Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR108 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklamcılığa Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Pınar Karaca | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin reklam ve reklamcılığın temel prensiplerini öğrenmesini sağlama, hedef pazar ve hedef kitle, reklam stratejileri, reklam çekicilikleri, reklam kampanyası tasarlama, reklam tarihi hakkında bilgi edinme gibi genel reklam ve reklamcılık konuları hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel reklam ve reklamcılık unsurlarının anlatılması, reklam kampanyası ve mesaj stratejisinin oluşturulma sürecinin belirtilmesi, reklamcılık tarihinine vurgu yapılması, medya planlama, reklam çekicilikleri ve reklam teorileri konuları bu dersin içeriğini oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma.Öğrencilerin ders içeriği hakkında bilgilendirilmesi.Öğrencilerin sorularının cevaplanması | |
2) | Reklam Nedir? | Ders Kitabı ve Ders Notları |
3) | Reklamcılık ve Reklam Ajansları | Ders Kitabı ve Ders Notları |
4) | Türkiye ve Dünya’da Reklamcılık Tarihi | Ders Kitabı ve Ders Notları |
5) | Reklam Modelleri | Ders Kitabı ve Ders Notları |
6) | Reklamda Hedef Kitle | Ders Kitabı ve Ders Notları |
7) | Ara Sınav | Ders Kitabı ve Ders Notları |
8) | Reklam Kampanyası Tasarımı | Ders Kitabı ve Ders Notları |
9) | Reklam Kampanyası Tasarımı | Ders Kitabı ve Ders Notları |
10) | Reklamda Çekicilikler | Ders Kitabı ve Ders Notları |
11) | Medya Planlama | Ders Kitabı ve Ders Notları |
12) | Reklam ve Marka | Ders Kitabı ve Ders Notları |
13) | Reklam ve Toplum | Ders Kitabı ve Ders Notları |
14) | Reklam ve Tüketici Davranışı | Ders Kitabı ve Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Powerpoint Sunumları- Lecture Notes and Powerpoint Presentations |
Diğer Kaynaklar: | Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları. Brewster, A. J., & Palmer, H. H. (2001). Introduction to Advertising. The Minerva Group Arens, F.W. (2020). Contemporary Advertising, 16th Edition. McGraw Hill. Mediacat Campaign Tr Marketing Türkiye İnternet kaynakları ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |||||||||||||
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |||||||||||||
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |||||||||||||
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |||||||||||||
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |||||||||||||
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |||||||||||||
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |||||||||||||
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |||||||||||||
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |
2) | İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |
7) | Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |
8) | Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |
9) | İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |
10) | Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |
11) | Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |
12) | Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |
13) | İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |
14) | Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |