Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD028
Ders İsmi: Karate II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Karate sporunu tanıması, karakteristik özelliklerini, Dünyada ve Türkiye’deki tarihini gelişimini, Karate oyun kurallarını, Karate sporunun temel tekniklerini, katasını ve kumitesinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesini sağlamak, bilgi beceri kazandırmak, karate ile ilgili her türlü gelişmelerin takip etmelerini sağlamak ve öğretilen temel tekniklerin başkalarına öğretme yöntemleri ve teknik kullanma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Karate müsabaka kuralları, temel teknikler, kata ve kumitenin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Karate müsabakasının kurallarını açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Karate sporunun temel tekniklerini (KİHON) uygulayabilme.
2) Kumite temel tekniklerini uygulayabilme ve hataları düzeltebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kataların temel tekniklerini uygulayabilme ve hataları düzeltebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğretilen temel tekniklerin başkalarına öğretme yöntemlerini ve teknik kullanma becerilerini geliştirebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karate tanımı, tarihi ve felsefesi, karatenin teknik terminolojisi Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
2) Karate' de kullanılan yönler, seviyeler ve temas noktaları Tatami, Karate Protective Set, Porridge
3) Temel teknik eğitimi (kihon) Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
4) Temel teknik eğitimi (kata) Temel teknik eğitimi (kumite) Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
5) Saha ölçüleri ve müsabaka kuralları Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
6) Teknikleri öğretim yöntemleri Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
7) Ara sınav Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
8) Teorik:te - waza (elle yapılan teknikler) uygulama: elle yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
9) Teorik: uke- waza (elle yapılan blok teknikleri) uygulama: elle yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
10) Teorik: ashi- waza (ayakla yapılan teknikler) uygulama: ayak ile yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
11) Teorik: empi -waza (dirsek ile yapılan teknikler) uygulama: dirsek ile yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
12) Teorik: kihon (temel karışık teknikler ve bu tekniklerin kombinasyonları) uygulama: kihon teknik kombinasyonlarına ilişkin alıştırmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
13) Teorik: heian katalar (renkli kuşakların teknik formları) uygulama: renkli kuşakların teknik formalarına yönelik alıştırmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa
14) Teorik: kumite (mücadele ve dövüş teknikleri) uygulama: mücadele ve dövüş tekniklere özgü alıştırmalar Müsabaka formatlı eşlı çalışmalar Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150