Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FRA401
Ders İsmi: Fransızca III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Elif Nur KARAMUK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin son adımı ve A2 seviyesinin başlangıcını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere hava durumu, gelecekten bahsedebilme, kişi ve nesnelerin
karşılaştırılması konusunda dört dil becerisinin kazandırılması
amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir şey hakkında bilgi verebilir / isteyebilir.
2) Öneride bulunabilir, fikrini ifade edebilir/ anlayabilir.
3) Gelecekle ilgili plan yapabilir.
4) Hava durumundan bahsedebilir/ anlayabilir.
5) Çeşitli konularda karşılaştırma yapabilir/ anlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dilek ve düşüncelerini ifade edebilir/ anlayabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Tekrar
2) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 13:Qu'est-ce qu'on leur offre? * hediye seçmek * tavsiye istemek * hediye, bayram ve zevklere ait sözcükler Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
3) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 13:Qu'est-ce qu'on leur offre? * pronom COI * adjectifs possessifs 3 * olumsuz soru Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
4) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 14: On solde! * elbise satın almak * beden ve ayakkabı numarası ifade etmek * tavsiyede bulunmak / almak Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
5) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 14: On solde! * adjectifs démonstratifs ( işaret sıfatları) * comparatif 1(karşılaştırma) * moi aussi / moi non plus * emir kipinin olumsuz hali Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
6) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 15: Découvrir Paris en bus avec l'Open Tour * tavsiye almak, fikir beyan etmek * impératif + pronom / emir kipi + zamir Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
7) Genel Tekrar - ARA SINAV
8) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 15: Découvrir Paris en bus avec l'Open Tour * pronominal fiiller * où ve quand * "tout" sıfatı Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
9) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 16: Si vous gagnez, vous ferez quoi? * Plan yapmak. Dilek ve niyetini ifade etmek Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
10) Ünite IV: Demander et exprimer un avis Ders 16: Si vous gagnez, vous ferez quoi? * futur simple / gelecek zaman * varsayımda bulunmak / si * superlatifs Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
11) Unité I: Faire des comparaisons Leçon 17: Parasol ou parapluie? * iklimden bahsetmek * iklimleri karşılaştırmak Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
12) Unité I: Faire des comparaisons Leçon 17: Parasol ou parapluie? * futur simple / futur proche (gelecek/ yakın gelecek zamanları) * karşılaştırma 2 Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
13) Unité I: Faire des comparaisons Leçon 18: Quand il est midi à Paris * zamandan bahsetme * iklimleri karşılaştırma Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
14) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys
Grammaire 450 nouveaux exercices- Niveau débutant/E. Sirejols, D. Renaud/ Clé International
Vocabulaire Progressif du français Niveau débutant/Anne Goliot-Lété, Claire Miquel Clé International

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. 1
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak 1
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 1
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. 1
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. 1
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 1
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 1
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. 1
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 1
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. 1
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 5
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. 1
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak 2
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 15
Sunum / Seminer 4 12
Proje 2 4
Ödevler 4 8
Küçük Sınavlar 7 21
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 120