Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı pazarlama işlevinin kapsamını ve rolünü a) Pazarlama karması elemanlarının entegrasyonu : ürün , fiyat, dağıtım kanalları ve tutundurma; b) Tutundurma karması araçlarının entegrasyonu : Halkla ilişkiler, reklamcılık, kişisel satış, satış tutundurma, doğrudan satış ‘a vurgu yaparak incelemektir. Amaç, pazarlama iletişiminin müşterilere nasıl ulaştığını ve onlara hizmet ettiğini ve tüketici davranışlarını şekillendirmeye nasıl yardımcı olduğunu anlamaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Ders, öğrencilere pazarlama iletişimi stratejisi alanında yer alan bileşenler ve düşünceler hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Bütünleşik Pazarlama İletişimi teorileri, kavramları ve uygulamalarına odaklanan ders, reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, tanıtım, kişisel satış, doğrudan pazarlama ve interaktif pazarlama unsurlarını kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tanımı |
ders notları ve ders kitapları |
2) |
Pazarlama Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü |
ders notları ve ders kitapları |
3) |
İletişim Sürecinin İncelenmesi |
ders notları ve ders kitapları |
4) |
Pazarlama İletişiminde Mesaj Tasarımı |
ders notları ve ders kitapları |
5) |
Medya Planlaması ve Stratejik Medya Seçimi |
ders notları ve ders kitapları |
6) |
Dijital ve Sosyal Medya Stratejileri |
ders notları ve ders kitapları |
7) |
Halkla İlişkiler ve Bütünleşik İletişim |
ders notları ve ders kitapları |
8) |
Ara Sınav |
ders notları ve ders kitapları |
9) |
Satış Promosyonları ve Tüketici Teşvikleri |
ders notları ve ders kitapları |
10) |
Sponsorluk ve Etkinlik Pazarlaması |
ders notları ve ders kitapları |
11) |
Doğrudan Pazarlama ve E-posta Stratejileri |
ders notları ve ders kitapları |
12) |
Marka Kimliği ve İmaj Yönetimi |
ders notları ve ders kitapları |
13) |
İçerik Pazarlaması ve Hikaye Anlatımı |
ders notları ve ders kitapları |
14) |
Etik, Sosyal Sorumluluk ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
ders notları ve ders kitapları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. |
|
2) |
İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. |
|
5) |
İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. |
|
7) |
Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. |
|
8) |
Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. |
|
9) |
İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. |
|
10) |
Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. |
|
12) |
Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. |
|
13) |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. |
|
14) |
Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
|