Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD017
Ders İsmi: Cimnastik I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Cimnastikte uygulanan temel tekniklere yönelik, becerilerin sınıflandırmasını ve uygulama boyutunda hareket öğretimini açıklayabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Cimnastik branşına özgü ısınma, temel duruş, yürüyüş ve esneklik egzersizleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Genel Cimnastik ile ilgili kuramsal bilgileri açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri uygulayabilme.
2) Temel cimnastik duruşları, hareketlerini uygulayabilme.
3) Düzen alıştırmaları hareketlerini komutlar eşliğinde uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel beceri ve teknikleri öğretebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareket kavram ve beceri açıklamaları ve örnekleri Cimnastikte temel hareket pozisyon ve duruşlar Cimnastik minderi, Ders notları
2) Çocuklara cimnastiğin öğretilmesinin önemi Cimnastiğin öğrenim ve öğretimindeki güvenlik önemleri Cimnastik minderi, Ders notları
3) Taklalar: öne ve geriye takla, öne ve geriye gergin bacak takla, öne ve geriye açık bacak takla, uçuşlu taklalar. Cimnastik minderi, Ders notları
4) Yer minderinde, kartvil hareketinin kademeli öğretim Cimnastik minderi, Ders notları
5) Amut hareketi basamaklamaları ve öğretim yöntemleri Cimnastik minderi, Ders notları
6) Çember ve kartvil hareketinin basamaklamalar ve öğretim yöntemleri Cimnastik minderi, Ders notları
7) Cimnastikte yetenek seçimi ve ilkeleri Cimnastiğin gelişiminde okul, kulüp ve aile ilişkileri Cimnastik minderi, Ders notları
8) Ara sınav Cimnastik minderi, Ders notları
9) Koordinatif özelliklerin gelişimine yönelik sıçrama ve yürüyüşler Cimnastik minderi, Ders notları
10) Cimnastik yarışma kuralları Cimnastik minderi, Ders notları
11) Überşhılak hareketinin basamaklaması Cimnastik minderi, Ders notları
12) Überşlak hareketinin öğretimi ve yardım şekilleri Cimnastik minderi, Ders notları
13) İstasyon çalışmaları Cimnastik minderi, Ders notları
14) Genel tekrar Cimnastik minderi, Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150