Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS210 | ||||||||
Ders İsmi: | Ameliyathane Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Cerrahi hastasının ameliyat sırasındaki bakım gereksinimlerini karşılama, cerrahi asepsinin sürdürülmesi ve ameliyat girişiminin güvenli koşullar içinde gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve uygulamaların temel düzeyde edinilmesi, beden sistemlerinin her birine yönelik sık uygulanan ameliyatlara özel uygulama, araç gereç ve teknolojilere yönelik bilgilerin edinilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ameliyathane hemşireliğinin tanımı, amaç ve hedefleri, ameliyathanelerin yönetimi ve organizasyonu, hasta ve çevre güvenliği, enfeksiyon kontrolü, sistemlere özel cerrahi girişimler ve bunlarda kullanılan araç, gereç ve teknolojileri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve kaynakların tanıtımı | Ders Notu |
2) | Ameliyathane hemşireliğine giriş ve temel kavramlar, | Ders Notu |
3) | Ameliyathane ekip organizasyonu | Ders Notu |
4) | Ameliyathane hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları ve eğitimi | Ders Notu |
5) | Ameliyathane tasarımı | Ders Notu |
6) | Ameliyathanede hasta güvenliği ve çalışan güvenliği | Ders Notu |
7) | Ameliyathanede güncel gelişmeler | Ders Notu |
8) | Ara sınav | - |
9) | Cerrahi asepsi ve cerrahi alan enfeksiyonlarının önlenmesi | Ders Notu |
10) | Ameliyathanede sterilizasyon uygulamaları | Ders Notu |
11) | Ameliyathanede dezenfeksiyon uygulamaları ve ameliyat odasının temizliği | Ders Notu |
12) | Anestezi öncesi, sırası ve sonrası hasta bakımı | Ders Notu |
13) | Ameliyathanede kullanılan malzemeler, araç-gereçler ve bakımı | Ders Notu |
14) | Genel Tekrar | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Yavuz van Giersbergen M, Kaymakçı Ş. Ameliyathane Hemşireliği, 1. basım, Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği Yayını, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yavuz van Giersbergen M, Kaymakçı Ş. Ameliyathane Hemşireliği, 1. basım, Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği Yayını, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 3 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 3 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 3 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 3 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 3 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 4 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 4 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 2 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |