İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM215
Ders İsmi: Yapı Malzemeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sezer Volkan Öztürk
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapı Malzemeleri dersi, iç mimarlık mesleğinde malzeme kavramı ve malzeme kullanımına, uygulanmasına ilişkin bilinç yaratmayı hedeflemektedir. Bu ders iç mimarlık öğrencilerine, kendilerini piyasa koşullarına adapte etmek ve kariyerlerine İç Mimar, Tasarımcı, Şantiye Yöneticisi, Danışman, Takım Lideri gibi nosyonları kendilerine katarak, eğitim ve profesyonel hayatı bütünleştirmenin önemini aktarmaktadır.
Dersin İçeriği: İç mekân ve çevre tasarımında kullanılan farklı malzemelerin özellikleri, bu malzemelerin kombinasyonları, malzeme paftasının hazırlanması, malzeme uygulamaları ve üretim çizimleriyle iletişim, vb. gibi gerekli mesleki bilgiler paylaşılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mekân organizasyonunda kullanılacak malzemelerin tanınması, malzeme paftası hazırlayabilme ve uygulayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Proje yönetiminde, uygulama süreci sırasında, tasarım ekibiyle iletişim kurarken ve projenin okunurluğunu sağlayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) MALZEME SEÇİMİNDEKİ ETKENLER VE KRİTERLER. Kim, Ne İş Yapar?
2) AHŞAP ve TÜREVLERİ, Sert Ağaçlar, Yumuşak Ağaçlar Ahşabın Özellikleri, Ahşabın Yapısal Olarak Bozulması/Çürümesi
3) DOĞAL TAŞ, Taş Türleri ve Çeşitleri, Yüzeysel İşlemler, Taş İşlerinin Bakım ve Tamiratı
4) TUĞLA, Kil Tuğlalar, Beton Tuğlalar, Kalsiyum Silikat Tuğlalar
5) BETON, Yoğun Betonlar, Hafif Betonlar, Betonun Üretilmesi, Dekoratif Yaklaşımlar
6) METAL Demir İçeren Metaller, Demir İçermeyen Metaller Metalleri Biçimlendirmek, Metal Birleşimleri
7) VİZE
8) CAM, Cam Çeşitleri, Camın Özellikleri, Cam ile Yapılan İşler
9) PLASTİK, LASTİK ve POLİMERİK MALZEMELER Isıyla Etkileşen Plastikler, Isıyla Sertleşen Plastikler, Kauçuklar, Polimerik Malzemeler
10) KOMPOZİT & KUVVETLENDİRİLMİŞ MALZEMELER, Karbon Fiber, Fiberglas, Polimer Fiber, Mineral Fiber, Çelik Fiber, sürdürülebilir malzeme
11) TEKSTİL, Kumaşlar Perdeler, Döşemeler, Halı, Fiber, Dayanıklılık, Dolgu Çeşitleri
12) VİTRİFİYE
13) Öğrenci Çalışmalarının Sunulması 1
14) Öğrenci Çalışmalarının Sunulması 2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Bahamâon, A. and M. C. Sanjinâes, Rematerial: from waste to architecture, New York: W.W. Norton & Co., June 2010.

Binggeli, C. Materials for interior environments, Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, c2008.

Calkins, M., Materials for sustainable sites: a complete guide to the evaluation, selection, and use of sustaina, Hoboken, N.J.: Wiley, c2009.

Ching F. D.K., Binggeli, C. and F. Ching, Interior design illustrated, Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, c2005.

Donald N. C. and J. L. Haro, Building materials: properties, performance, and applications, New York: Nova Science Publishers, c2009.

Donald, W., Time-saver standards for building materials and systems: design acriteria and selection data, New York: McGraw-Hill, 2000.

Duggal, S. K., Building materials, Rotterdam, Netherlands: A.A. Balkema, 1998.

Farrelly, Lorraine, Yapım+Malzeme, Literatür Yayınları, İstanbul, 2009.

Hegger, Manfred, Drexler, Hans, Zeumer, Martin. Yapı Malzemeleri, YEM Yayın, İstanbul, 2010.

Middleton, G. A. T., Building materials, their nature, properties and manufacture: a text-book for students and others, London: B. T. Batsford, 2008.

Rupp, W. E., Construction materials for interior design: principles of structure and properties of materials, Whitney Library of Design, 1989

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120