Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | USD017 | ||||||||
Ders İsmi: | Cimnastik I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Cimnastikte uygulanan temel tekniklere yönelik, becerilerin sınıflandırmasını ve uygulama boyutunda hareket öğretimini açıklayabilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Cimnastik branşına özgü ısınma, temel duruş, yürüyüş ve esneklik egzersizleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hareket kavram ve beceri açıklamaları ve örnekleri Cimnastikte temel hareket pozisyon ve duruşlar | Cimnastik minderi, Ders notları |
2) | Çocuklara cimnastiğin öğretilmesinin önemi Cimnastiğin öğrenim ve öğretimindeki güvenlik önemleri | Cimnastik minderi, Ders notları |
3) | Taklalar: öne ve geriye takla, öne ve geriye gergin bacak takla, öne ve geriye açık bacak takla, uçuşlu taklalar. | Cimnastik minderi, Ders notları |
4) | Yer minderinde, kartvil hareketinin kademeli öğretim | Cimnastik minderi, Ders notları |
5) | Amut hareketi basamaklamaları ve öğretim yöntemleri | Cimnastik minderi, Ders notları |
6) | Çember ve kartvil hareketinin basamaklamalar ve öğretim yöntemleri | Cimnastik minderi, Ders notları |
7) | Cimnastikte yetenek seçimi ve ilkeleri Cimnastiğin gelişiminde okul, kulüp ve aile ilişkileri | Cimnastik minderi, Ders notları |
8) | Ara sınav | Cimnastik minderi, Ders notları |
9) | Koordinatif özelliklerin gelişimine yönelik sıçrama ve yürüyüşler | Cimnastik minderi, Ders notları |
10) | Cimnastik yarışma kuralları | Cimnastik minderi, Ders notları |
11) | Überşhılak hareketinin basamaklaması | Cimnastik minderi, Ders notları |
12) | Überşlak hareketinin öğretimi ve yardım şekilleri | Cimnastik minderi, Ders notları |
13) | İstasyon çalışmaları | Cimnastik minderi, Ders notları |
14) | Genel tekrar | Cimnastik minderi, Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |