Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS318 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortopedi ve Travmatoloji Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencinin ortopedik ve travmatolojik hastalıklar ve bakımı konusunda bilgi, tutum ve beceri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ortopedi ve Travmatoloji Hemşireliği Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Hemşirelik Süreci, Ortopedi ve Travmatoloji Hastaları ve Ailelerinin Psikososyal Bakımı (Hastalık, Stres, Stresörler, Baş Etme, Stres Yönetimi, Kriz, Kayıp, Ölüm ve Yas), Ergonomi, Hasta ve Çalışan Güvenliği, Ağrı Tanılaması ve Yönetimi, Kas iskelet Sisteminin Anatomi ve Fizyolojisi, Kas-İskelet Sisteminin Tanılanması, Hareketsizliğin Tanılanması ve Yönetimi, Hareket Kısıtlaması Yöntemleri, Ortopedi ve Travmatoloji Hastalıklarının Teşhis Yöntemleri ve Hemşirenin Sorumluluğu, Ortopedi ve Travmatoloji Hastalıkları ve Cerrahisinin Komplikasyonları, Ortopedi ve Travmatoloji Hastalarının Perioperatif Hemşirelik Bakımı, Ortopedi ve Travmatoloji Hastalarının Rehabilitasyonu, Metabolik Durumlar, Otoimmün ve İnflamatuvar Hastalıklar, Dejeneratif Hastalıklar, Omurga Hastalıkları, Kongenital ve Gelişimsel Hastalıklar, Kırıklar, Amputasyon, Egzersiz ve Sporla İlişkili Hastalıklar, Kas İskelet Sistemi Enfeksiyonları, Kas İskelet Sistemi Tümörleri, Ortopedi ve Travmatoloji Hastalıklarına İlişkin Olgu Örnekleri ve Bunlara Yönelik Bakım Yönetimi, Klinik uygulama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ortopedi ve Travmatoloji Hemşireliği Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Hemşirelik Süreci-Klinik uygulama Ortopedi ve Travmatoloji Hemşireliği Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Hemşirelik Süreci-Klinik uygulama | Ders Notları |
2) | Ortopedi ve Travmatoloji Hastaları ve Ailelerinin Psikososyal Bakımı (Hastalık, stres, stresörler, baş etme, stres yönetimi, kriz, kayıp, ölüm ve yas) -Ortopedi ve Travmatoloji Hastaları ve Ailelerinin Psikososyal Bakımı (Hastalık, stres, stresörler, baş etme, stres yönetimi, kriz, kayıp, ölüm ve yas) -Klinik uygulama | Ders Notları |
3) | Ergonomi, Hasta ve Çalışan Güvenliği, Ağrı Tanılaması ve Yönetimi-Klinik uygulama | Ders Notları |
4) | Kas iskelet Sisteminin Anatomi ve Fizyolojisi, Kas-İskelet Sisteminin Tanılanması-Klinik uygulama | Ders Notları |
5) | Hareketsizliğin Tanılanması ve Yönetimi, Hareket Kısıtlaması Yöntemleri-Klinik uygulama | Ders Notları |
6) | Ortopedi ve Travmatoloji Hastalıklarının Teşhis Yöntemleri ve Hemşirenin Sorumluluğu, Ortopedi ve Travmatoloji Hastalıkları ve Cerrahisinin Komplikasyonları-Klinik uygulama | Ders Notları |
7) | Ortopedi ve Travmatoloji Hastalarının Perioperatif Hemşirelik Bakımı-Klinik uygulama | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Ortopedi ve Travmatoloji Hastalarının Rehabilitasyonu-Klinik uygulama | Ders Notları |
10) | Metabolik Durumlar, Otoimmün ve İnflamatuvar Hastalıklar-Klinik uygulama | Ders Notları |
11) | Dejeneratif Hastalıklar, Omurga Hastalıkları-Klinik uygulama | Ders Notları |
12) | Dejeneratif Hastalıklar, Omurga Hastalıkları-Klinik uygulama | Ders Notları |
13) | Amputasyon, Egzersiz ve Sporla İlişkili Hastalıklar-Klinik uygulama | Ders Notları |
14) | Kas İskelet Sistemi Enfeksiyonları, Kas İskelet Sistemi Tümörleri-Klinik uygulama | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Taylor, C., Lillis, C., Lemone, P.: Fundamentals of Nursing. Lippincott Company, Philadelphia, Second edition (2007). 2.Maher AB, Salmond SW, Pellino TA.: Orthopedic Nursing, United States of America, Second edition (1998). |
Diğer Kaynaklar: | 1.Taylor, C., Lillis, C., Lemone, P.: Fundamentals of Nursing. Lippincott Company, Philadelphia, Second edition (2007). 2.Maher AB, Salmond SW, Pellino TA.: Orthopedic Nursing, United States of America, Second edition (1998). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 4 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 5 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 5 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 5 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 2 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 1 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 5 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 4 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 5 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 5 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 2 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 5 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |