Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | USD028 | ||||||||
Ders İsmi: | Karate II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Karate sporunu tanıması, karakteristik özelliklerini, Dünyada ve Türkiye’deki tarihini gelişimini, Karate oyun kurallarını, Karate sporunun temel tekniklerini, katasını ve kumitesinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesini sağlamak, bilgi beceri kazandırmak, karate ile ilgili her türlü gelişmelerin takip etmelerini sağlamak ve öğretilen temel tekniklerin başkalarına öğretme yöntemleri ve teknik kullanma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Karate müsabaka kuralları, temel teknikler, kata ve kumitenin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karate tanımı, tarihi ve felsefesi, karatenin teknik terminolojisi | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
2) | Karate' de kullanılan yönler, seviyeler ve temas noktaları | Tatami, Karate Protective Set, Porridge |
3) | Temel teknik eğitimi (kihon) | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
4) | Temel teknik eğitimi (kata) Temel teknik eğitimi (kumite) | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
5) | Saha ölçüleri ve müsabaka kuralları | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
6) | Teknikleri öğretim yöntemleri | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
7) | Ara sınav | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
8) | Teorik:te - waza (elle yapılan teknikler) uygulama: elle yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
9) | Teorik: uke- waza (elle yapılan blok teknikleri) uygulama: elle yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
10) | Teorik: ashi- waza (ayakla yapılan teknikler) uygulama: ayak ile yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
11) | Teorik: empi -waza (dirsek ile yapılan teknikler) uygulama: dirsek ile yapılan tekniklere ilişkin alıştırmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
12) | Teorik: kihon (temel karışık teknikler ve bu tekniklerin kombinasyonları) uygulama: kihon teknik kombinasyonlarına ilişkin alıştırmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
13) | Teorik: heian katalar (renkli kuşakların teknik formları) uygulama: renkli kuşakların teknik formalarına yönelik alıştırmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
14) | Teorik: kumite (mücadele ve dövüş teknikleri) uygulama: mücadele ve dövüş tekniklere özgü alıştırmalar Müsabaka formatlı eşlı çalışmalar | Tatami, Karate Koruyucu Set, Lapa |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |