Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR212
Ders İsmi: Elektroterapi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan elektroterapi uygulamalarının kullanım esasları, tedavide kullanılan elektrik akımı çeşitleri, uygulama yöntemleri, fizyolojik etkileri ve örnek uygulamaların teorik ve pratik bilgilerinin kazanımını sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Yüksek frekanslı akımlar ile ilgili prensipleri bilmesi ve uygulamaları yapabilmesi hakkında temel bilgileri içerir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Elektrik- elektroterapi ile ilgili temel prensipleri tanımlayabilme
2) Yüksek frekanslı olan akımlarının uygulamalarını uygulayabilme
3) Hastalıklara göre modalitelerin değerlendirmesini yapabilme
4) Hastalıklara göre kanıta dayalı elektroterapi yaklaşımlar seçerek uygulayabilme
5) Elektroterapide kanıta dayalı uygulamaları açıklayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu (FES) Ders Notları
2) Yüksek Frekanslı Akımlar Giriş, Genel Prensipler ve Fiziksel Özellikler Ders Notları
3) Kısa Dalga Diatermi Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, Prof. Dr. Arzu RAZAK ÖZDİNÇLER, 2016,İstanbul Tıp Kitabevleri.
2.Kanıta Dayalı Elektroterapi (2012) Editör: Prof. Dr. Edibe Ünal, Pelikan Yayınları
3.Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar, Güneş Tıp Kitabevleri 2018, Nuray Kırdı,Nihal Şimşek
Diğer Kaynaklar: 1. Kitchen S.Electrotherapy evidence-based practice 2002

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 3
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 2
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 2
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 3
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 3
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 1
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 3
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 4
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 3
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 2
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 4
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 3
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 2
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120