Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS109 | ||||||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel mikrobiyoloji bilgilerinin verilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Mikrobiyolojiye giriş, tarihsel geçmişi ve normal insan florası, Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Bakterilerin hücresel özellikleri, çoğalma, metabolizması ve genetiği, Mikrobiyal çoğalmanın kontrolü, Ökaryötik mikroorganizmalar, Protozoa ve helmintler, Virüsler, Mikrobiyoloji laboratuvarı, izolasyon ve idantifikasyon yöntemleri ve mikroorganizmaların bulaşma yolları konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrobiyolojiye Giriş, Mikrobiyolojik Kavramlar | Ders Notu |
2) | Mikrobiyolojinin Gelişim Süreci, Bugünü ve Geleceği | Ders Notu |
3) | Bakteri, Virüs, Mantar ve Parazitlerin Genel Özellikleri | Ders Notu |
4) | Mikroorganizmaların Sınıflandırılması Bakterilerin Hücresel Özellikleri | Ders Notu |
5) | Vücudun Normal Mikrobiyal Florası | Ders Notu |
6) | Bakterilerde Çoğalma ve Bakteri Metabolizması | Ders Notu |
7) | Gram Boyama, Gram Pozitif Ve Gram Negatif Bakteriler | Ders Notu |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Virüsler | Ders Notu |
10) | Parazitler Ve Mantarlar | Ders Notu |
11) | El Hijyeni | Ders Notu |
12) | Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Cihazların Temizlik, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Uygulama Yöntemleri. | Ders Notu |
13) | Sağlık Hizmetleriyle İlişkili Enfeksiyonlar ve Bulaşıcı Hastalıklar | Ders Notu |
14) | Genel Tekrar | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Altındiş M. (2010). Hemşireler İçin Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 2. Connie RM, Donald CL. (2019). Textbook of Diagnostic Microbiology, 6 th ed. Elsevier. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Altındiş M. (2010). Hemşireler İçin Mikrobiyoloji, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 2. Connie RM, Donald CL. (2019). Textbook of Diagnostic Microbiology, 6 th ed. Elsevier. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 3 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 2 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 4 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 3 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 2 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 3 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 3 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 2 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 4 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 4 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 85 |