Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR314 | ||||||||
Ders İsmi: | İkna Edici İletişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gamze Gül Örgeç | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İkna Edici İletişim dersi, öğrencilerin ikna kuramlarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlayarak etkili iletişim yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Bu ders, bireyler ve kitleler üzerinde ikna edici mesajlar oluşturma ve sunma becerilerini kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | İkna edici iletişim, retorik, motivasyon kavram ve kuramlarının kavranmasıyla pazarlama, halkla ilişkiler, siyasal iletişim, reklam, iletişim konularında ikna edici iletişimin kullanımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İkna Kavramı ve Tanımları | ders notları ve ek kaynaklar |
2) | İknanın İşleyişine Yönelik Kuramlar ve Modeller | ders notları ve ek kaynaklar |
3) | İkna Sürecinin Psikolojik Etki Faktörleri | ders notları ve ek kaynaklar |
4) | İkna Sürecinin Psikolojik Etki Faktörleri | ders notları ve ek kaynaklar |
5) | İkna Edici İletişimde Kaynak ve Alıcı | ders notları ve ek kaynaklar |
6) | İkna Edici İletişimde Kaynak ve Alıcı | ders notları ve ek kaynaklar |
7) | Ara Sınav | ders notları ve ek kaynaklar |
8) | İknada Mesaj ve Mesaj Çekicilikleri | ders notları ve ek kaynaklar |
9) | İknada Mesaj ve Mesaj Çekicilikleri | ders notları ve ek kaynaklar |
10) | İkna Taktikleri | ders notları ve ek kaynaklar |
11) | Dijital İletişim ve İkna | ders notları ve ek kaynaklar |
12) | Dijital İletişim ve İkna | ders notları ve ek kaynaklar |
13) | İletişim Kampanyalarında İkna | ders notları ve ek kaynaklar |
14) | Dönem Sonu Sınavı | ders notları ve ek kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Robert Cialdini (2022). İknanın Psikolojisi, MediaCat YayınlarıAnthony Pratkanis ve Elliot Aronson (2018). İkna Çağı. TheKitap Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |||||||||||||
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |||||||||||||
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |||||||||||||
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |||||||||||||
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |||||||||||||
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |||||||||||||
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |||||||||||||
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |||||||||||||
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |
2) | İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |
7) | Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |
8) | Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |
9) | İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |
10) | Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |
11) | Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |
12) | Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |
13) | İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |
14) | Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 150 |