Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR320 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklamda Yaratıcılık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gamze Gül Örgeç | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Reklamda Yaratıcılık dersi, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi ve reklam kampanyalarında yenilikçi çözümler üretmelerini sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, yaratıcı süreçleri yönetmeyi ve etkili reklam fikirleri geliştirmeyi öğrenirler. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama, yaratıcılık, reklam, dijital iletişim ile ilgili kavramlarla birlikte başarılı ve güncel kampanyalar üzerinden reklamda yaratıcılık . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş İkna edici İletişim Biçimi Olarak Reklamcılık | Ders kitapları ve ders notları |
2) | Pazarlama İletişimi- İletişim Etkisi- İletişim Hedefleri | Ders kitapları ve ders notları |
3) | Reklam Nasıl Çalışır ? Öğrenme, Algı, Dikkat | Ders kitapları ne notları |
4) | Reklamda Yaratıcı Strateji Geliştirilmesi- Analiz Unsurları | Ders kitapları ne notları |
5) | Marka Konumlandırma | Textbooks and lecture notes |
6) | Pazar ve Rekabet Analizi | Ders kitapları ve ders notları |
7) | Tüketici Hedef Kitle Analizi | Ders kitapları ve ders notları |
8) | Yaratıcı Strateji Planlama Modelleri | Ders kitapları ve ders notları |
9) | Yaratıcı Strateji Planlama Modelleri | Ders kitapları ve ders notları |
10) | Mesaj Stratejisi- Ne Söyleyeceğiz? | Ders kitapları ve ders notları |
11) | Mesaj Stratejisi - Nasıl Söyleyeceğiz | Ders kitapları ve ders notları |
12) | Marka Konumlandırmaya Bağlı Mesaj Strateji Tiplojileri | Ders kitapları ve ders notları |
13) | Marka Konumlandırmaya Bağlı Mesaj Strateji Tiplojileri | Ders kitapları ve ders notları |
14) | Reklamlardan örnekler | Ders kitapları ve ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |||||||||||||
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |||||||||||||
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |||||||||||||
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |||||||||||||
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |||||||||||||
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |||||||||||||
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |||||||||||||
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |||||||||||||
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |
2) | İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |
7) | Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |
8) | Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |
9) | İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |
10) | Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |
11) | Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |
12) | Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |
13) | İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |
14) | Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 |