Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR212 | ||||||||
Ders İsmi: | Elektroterapi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gülenay Yıldırım | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan elektroterapi uygulamalarının kullanım esasları, tedavide kullanılan elektrik akımı çeşitleri, uygulama yöntemleri, fizyolojik etkileri ve örnek uygulamaların teorik ve pratik bilgilerinin kazanımını sağlamak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Yüksek frekanslı akımlar ile ilgili prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesi hakkında temel bilgileri içerir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu (FES) | Ders Notları |
2) | Yüksek Frekanslı Akımlar Giriş, Genel Prensipler ve Fiziksel Özellikler | Ders Notları |
3) | Kısa Dalga Diatermi | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, Prof. Dr. Arzu RAZAK ÖZDİNÇLER, 2016,İstanbul Tıp Kitabevleri. 2.Kanıta Dayalı Elektroterapi (2012) Editör: Prof. Dr. Edibe Ünal, Pelikan Yayınları 3.Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar, Güneş Tıp Kitabevleri 2018, Nuray Kırdı,Nihal Şimşek |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kitchen S.Electrotherapy evidence-based practice 2002 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | |||||||||||||
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | |||||||||||||
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | |||||||||||||
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | |||||||||||||
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | |||||||||||||
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | |||||||||||||
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | |||||||||||||
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | |||||||||||||
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | |||||||||||||
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | |||||||||||||
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | |||||||||||||
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | |||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | 3 |
2) | Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | 2 |
3) | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | 2 |
4) | Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | 3 |
5) | Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | 3 |
6) | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | 1 |
7) | Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | 3 |
8) | Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | 4 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | 3 |
10) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | 2 |
11) | Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | 4 |
12) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | 3 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | 2 |
14) | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |