İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MSB110 | ||||||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Nadiye Camcı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mikrobiyoloji bilimin gelişmesinde temel nirengi noktalarından biri olduğu için Moleküler biyoloji, biyokimya, biyofizik, genetik alanındaki gelişmeleri yorumlamak, sağlık, tarım ve mikroorganizma ilişkisini irdelemek,hijyen ve mikrobiyel üretim teknikleri hakkında temel yaklaşımları öğrenciye kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Mikrobiyoloji laboratuvar güvenliği, mikrobiyel hücre yapılarının kimyası ve biyosentezi, mikroskop ve kullanımı, mikroorganizmaların beslenme ve gelişimi, prokaryotik ve ökaryotik hücreler, mikroorganizma izolasyonu ve sayımında kullanılan teknikler ve mikrobiyel metabolizma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrobiyolojiye giriş | Ders notları |
2) | Mikroorganizmaların sınıflandırılması | Ders notları |
3) | Mikrobiyota ve mikroorganizma patogenezi | Ders notları |
4) | Bakteri yapısı ve fizyolojisi | Ders notları |
5) | Bakteri genetiği | Ders notları |
6) | Tıbbi önemi olan bakteriler ve hastalıkları | Ders notları |
7) | Mantarlar | Ders notları |
8) | Virüslerin yapısı ve genetiği | Ders notları |
9) | Parazitler | Ders notları |
10) | Tıbbi önemi olan virüsler ve hastalıklar | Ders notları |
11) | Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | Ders notları |
12) | Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi | Ders notları |
13) | Antimikrobiyal İlaçlar | Ders notları |
14) | Aşılar | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | DErs notları |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular. | |||||||||
2) Alan terminolojisini etkin kullabilir. | |||||||||
3) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||
4) İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||
5) Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | |||||||||
6) Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | |||||||||
7) Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||
8) Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve tüm sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular. | 3 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullabilir. | 2 |
3) | İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | 1 |
4) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 |
5) | Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | 1 |
6) | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | 1 |
7) | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 |
8) | Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve tüm sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 |