Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS219
Ders İsmi: Palyatif Bakım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İleri palyatif bakım hemşireliğinde önemli teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Palyatif bakım hemşireliğinde önemli teorik bilgi ve uygulama becerilerini kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Palyatif bakım felsefesini kavrayabilmeli. Palyatif bakım ile ilgili yasal düzenlemeleri tanımlayabilmeli.
2) Palyatif bakım hastasına yönelik alternatif bakım yaklaşımları geliştirebilmeli.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Palyatif bakım hizmetlerinin organizasyonunu tanımlayabilmeli ve hasta/ailenin palyatif bakım gereksinimlerinin tanımlayabilmeli.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hasta ve ailenin palyatif bakım gereksinimlerini temel alarak hasta/ailenin palyatif bakım ihtiyacını planlayabilmeli.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Palyatif bakım hastasının bakımda yeni bakış açıları geliştirebilmeli.
2) Hastaya/ailesine uygulanan palyatif bakımın etkinliğini değerlendirebilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada ve Türkiyede Palyatif Bakım Ders Notu
2) Palyatif Bakımda Ekip Anlayış Ders Notu
3) Palyatif Bakım Hemşireliği Ders Notu
4) Palyatif Bakımda Hasta ve Ailesi Ders Notu
5) Palyatif Bakımda Prognoz Kriterleri Ders Notu
6) Palyatif Bakımda İletişim Ders Notu
7) Palyatif Bakımda İlaç Uygulama Ders Notu
8) Ara sınav -
9) Palyatif Bakımda Ağrı Yönetimi Ders Notu
10) Palyatif Bakımda Beslenme Ders Notu
11) Palyatif Bakımda Semptom Yönetimi ve Acil Durumlar Ders Notu
12) Palyatif Bakım Kapsamında Yer Alan Hastalıklar ve Özel Gruplar (Yenidoğan, Çocuk, Yaşlı, HIV-AIDS Hastası Bireyler, Kanserler) Ders Notu
13) Ölüm Kavramı - Yaşamın Son Anları, Yas Süreci ve Hemşirelik Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1.Özdemir, L. (2019). Acil Hemşireliği ve Travma Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevi
2. Çelik, M. (2020). Travma ve Acil Durumlar: Hemşirelik Yaklaşımları. Epsilon Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

6

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 4
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 5
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 5
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 2
6) Takım çalışmasını benimser. 1
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 5
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 4
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 5
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 5
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 2
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 5
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100