İletişim ve Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILT312
Ders İsmi: Sunum Teknikleri ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Su SEZER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sunum Teknikleri ve Tasarımı dersinin amacı öğrencilerin iş ve sosyal yaşamlarında etkili iletişim ilkelerine hakim olmaları ve başta PowerPoint olmak üzere, Özgeçmiş, Konkur, Slayt tasarımı ve sunum yönetimi ile ilgili kavramlara hakim olmalarıdır. Dersler öğretim üyesinin eğitim içeriği başlıkları ile ilgili örneklerini içeren sunumları ve öğrenciler tarafından oluşturulacak ve sunulacak sunumlar ile yürütülecektir.
Dersin İçeriği: Toplantı kavramı, Sunum Kavramı ve Sunum Türleri, Sunum kaygısı, Stres Yönetimi, Sunum öncesi hazırlık, Sunum konusunun belirlenmesi, Sunum yeri ve Zamanlaması, Dinleyici Analizi, Çoklu medya teorisi, Sunumun yapılandırılması, Sunumda Kaynak kullanımı, Genel sunum planının hazırlanması, Sunumun gelişme bölümü, Sunumun gelişme bölümü (görsel örnekler, neden sonuç serisi vb., konular arasında geçiş, slayt tasarımı, destekleyici materyal kullanımı_ infografikler, tablo sunumları, görsel materyaller ve yardımcı araçlar), sunumun kapanışı, Sunumda soru sorma, sunumda soruları yanıtlama, beden dili ve sesin etkili kullanımı, Sunum notları, kartları hazırlığı ve kullanımı, görsel-işitsel estetizasyon yöntemleri, Toplantı yönetimi, çevrimiçi sunum yönetimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Slayt tasarım unsurlarına hakimiyet
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sunumlarda stres yönetimi
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Etkili sunum tekniklerine hakimiyet
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sunum becerilerinin uygulamalı olarak ele alınması, iş ve sosyal yaşama etkisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 20 Şubat Haftası_Ders hakkında genel bilgi ve Toplatı kavramı, Sunum Kavramı ve Sunum Türleri, Logos, Pathos, Ethos kavramları. Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
2) 27 Şubat Haftası_Sunum kaygısı, Stres Yönetimi, Sunum öncesi hazırlık, Sunum konusunun belirlenmesi, Sunum yeri ve Zamanlaması, Dinleyici Analizi Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
3) 6 Mart Haftası_Çoklu medya teorisi, Sunumun yapılandırılması, Sunumda Kaynak kullanımı, Genel sunum planının hazırlanması, Sunumun gelişme bölümü Grech, V. (2018). WASP (Write a scientific paper): Optimisation of PowerPoint presentations and skills. Early human development, 125, 53-56. Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
4) 6 Mart Haftası_Sunumun gelişme bölümü (görsel örnekler,neden sonuç serisi vb., konular arasında geçiş, slayt tasarımı, beden dili ve sesin etkili kullanımı, destekleyici materyal kullanımı_ infografikler, tablo sunumları, görsel materyaller ve yardımcı araçlar), sunumun kapanışı El Sabbagh, A., & Killu, A. M. (2015). The art of presentation: a valuable skill in a contemporary era. Journal of the American College of Cardiology, 65(13), 1373-1376. Gelula, M. H. (1997). Effective lecture presentation skills. Surgical neurology, 47(2), 201-204. Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
5) 13 Mart CV İçerik ve Tasarımı
6) 20 Mart Sanatçı / Tasarımcı portfolyo hazırlığı / Konkur Kavramı
7) 27 Mart Haftası_Kurumsal sunum Templateleri, Sunumda soru sorma, sunumda soruları yanıtlama, Sunum notları, kartları hazırlığı ve kullanımı, görsel-işitsel estetizasyon yöntemleri. Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
8) 3 Nisan Haftası_ Toplantı yönetimi, çevrimiçi sunum yönetimi (Zoom, Powerpoint, Powtoon, Prezi ve Google slaytlar) _ Doğaçlama sözel sunum_ Öğrencilere doğaçlama sunum konuları ders esnasında verilecektir. Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
9) 10 Nisan Haftası_ Genel Değerlendirme Online Öğrenci Sunumları
10) 17 Nisan Haftası_ ARA SINAV HAFTASI Online Öğrenci Sunumları
11) 24 Nisan Haftası_ Kısa sunum hazırlama 3 slayt sadece görsel materyal. Öğrenci sunumu_ Bir sonraki hafta öğrenci sunumları için kaynaklar ders esnasında verilecektir. (grafik, tablo, infografik)
12) 1 Mayıs Haftası_ kaynaktan sunum hazırlama_ grafik ve tablo sunumu_ infografik hazırlama ve sunumu_
13) 8 Mayıs Haftası Tüm sunum tekniklerinin kullanımı ile belirlenen konu dahilinde bireysel sunum Online Öğrenci Sunumları
14) 15 Mayıs Haftası Tüm sunum tekniklerinin kullanımı ile belirlenen konu dahilinde bireysel sunum Online Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gürüz, D., Eğinşi A. T. (2016). Etkili sunum teknikleri. Detay Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: El Sabbagh, A., & Killu, A. M. (2015). The art of presentation: a valuable skill in a contemporary era.

Journal of the American College of Cardiology, 65(13), 1373-1376.



Gelula, M. H. (1997). Effective lecture presentation skills. Surgical neurology, 47(2), 201-204.



Grech, V. (2018). WASP (Write a scientific paper): Optimisation of PowerPoint presentations and skills. Early human development, 125, 53-56.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma.
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma.
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme.
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma.
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme,
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma.
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma.
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme.
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma.
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme,
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 3 10 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152