İletişim ve Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR303 | ||||||||
Ders İsmi: | İmaj ve Algı Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Pınar Karaca | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Halkla İlişkiler ve İletişim ve Tasarımı alanlarında imaj ve algı yönetiminin, bireysel, kurumsal, ürün ve marka imajlarının genel stratejiler doğrultusunda veya kriz dönemlerinde ve sonrasında yönetilmesi için gerekli olan teorik alt yapının edinilmesini ve konuların ve kavramların vaka sunumları ile anlaşılmasını amaçlar. Ders aynı zamanda iletişim alanında çalışacak olan öğrencilerin kişisel imaj ve algı yönetimi süreçlerinde kilit rol oynayan etkili iletişim, karizma gibi önemli faktörler konusunda bireysel farkındalık geliştirmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Konuşma, dinleme, problem çözme (etkili iletişim) becerileri, karizma kavramı, İmaj ve bileşenleri, kişisel imaj, kurum imajı ve itibar yönetimi, marka ve ürün imajı, algı kavramı ve ilk izlenim, kurumsal algı yönetimi, kriz yönetimi, skandal sonrasi liderlik ve örgütsel algi yönetimi, gelişen örgütsel tartışmaların tanımlanması, beklenen tartışmalı olayları tanımlama, sosyal sorumluluk kampanyaları ve Vaka Sunumları ile konuların ve kavramların değerlendirilmesi konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgi ve Konuşma, dinleme ve Problem çözme & karizma kavramı | Downes, James J., (2019), Improve Communication Skills, Relationship Communication for Couples. Techniques to Persuasion, Listening and Develop Charisma. Eric Davenport (2016), Communication How to Speak Effectively and Improve Your Relationships, Listening, and Social Skills. Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press. |
2) | Konuşma, dinleme ve Problem çözme & Karizma kavramı | Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press. |
3) | İmaj Kavramı | Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi |
4) | İmaj Bileşenleri | Johar, S. (2015). Emotion, affect and personality in speech: The Bias of language and paralanguage. Springer. Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi. |
5) | Kişisel İmaj Yönetimi | Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi. |
6) | Kurum İmajı ve İtibar Yönetimi | Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi. |
7) | Genel Değerlendirme | Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Marka İmajı ve Ürün İmajı, Algı Kavramı ve İlk İzlenim | Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi., Bierhoff, H. W. (2012). Person perception and attribution. Springer Science & Business Media. |
10) | Kurumsal Algı Yönetimi, Kurumsal Algı Yönetimi, Kriz Yönetimi, Skandal Sonrası Liderlik ve Örgütsel Algı Yönetimi, Gelişen Örgütsel Tartışmaların Tanımlanması, Beklenen Tartışmalı Olayları Tanımlama, Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Örgütsel Algı Yönetimi / Vaka Sunumları (the Augusta National Golf Club, Porsche Cayenne, Pfizer Inc.) | Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Elsbach, K. D. (2006). Organizational perception management. LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Powerpoint Sunumları- Lecture Notes and Powerpoint Presentations |
Diğer Kaynaklar: | • Elsbach, K. D. (2006). Organizational perception management. LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS. • Eric Davenport (2016), Communication How to Speak Effectively and Improve Your Relationships, Listening, and Social Skills. • Bierhoff, H. W. (2012). Person perception and attribution. Springer Science & Business Media. • Johar, S. (2015). Emotion, affect and personality in speech: The Bias of language and paralanguage. Springer. • Downes, James J., (2019), Improve Communication Skills, Relationship Communication for Couples. Techniques to Persuasion, Listening and Develop Charisma. • Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press. • Elsbach, K. D. (2006). Organizational perception management. LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS. • Eric Davenport (2016), Communication How to Speak Effectively and Improve Your Relationships, Listening, and Social Skills. • Bierhoff, H. W. (2012). Person perception and attribution. Springer Science & Business Media. • Johar, S. (2015). Emotion, affect and personality in speech: The Bias of language and paralanguage. Springer. • Downes, James J., (2019), Improve Communication Skills, Relationship Communication for Couples. Techniques to Persuasion, Listening and Develop Charisma. • Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press. • Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi. • Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Ek Kaynaklar: • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., & YAĞCI, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18. • SARAÇAYDIN, Melike. "KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYANIN KULLANIMI." Anasay 11: 149-170. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. | |||||||||||||
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. | |||||||||||||
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. | |||||||||||||
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. | |||||||||||||
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma | |||||||||||||
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | |||||||||||||
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme | |||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma | |||||||||||||
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme | |||||||||||||
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma | |||||||||||||
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme | |||||||||||||
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. | 1 |
2) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. | 1 |
3) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. | 1 |
4) | İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. | 1 |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. | 3 |
6) | İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma | 4 |
7) | İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | 1 |
8) | İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme | 3 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma | 4 |
10) | İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, | 1 |
11) | Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme | 3 |
12) | Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma | 1 |
13) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme | 2 |
14) | Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme | 3 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |