Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
ITL 201 Dersinin Öğrencilere Tanıtılması ve Ders Gereklilikleri. Aile bireylerini tanımlama , düğün hediyeleri ile ilgili konuşma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
2) |
Konular: aile hakkında konuşma, bir fotoğrafı tanımlama, sahiplik ifade etme, düğün hediyeleri ile ilgili konuşma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
3) |
Konular: aile hakkında konuşma, bir fotoğrafı tanımlama, sahiplik ifade etme, düğün hediyeleri ile ilgili konuşma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
4) |
Konular: kıyafet tasviri, fikir ifade etme, karşılaştırma yapma, tavsiye verme, giysi bedeni ve ayakkabı numarası sorma ve satın alma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı |
5) |
Konular: kıyafet tasviri, fikir ifade etme, karşılaştırma yapma, tavsiye verme, giysi bedeni ve ayakkabı numarası sorma ve satın alma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
6) |
Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma.
|
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı |
7) |
Genel Tekrar - ARA SINAV |
|
8) |
Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
9) |
Konular: çocukluk anıları, geçmişin betimlemesi, bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ele alma. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
10) |
Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
11) |
Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
12) |
Konular: bir kişinin dış görünüşünü ve karaterini tasvir etme ve karşılaştırma yapma, rica etme ifadeleri, tavsiye verme, arzu ve istek bildirme, öneride bulunma ve fikir yürütme. |
Ders kitabı, Alıştırma kitabı,
Çalışma kağıdı
|
13) |
Final sınavı öncesi genel tekrar |
|
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi bilimi içerisinde yer alan kavramları, akımları ve bilgileri tanımlar. |
1 |
2) |
Yiyecek ve içecekleri tarih, ekonomi, güzel sanatlar, turizm, işletme ve mühendislik bilimleri ile geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek arasında ilişkilendirerek değerlendirir |
1 |
3) |
Yiyecek ve içecek kültürünün sosyal, ekonomik ve kültürel boyutları ile gelişimini inceler. |
1 |
4) |
Temel beslenme ilkelerini alanında uygulayarak sağlıklı ve dengeli beslenme, besin öğeleri ve besin grupları, sağlıklı menü planlama, özel durumlara göre beslenme şekillerini tanımlar. |
1 |
5) |
Gıdaların kimyasal yapılarını tanımlayarak gıda maddelerinde bulunabilecek kimyasal tehditleri belirler ve duruma uygun gıda muhafaza tekniklerini uygular. |
1 |
6) |
Hijyen ve sanitasyon ile gıda güvenliği kavramlarını tanımlayarak temel gıda mikrobiyolojisi, gıda kaynaklı tehlikeler ve hastalıkları açıklar. |
1 |
7) |
Mutfakta ve yiyecek içecek işletmelerinde ortaya çıkabilecek iş kazalarını ve meslek hastalıklarını tanımlar, riskli ve tehlikeli durumlar karşısında temel ilk yardım ilkelerini uygular. |
1 |
8) |
Gastronomi turizminin dünyadaki ekonomik değerini, yönetimini ve pazarlamasını inceleyerek tanımlar ve bölgesel kalkınma için proje geliştirir. |
1 |
9) |
Yiyecek içecek sektörünün güncel durumuna bağlı olarak restoran işletmeleri için marka oluşturma, menü planlama, finansal yönetim süreçlerini yönetir. |
1 |
10) |
Ulusal ve uluslararası mutfak kültürlerinin kavramlarını, tekniklerini tanımlayarak uygular ve geliştirir. |
1 |
11) |
Dünyadaki çeşitli kültürlere ait ekmekçilik ve pastacılık ürünlerini ilgili kültüre uygun bir şekilde hazırlar ve sunar. |
1 |
12) |
Ulusal ve uluslararası gıda mevzuatlarını, yönetmeliklerini ve tebliğleri açıklayarak çalışma alanında uygular. |
1 |
13) |
Üretim ve sunum arasındaki tüm süreçleri bilerek gıda üretim sistemlerini denetler, olası bir sorunu tanımlayıp çözer. |
1 |
14) |
Çay ve kahvenin tarihsel süreci ve farklı bölgelerdeki çeşitlerini açıklayarak çeşitli demleme/yapım tekniklerini uygular. |
1 |
15) |
Satın alma ve stok yönetimi temel kavramlarını açıklayarak temel satın alma süreçlerini, tedarikçi seçimlerini ve prosedürlerini, stok çeşitlerini, stok değerleme yöntemlerini çalışma alanında uygular. |
1 |
16) |
Alkollü ve alkolsüz içeceklerin tarihini, kültürünü ve üretim aşamalarını tanımlar. |
1 |
17) |
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek-içecek maliyet analizi ve kontrolü, fiyatlandırması yaparak yeni menü geliştirir. |
1 |
18) |
Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. |
1 |
19) |
Gastronomi alanında hâkim olan terminolojiyi kullanarak mesleği ile ilgili kaynakları okuyup anlar. |
1 |
20) |
Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlar; ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır, korur. |
1 |
21) |
Gastronominin sürdürülebilmesi için bilimsel çalışmalar yapar. |
1 |