Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS109
Ders İsmi: Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel mikrobiyoloji bilgilerinin verilmesidir.
Dersin İçeriği: Mikrobiyolojiye giriş, tarihsel geçmişi ve normal insan florası, Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Bakterilerin hücresel özellikleri, çoğalma, metabolizması ve genetiği, Mikrobiyal çoğalmanın kontrolü, Ökaryötik mikroorganizmalar, Protozoa ve helmintler, Virüsler, Mikrobiyoloji laboratuvarı, izolasyon ve idantifikasyon yöntemleri ve mikroorganizmaların bulaşma yolları konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mikrobiyal dünyayı ve insan biyolojisi üzerine etkilerini anlar.
2) Mikroorganizmalar ve enfeksiyon hastalıklarının önemini anlar.
3) Mikroorganizmaların teşhisi ve tanımlanması için kullanılan mikroskop gibi laboratuvar yöntemlerini anlar.
4) İnsan vücudunun normal mikrop florası, konak parazit ilişkilerini anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapısı ve metabolizmasının temel prensiplerini bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyolojiye Giriş, Mikrobiyolojik Kavramlar Ders Notu
2) Mikrobiyolojinin Gelişim Süreci, Bugünü ve Geleceği Ders Notu
3) Bakteri, Virüs, Mantar ve Parazitlerin Genel Özellikleri Ders Notu
4) Mikroorganizmaların Sınıflandırılması Bakterilerin Hücresel Özellikleri Ders Notu
5) Vücudun Normal Mikrobiyal Florası Ders Notu
6) Bakterilerde Çoğalma ve Bakteri Metabolizması Ders Notu
7) Gram Boyama, Gram Pozitif Ve Gram Negatif Bakteriler Ders Notu
8) Ara Sınav -
9) Virüsler Ders Notu
10) Parazitler Ve Mantarlar Ders Notu
11) El Hijyeni Ders Notu
12) Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Cihazların Temizlik, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Uygulama Yöntemleri. Ders Notu
13) Sağlık Hizmetleriyle İlişkili Enfeksiyonlar ve Bulaşıcı Hastalıklar Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Altındiş M. (2010). Hemşireler İçin Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
2. Connie RM, Donald CL. (2019). Textbook of Diagnostic Microbiology, 6 th ed. Elsevier.
Diğer Kaynaklar: 1.Altındiş M. (2010). Hemşireler İçin Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
2. Connie RM, Donald CL. (2019). Textbook of Diagnostic Microbiology, 6 th ed. Elsevier.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 3
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 2
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 4
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 3
6) Takım çalışmasını benimser. 2
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 2
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 3
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 2
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 3
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 2
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 4
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 4
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 85