Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES305 | ||||||||
Ders İsmi: | Anne ve Çocuk Beslenmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Simge KAYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gebelik ve emziklilik dönemindeki fizyolojik değişiklikler, beslenme gereksinimlerine uygun diyet programlarının oluşturulması, bebek ve çocukların gelişim dönemlerine ve yaş gruplarına göre enerji ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme ile ilgili sorunları, çözüm önerileri ve diyet tedavisine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Gebelik, emziklilik, prematürelik, bebeklik, çocukluk ve ergenlik çağındaki besin ve besin öğesi gereksinimlerini, bu dönemlerde karşılaşılan beslenme sorunları ve çözümleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİNİN ÖNEMİ | Hazırlanmış ders notları |
2) | ÇOCUKLARDA BÜYÜMENİN İZLENMESİ | Hazırlanmış ders notları |
3) | 0-1 YAŞ DÖNEMİ BESLENME | Hazırlanmış ders notları |
4) | OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ BESLENME | Hazırlanmış ders notları |
5) | OKUL ÇAĞI DÖNEMİ BESLENME | Hazırlanmış Ders Notları |
6) | ADOLESANLARDA BESLENME | Hazırlanmış ders notları |
7) | ANNE SÜTÜ | Hazırlanmış Ders Notları |
8) | ARA SINAV | Hazırlanmış Ders Notları |
9) | GEBELİK DÖNEMİNDE BESLENME | Hazırlanmış Ders Notları |
10) | EMZİKLİLİK DÖNEMİNDE BESLENME | Hazırlanmış Ders Notları |
11) | VAKA ÖRNEKLERİ | Hazırlanmış Ders Notları |
12) | VAKA ÖRNEKLERİ | Hazırlanmış Ders Notları |
13) | VAKA ÖRNEKLERİ- TEKRAR | Hazırlanmış Ders Notları |
14) | GENEL TEKRAR | Hazırlanmış Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | -Köksal G. (2016). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 5.Baskı: Ankara. Hatiboğlu Yayınları. -Arlı M, Şanlıer N, Küçükkömürler S, Yaman M. (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara. Pegem Akademi. - Köksal G., Gökmen H. (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
3) Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. | |||||||||||||
4) Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. | |||||||||||||
5) Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. | |||||||||||||
6) Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir | |||||||||||||
7) Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. | |||||||||||||
8) Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. | |||||||||||||
9) Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. | |||||||||||||
10) Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur | |||||||||||||
11) Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. | |||||||||||||
12) Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | |||||||||||||
13) Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. | |||||||||||||
14) Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 5 |
2) | Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
3) | Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. | 4 |
4) | Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. | 3 |
5) | Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. | 5 |
6) | Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir | 4 |
7) | Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. | 4 |
8) | Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. | 5 |
9) | Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. | 2 |
10) | Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur | 3 |
11) | Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. | 3 |
12) | Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | 4 |
13) | Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. | 2 |
14) | Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. | 4 |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Laboratuvar | 3 | 12 |
Uygulama | 15 | 30 |
Ödevler | 13 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 146 |