İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED322
Ders İsmi: Special Topics in Interior Design
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç mimarlık alanı ile ilgili farklı kavramlar- konularla tanıştırmak, sanat- tasarım- içmimarlık/ mimarlık alanlarındaki Yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış açısı geliştirmelerini sağlamak
Dersin İçeriği: İç mimarlık alanı ile ilgili farklı kavramlar- konularla tanıştırmak, sanat- tasarım- içmimarlık/ mimarlık alanlarındaki yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım alanındaki farklı yaklaşımlar ve kuramlar hakkında bilgi edinme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İç mimari tasarım ve uygulamalarıyla ilgili güncel pratikler ve teoriler hakkında bilgi edinme
2) İç mimarlık ile farklı disiplinlerdeki bilgileri bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İç mimarlıktaki tartışma konularını mekan kavramı açısından irdeleyebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin, kapsamının anlatılması
2) İç Mimarlığın farklı alt dallarına dair konu seçimi
3) Proje sunumu
4) Proje sunumu
5) Proje sunumu
6) Proje sunumu
7) Ara Sınav
8) Tasarım yaklaşımları tartışmaları
9) Tasarım yaklaşımları tartışmaları
10) Tasarım yaklaşımları tartışmaları
11) Tasarım yaklaşımları tartışmaları
12) Tasarım yaklaşımları tartışmaları
13) Tasarım yaklaşımları tartışmaları
14) Tasarım yaklaşımları tartışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 5
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 5
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 4
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 5
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 5
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 4
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 4
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 4
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 4
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 4
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 5
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 2
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 4
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 7 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120