Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS309 | ||||||||
Ders İsmi: | Aile Planlaması ve Cinsel Eğitim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye bireyin sağlığının korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan Aile Planlaması yöntemlerini öğretmek ve bu yöntemlere ilişkin danışmanlık becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Aile Planlamasına Giriş Aile Planlamasının Tanımı ve Önemi Aile Planlamasının Amacı Aile Planlamasında Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları Dünyada ve Türkiyede Aile Planlaması Çalışmalarının Tarihçesi Dünyada ve Türkiyede Nüfus Politikaları Aile Planlamasının Yararları Aile Planlaması Danışmanlığı Başvuran Kişinin Değerlendirilmesi Kombine Hormonal Kontraseptifler Yalnız Progesteron İçeren Kontraseptifler Rahim İçi Araçlar Bariyer Yöntemler Doğal Aile Planlaması Yöntemleri (DAP) Gönüllü Cerrahi Sterilizasyon Özel Durumlarda Aile Planlaması Danışmanlığı’dır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin tanıtımı, Ders beklentileri, dersin amaç ve hedefleri | Ders Notları |
2) | Aile planlaması hizmetlerine genel bakış ve aile planlamasının önemi | Ders Notları |
3) | Aile planlaması danışmanlığı ve başvuranın değerlendirilmesi | Ders Notları |
4) | Kombine oral kontraseptifler | Ders Notları |
5) | Sadece progesteron içeren kontraseptifler | Ders Notları |
6) | Rahim İçi araçlar | Ders Notları |
7) | Bariyer Yöntemler | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Doğal aile planlaması yöntemleri | Ders Notları |
10) | Gönüllü cerrahi sterilizasyon | Ders Notları |
11) | İstenmeyen gebelikler | Ders Notları |
12) | Aile planlamasında diğer özel gruplar | Ders Notları |
13) | Acil kontrasepsiyon | Ders Notları |
14) | Aile planlaması danışmanlığı vaka örnekleri | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Taşkın L.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş XI. Baskı Sistem Ofset 2012 Ankara. 2.Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Kontraseptif Yöntemler. 3.T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara,2005 Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2005. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Taşkın L.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş XI. Baskı Sistem Ofset 2012 Ankara. 2.Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Kontraseptif Yöntemler. 3.T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara,2005 Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2005. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 4 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 2 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 4 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 2 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 4 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 2 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 4 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 3 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 2 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |