten yazı yazmak. |
|
14) |
Genel tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. |
|
2) |
Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir |
|
3) |
Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. |
|
4) |
Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. |
|
7) |
Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. |
|
10) |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
11) |
Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. |
|
12) |
Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. |
|
13) |
Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. |
|
14) |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. |
|
15) |
Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. |
|
16) |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. |
|
17) |
İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. |
|
18) |
Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. |
|
19) |
Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
|