Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS406
Ders İsmi: Okul Sağlığı Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye, halk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını esas alarak, öğrenci sağlığının değerlendirilmesi, öğrencinin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik bakımının planlanması ve uygulanmasının öğretilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, halk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesindeki görevlerini, sağlıklı okul çevresinin oluşturulması ve öğrenci sağlığın korunması ve geliştirilmesindeki rol ve sorumluluklarını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okul sağlığı hemşireliği kavramını ve tarihsel gelişimini açıklayabilme.
2) Okul sağlığını geliştirme aktivitelerini listeleyebilme.
3) Okul sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı yaklaşımın önemini ifade edebilme.
4) Okul sağlığı hizmetlerinde sağlık eğitiminin ve teknolojinin önemini açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Okul sağlığında kavramsal modelleri tartışabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okul sağlığı kavramı Ders Notları
2) Okul sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi Ders Notları
3) Okul çevresi ve sağlıkla ilgili risklerin yönetimi Ders Notları
4) Okul sağlığında kavramsal modeller Ders Notları
5) Okul sağlığını geliştirme aktiviteleri Ders Notları
6) Okul sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı yaklaşım Ders Notları
7) Sağlık eğitimi ve teknolojinin kullanımı Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Sağlık eğitimi ve teknolojinin kullanımı Ders Notları
10) Olağandışı durumlara yönelik planlamalar ve politikaların oluşturulması Ders Notları
11) Adölesan dönem sağlık sorunları Ders Notları
12) Adölesan dönem sağlık sorunları Ders Notları
13) Adölesana yaklaşım Ders Notları
14) Adölesan dönemde sağlığın korunması ve geliştirilmesi Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Gözüm, S. (2020). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Vize Yayıncılık.
2. Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada.
Diğer Kaynaklar: 1.Gözüm, S. (2020). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Vize Yayıncılık.
2. Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 2
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 2
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 2
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 2
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 2
6) Takım çalışmasını benimser. 1
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 4
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 2
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 1
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 2
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100