Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FTT221 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıklı Yaşam ve Fitness | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Büşra ÜLKER EKŞİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlıklı yaşamın temel ilkeleri ve fitness kavramlarını tanıtmak; fiziksel aktivite, beslenme ve stres yönetimi gibi yaşam tarzı faktörleri hakkında temel bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sağlıklı yaşam ve fitness kavramları Sağlıklı Yaşamın Temel İlkeleri Fiziksel Aktivitenin Önemi Fitness Kavramı ve Bileşenleri Günlük Yaşamda Fiziksel Aktivite Egzersiz Güvenliği ve Temel İlkeler Sağlıklı Beslenme ve Fitness İlişkisi Sedanter Yaşam ve Sağlık Riskleri Fitness Teknolojileri ve Dijital Uygulamalar Sağlıklı Yaşamda Motivasyon ve Davranış Değişikliği Stres Yönetimi ve Ruhsal İyilik Hali Genel Değerlendirme ve Gelecek Perspektifi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlıklı Yaşam ve Fitness Kavramı | |
2) | Sağlıklı Yaşamın Temel İlkeleri | |
3) | Fiziksel Aktivitenin Önemi | |
4) | Fitness Kavramı ve Bileşenleri | |
5) | Günlük Yaşamda Fiziksel Aktivite | |
6) | Egzersiz Güvenliği ve Temel İlkeler, Egzersiz yaparken dikkat edilmesi gerekenler, ısınma- soğuma kavramı (tanıtım düzeyinde) | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Sağlıklı Beslenme ve Fitness İlişkisi | |
9) | Sedanter Yaşam ve Sağlık Riskleri | |
10) | Fitness Teknolojileri ve Dijital Uygulamalar | |
11) | Sağlıklı Yaşamda Motivasyon ve Davranış Değişikliği (Alışkanlık geliştirme, motivasyon stratejileri, sürdürülebilir yaşam tarzı) | |
12) | Stres Yönetimi ve Ruhsal İyilik Hali | |
13) | Genel Değerlendirme ve Gelecek Perspektifi (Sağlıklı yaşam kültürünün birey ve toplum için önemi, dersin genel tekrarı) | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste anlatılan sunumlar öğrencilere pdf ders notu şeklinde verilmektedir. |
Diğer Kaynaklar: | Fiziksel Uygunluk (Fitnes)Spor Beslenme İle İlgili Temel Öğretiler (1-1)2Prof. Dr. Gülgün ERSOY, 2016 Wellness Concepts and Applications. Anspaugh, Hamrick, Rosato Third Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | |||||||||||
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |||||||||||
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | |||||||||||
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | |||||||||||
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |
2) | Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | |
3) | Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
4) | Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | |
5) | Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | |
6) | Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | |
7) | Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | |
8) | Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 90 |