Dersin Amacı: |
Bu dersin ana amacı, yeme davranış bozukluklarına ait temel bilgi ve kavramların öğrenilmesi, yeme davranış bozukluklarında beslenme önerileri geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Enerji dengesi ve vücut ağırlığının denetimi,Vücut ağırlığının değerlendirilmesinde kullanılan antropometrik yöntemler,Obezitenin tanımı ve sınıflandırılması,Obezitenin risk etmenleri ve komplikasyonları,Obezite ve beslenme tedavisi,Obezite ve beslenme tedavisi,Anoreksiya nervozanın tanımı, fizyopatolojisi ve komplikasyonları,Anoreksia nervoza ve beslenme tedavisi,Bulimia nervozanın tanımı, fizyopatolojisi ve komplikasyonları,Bulimia nervoza ve beslenme tedavisi,Diğer yeme bozukluklarının (ortoreksia, binge eating vb.) tanımlanması ve komplikasyonları,Diğer yeme bozuklukları ve beslenme tedavisi,Yeme bozukluklarında beslenme desteği,Genel tekrar; konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Enerji dengesi ve vücut ağırlığının denetimi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
2) |
Vücut ağırlığının değerlendirilmesinde kullanılan antropometrik yöntemler |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
3) |
Obezitenin tanımı ve sınıflandırılması |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
4) |
Obezitenin risk etmenleri ve komplikasyonları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
5) |
Obezite ve beslenme tedavisi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
6) |
Anoreksiya nervozanın tanımı, fizyopatolojisi ve komplikasyonları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
7) |
Arasınav |
|
8) |
Anoreksia nervoza ve beslenme tedavisi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
9) |
Bulimia nervozanın tanımı, fizyopatolojisi ve komplikasyonları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
10) |
Bulimia nervoza ve beslenme tedavisi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
11) |
Diğer yeme bozukluklarının (ortoreksia, binge eating vb.) tanımlanması ve komplikasyonları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
12) |
Diğer yeme bozuklukları ve beslenme tedavisi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
13) |
Yeme bozukluklarında beslenme desteği |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
14) |
Yeme bozukluklarında beslenme desteği |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunuları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. |
5 |
2) |
Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
3) |
Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. |
4 |
4) |
Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. |
4 |
5) |
Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. |
4 |
6) |
Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir |
4 |
7) |
Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. |
3 |
8) |
Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. |
5 |
9) |
Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. |
2 |
10) |
Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur |
3 |
11) |
Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. |
3 |
12) |
Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. |
4 |
13) |
Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. |
2 |
14) |
Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. |
4 |