İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM215 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapı Malzemeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sezer Volkan Öztürk | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapı Malzemeleri dersi, iç mimarlık mesleğinde malzeme kavramı ve malzeme kullanımına, uygulanmasına ilişkin bilinç yaratmayı hedeflemektedir. Bu ders iç mimarlık öğrencilerine, kendilerini piyasa koşullarına adapte etmek ve kariyerlerine İç Mimar, Tasarımcı, Şantiye Yöneticisi, Danışman, Takım Lideri gibi nosyonları kendilerine katarak, eğitim ve profesyonel hayatı bütünleştirmenin önemini aktarmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İç mekân ve çevre tasarımında kullanılan farklı malzemelerin özellikleri, bu malzemelerin kombinasyonları, malzeme paftasının hazırlanması, malzeme uygulamaları ve üretim çizimleriyle iletişim, vb. gibi gerekli mesleki bilgiler paylaşılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | MALZEME SEÇİMİNDEKİ ETKENLER VE KRİTERLER. Kim, Ne İş Yapar? | |
2) | AHŞAP ve TÜREVLERİ, Sert Ağaçlar, Yumuşak Ağaçlar Ahşabın Özellikleri, Ahşabın Yapısal Olarak Bozulması/Çürümesi | |
3) | DOĞAL TAŞ, Taş Türleri ve Çeşitleri, Yüzeysel İşlemler, Taş İşlerinin Bakım ve Tamiratı | |
4) | TUĞLA, Kil Tuğlalar, Beton Tuğlalar, Kalsiyum Silikat Tuğlalar | |
5) | BETON, Yoğun Betonlar, Hafif Betonlar, Betonun Üretilmesi, Dekoratif Yaklaşımlar | |
6) | METAL Demir İçeren Metaller, Demir İçermeyen Metaller Metalleri Biçimlendirmek, Metal Birleşimleri | |
7) | VİZE | |
8) | CAM, Cam Çeşitleri, Camın Özellikleri, Cam ile Yapılan İşler | |
9) | PLASTİK, LASTİK ve POLİMERİK MALZEMELER Isıyla Etkileşen Plastikler, Isıyla Sertleşen Plastikler, Kauçuklar, Polimerik Malzemeler | |
10) | KOMPOZİT & KUVVETLENDİRİLMİŞ MALZEMELER, Karbon Fiber, Fiberglas, Polimer Fiber, Mineral Fiber, Çelik Fiber, sürdürülebilir malzeme | |
11) | TEKSTİL, Kumaşlar Perdeler, Döşemeler, Halı, Fiber, Dayanıklılık, Dolgu Çeşitleri | |
12) | VİTRİFİYE | |
13) | Öğrenci Çalışmalarının Sunulması 1 | |
14) | Öğrenci Çalışmalarının Sunulması 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Bahamâon, A. and M. C. Sanjinâes, Rematerial: from waste to architecture, New York: W.W. Norton & Co., June 2010. Binggeli, C. Materials for interior environments, Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, c2008. Calkins, M., Materials for sustainable sites: a complete guide to the evaluation, selection, and use of sustaina, Hoboken, N.J.: Wiley, c2009. Ching F. D.K., Binggeli, C. and F. Ching, Interior design illustrated, Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, c2005. Donald N. C. and J. L. Haro, Building materials: properties, performance, and applications, New York: Nova Science Publishers, c2009. Donald, W., Time-saver standards for building materials and systems: design acriteria and selection data, New York: McGraw-Hill, 2000. Duggal, S. K., Building materials, Rotterdam, Netherlands: A.A. Balkema, 1998. Farrelly, Lorraine, Yapım+Malzeme, Literatür Yayınları, İstanbul, 2009. Hegger, Manfred, Drexler, Hans, Zeumer, Martin. Yapı Malzemeleri, YEM Yayın, İstanbul, 2010. Middleton, G. A. T., Building materials, their nature, properties and manufacture: a text-book for students and others, London: B. T. Batsford, 2008. Rupp, W. E., Construction materials for interior design: principles of structure and properties of materials, Whitney Library of Design, 1989 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |||||||||||||
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |||||||||||||
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |||||||||||||
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |||||||||||||
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |||||||||||||
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |||||||||||||
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |||||||||||||
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |||||||||||||
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |||||||||||||
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |||||||||||||
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |
2) | Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |
3) | Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |
4) | Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |
5) | Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |
6) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |
7) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |
8) | İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |
9) | Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |
10) | İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |
11) | Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |
12) | Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |
13) | İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |
14) | Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |