Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS216 | ||||||||
Ders İsmi: | Kronik Hastalıklar Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kronik hastalıklar konusunda bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Kronik hastalıklar, bakımı ve korunma yolları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | Ders Notları |
2) | Kronik hastalıkların önemi ve korunma | Ders Notları |
3) | Kronik hastalıklara uyum süreci | Ders Notları |
4) | Astım tedavi ve bakım | Ders Notları |
5) | KOAH tedavi ve bakım | Ders Notları |
6) | Hipertansiyon tedavi ve bakım | Ders Notları |
7) | Diyabette Tedavi ve bakım | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Kalp yetnezliği tedavi ve bakım | Ders Notları |
10) | İnmede tedavi ve bakım | Ders Notları |
11) | Böbrek yetmezliği tedavi ve bakım | Ders Notları |
12) | Romatizmal hastalıklar tedavi ve bakım | Ders Notları |
13) | Parkinsonda Tedavi ve bakım | Ders Notları |
14) | Kronik hastalıklarda hemşirenin görevleri ve bakım süreci | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Durna Z.Kronik Hastalıklar Ve Bakım.Nobel Tıp Kitapevi.İstanbul,2012 2.Akdemir N, Birol L. (2004) İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. 2. Baskı Ankara 3.Eti Aslan F, Karadokovan A (2010). Dahili Ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi. Adana 4.Durna Z.(2009) İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. Cinius Yayınları. İstanbul 5.Birol L. (2013). Hemşirelik Süreci. Berke Ofset Matbaacılık. İzmir 6.Erdemir F.(2012) Hemsirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul 7.Akbayrak N, İlhan S. Ançel G, Albayrak A. (2007) Hemsirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık. Ankara 8.Dolar E (2005). İç Hastalıkları. Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul. 9.Lewis Sl, Heitkemper Mm, Dirksen Sr, O'brien Pr. Medical-Surgical Nursing: Assessment And Management Of Clinical Problems, 2007 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Durna Z.Kronik Hastalıklar Ve Bakım.Nobel Tıp Kitapevi.İstanbul,2012 2.Akdemir N, Birol L. (2004) İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. 2. Baskı Ankara 3.Eti Aslan F, Karadokovan A (2010). Dahili Ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi. Adana 4.Durna Z.(2009) İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. Cinius Yayınları. İstanbul 5.Birol L. (2013). Hemşirelik Süreci. Berke Ofset Matbaacılık. İzmir 6.Erdemir F.(2012) Hemsirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul 7.Akbayrak N, İlhan S. Ançel G, Albayrak A. (2007) Hemsirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık. Ankara 8.Dolar E (2005). İç Hastalıkları. Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul. 9.Lewis Sl, Heitkemper Mm, Dirksen Sr, O'brien Pr. Medical-Surgical Nursing: Assessment And Management Of Clinical Problems, 2007 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 4 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 4 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 4 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 5 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 4 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 3 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 4 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 4 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |