İletişim ve Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR303
Ders İsmi: İmaj ve Algı Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Pınar Karaca
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halkla İlişkiler ve İletişim ve Tasarımı alanlarında imaj ve algı yönetiminin, bireysel, kurumsal, ürün ve marka imajlarının genel stratejiler doğrultusunda veya kriz dönemlerinde ve sonrasında yönetilmesi için gerekli olan teorik alt yapının edinilmesini ve konuların ve kavramların vaka sunumları ile anlaşılmasını amaçlar. Ders aynı zamanda iletişim alanında çalışacak olan öğrencilerin kişisel imaj ve algı yönetimi süreçlerinde kilit rol oynayan etkili iletişim, karizma gibi önemli faktörler konusunda bireysel farkındalık geliştirmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Konuşma, dinleme, problem çözme (etkili iletişim) becerileri, karizma kavramı, İmaj ve bileşenleri, kişisel imaj, kurum imajı ve itibar yönetimi, marka ve ürün imajı, algı kavramı ve ilk izlenim, kurumsal algı yönetimi, kriz yönetimi, skandal sonrasi liderlik ve örgütsel algi yönetimi, gelişen örgütsel tartışmaların tanımlanması, beklenen tartışmalı olayları tanımlama, sosyal sorumluluk kampanyaları ve Vaka Sunumları ile konuların ve kavramların değerlendirilmesi konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İletişimde algi ve imaj konularının kavranması
2) Bireysel, kurum, marka ve ürün imajı kavramlarının anlaşılması
3) İtibar ve izlenim yaratma konusunda iletişim stratejisi oluşturma
4) Kriz durumlarında algı yönetimi
5) Sosyal sorumluluk kampanyalarının projelendirilmesi ve yönetimi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi ve Konuşma, dinleme ve Problem çözme & karizma kavramı Downes, James J., (2019), Improve Communication Skills, Relationship Communication for Couples. Techniques to Persuasion, Listening and Develop Charisma. Eric Davenport (2016), Communication How to Speak Effectively and Improve Your Relationships, Listening, and Social Skills. Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press.
2) Konuşma, dinleme ve Problem çözme & Karizma kavramı Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press.
3) İmaj Kavramı Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi
4) İmaj Bileşenleri Johar, S. (2015). Emotion, affect and personality in speech: The Bias of language and paralanguage. Springer. Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi.
5) Kişisel İmaj Yönetimi Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi.
6) Kurum İmajı ve İtibar Yönetimi Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi.
7) Genel Değerlendirme Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi.
8) Ara Sınav Haftası
9) Marka İmajı ve Ürün İmajı, Algı Kavramı ve İlk İzlenim Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi., Bierhoff, H. W. (2012). Person perception and attribution. Springer Science & Business Media.
10) Kurumsal Algı Yönetimi, Kurumsal Algı Yönetimi, Kriz Yönetimi, Skandal Sonrası Liderlik ve Örgütsel Algı Yönetimi, Gelişen Örgütsel Tartışmaların Tanımlanması, Beklenen Tartışmalı Olayları Tanımlama, Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Örgütsel Algı Yönetimi / Vaka Sunumları (the Augusta National Golf Club, Porsche Cayenne, Pfizer Inc.) Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Elsbach, K. D. (2006). Organizational perception management. LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları ve Powerpoint Sunumları- Lecture Notes and Powerpoint Presentations
Diğer Kaynaklar: • Elsbach, K. D. (2006). Organizational perception management. LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS.
• Eric Davenport (2016), Communication How to Speak Effectively and Improve Your Relationships, Listening, and Social Skills.
• Bierhoff, H. W. (2012). Person perception and attribution. Springer Science & Business Media.
• Johar, S. (2015). Emotion, affect and personality in speech: The Bias of language and paralanguage. Springer.
• Downes, James J., (2019), Improve Communication Skills, Relationship Communication for Couples. Techniques to Persuasion, Listening and Develop Charisma.
• Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press.
• Elsbach, K. D. (2006). Organizational perception management. LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS.
• Eric Davenport (2016), Communication How to Speak Effectively and Improve Your Relationships, Listening, and Social Skills.
• Bierhoff, H. W. (2012). Person perception and attribution. Springer Science & Business Media.
• Johar, S. (2015). Emotion, affect and personality in speech: The Bias of language and paralanguage. Springer.
• Downes, James J., (2019), Improve Communication Skills, Relationship Communication for Couples. Techniques to Persuasion, Listening and Develop Charisma.
• Brady, M., & Leigh, J. A. (2005). A little book of listening skills: 52 essential practices for profoundly loving yourself and other people. Paideia Press.
• Özüpek, M. N. (2020). İmaj ve Türleri İmaja Dair Her Şey. Eğitim Yayınevi.
• Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.

Ek Kaynaklar:
• Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., & YAĞCI, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.
• SARAÇAYDIN, Melike. "KİŞİSEL İMAJ YÖNETİMİ BAĞLAMINDA SOSYAL MEDYANIN KULLANIMI." Anasay 11: 149-170.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma.
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma.
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme.
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma.
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme,
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. 1
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. 1
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. 1
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. 1
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. 3
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma 4
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma 1
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme 3
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma 4
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, 1
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme 3
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma 1
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme 2
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120