Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS406 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Sağlığı Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye, halk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını esas alarak, öğrenci sağlığının değerlendirilmesi, öğrencinin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik bakımının planlanması ve uygulanmasının öğretilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, halk sağlığı hemşiresinin okul sağlığı hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesindeki görevlerini, sağlıklı okul çevresinin oluşturulması ve öğrenci sağlığın korunması ve geliştirilmesindeki rol ve sorumluluklarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okul sağlığı kavramı | Ders Notları |
2) | Okul sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi | Ders Notları |
3) | Okul çevresi ve sağlıkla ilgili risklerin yönetimi | Ders Notları |
4) | Okul sağlığında kavramsal modeller | Ders Notları |
5) | Okul sağlığını geliştirme aktiviteleri | Ders Notları |
6) | Okul sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı yaklaşım | Ders Notları |
7) | Sağlık eğitimi ve teknolojinin kullanımı | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Sağlık eğitimi ve teknolojinin kullanımı | Ders Notları |
10) | Olağandışı durumlara yönelik planlamalar ve politikaların oluşturulması | Ders Notları |
11) | Adölesan dönem sağlık sorunları | Ders Notları |
12) | Adölesan dönem sağlık sorunları | Ders Notları |
13) | Adölesana yaklaşım | Ders Notları |
14) | Adölesan dönemde sağlığın korunması ve geliştirilmesi | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Gözüm, S. (2020). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Vize Yayıncılık. 2. Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Gözüm, S. (2020). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Vize Yayıncılık. 2. Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 2 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 2 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 2 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 2 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 2 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 1 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 4 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 1 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 2 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |