Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS409 | ||||||||
Ders İsmi: | Geriatri Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, yaşlanma süreci ve bu süreçte oluşan biyolojik, psikolojik ve sosyal değişiklikler ve hemşirelik bakımına yansımaları konusunda gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yaşlılık ve yaşlanma süreci, yaşlılık ve sağlık problemleri, Yaşlı bakımında fizyolojik ve psikososyal sağlığı geliştirme, Yaşlılarda ilaç yönetim ilkelerini, ilaç uygulamasının önemini ve etkileri, ülkemizde yaşlı bireylere sunulan sağlık ve sosyal hizmetler, yaşlılarda klinik ve evde bakımı kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye’deki yaşlı bireylerin demografik özellikleri | Ders Notu |
2) | Yaşlanma sürecindeki normal değişiklikler | Ders Notu |
3) | Yaşlanma Teorileri | Ders Notu |
4) | Geriatri hemşireliğine giriş | Ders Notu |
5) | Kapsamlı Geriatrik Değerlendirme | Ders Notu |
6) | Yaşlıların bazı temel ihtiyaçları | Ders Notu |
7) | Yaşlı bireylerde uyku ve dinlenme | Ders Notu |
8) | Ara sınav | - |
9) | Yaşlı bireylerde mental sağlık durumu | Ders Notu |
10) | Yaşlılarda Düşmelerin önlenmesi ve güvenli çevre | Ders Notu |
11) | Yaygın görülen Geriatrik Sendromların önlenmesi ve yönetimi | Ders Notu |
12) | Ülkemizde yaşlı bireylere sunulan sağlık ve sosyal hizmetler, Yaşlılarda kurumda bakımının yönetimi, Yaşlı bireye evde bakım | Ders Notu |
13) | Yaşlı bakımında ihmal ve istismar, Yaşlı bakımının etik yönlerinin değerlendirilmesi | Ders Notu |
14) | Genel Tekrar | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Aslan D., Kutsal Yeşim. Güncel Geriatri El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Aslan D., Kutsal Yeşim. Güncel Geriatri El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2017 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 2 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 2 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 2 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 2 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 2 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 3 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 1 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 4 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 1 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 4 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |