İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM119
Ders İsmi: Teknik Çizim I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 3 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Fahreddin Fatih Mete
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciyi mesleki çalışmalarında kullanacağı temel kavramlar hakkında bilgilendirmek, proje çizimi ve sunumunu tanıtmak, öğrenciyi üst sınıflarda alan derslerine hazırlamaktır.
Dersin İçeriği: Temel bir çizim sözlüğü oluşturma becerisi kazandırılması adına kavramsal alt yapının oluşturulması ve grafik anlatım araçları ile ilgili uygulamaları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kompozisyonun bütünü ve ögeler arasındaki ilişkiler dizisini bir bütünlük sağlayacak şekilde analiz etme ve organize edebilme.
2) Temel bir çizim sözlüğü oluşturabilme ve bireysel çalışma hakkında konuşabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 3B tasarımları 2B temsil tekniklerinde gösterebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel grafik anlatım araçlarını tanımlayabilme ve uygulayabilme.
2) Temel grafik anlatım ve çizim becerilerini gösterebilme ve tasarım fikirlerini ifade etmek için çeşitli sunum tekniklerini kullanabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve çizim araçlarının tanıtımı. Yazı tekniği, Çizgi ve çizgi türleri Ders Notları, Uygulama
2) Malzeme ve doku, Örüntü (Pattern) Gölgeleme ve tarama teknikleri Ders Notları, Uygulama
3) Doğrular, açılar ve geometrik şekillerin çizim metotları Ders Notları, Uygulama
4) İzdüşüm kavramı ve epür ile ilgili anlatım ve uygulama. Ders Notları, Uygulama
5) İzdüşüm kavramı ve epür ile ilgili anlatım ve uygulama Ve ölçek Ders Notları, Uygulama
6) Proje çizim teknikleri; Plan, kesit almanın anlatılması ve uygulama Ders Notları, Uygulama
7) Mimari grafiklerde farklı ölçeklerde proje çizim teknikleri. Ders Notları, Uygulama
8) Ara sınav Ders Notları, Uygulama
9) 1/50 ölçekli tek katlı proje. Plan, kesit, görünüş. Ders Notları, Uygulama
10) 1/50 ölçekli projede mimari elemanların teknik resim yolu ile anlatımının irdeleneceği plan ve kesit çizimleri (merdiven ve duvar gibi) Ders Notları, Uygulama
11) Proje ölçeklerine göre plan, kesit ve detaylarda ölçülendirme şekil, konum ve boyutlar. Ders Notları, Uygulama
12) 1/20 ölçekli plan ve kesitlerin (iç cephe) teknik çizim kuralları. İç cephe etütleri, 1/10 ölçeğinde hareketli ve sabit standart tefriş elemanlarının ölçekli epür çizimleri. Ders Notları, Uygulama
13) 1/20 ıslak hacim iç cephe etütleri (banyo, mutfak, misafir wc.) İç cephe çizimlerinde derinlik belirleyici 2 boyutlu anlatım çizim teknikleri Ders Notları, Uygulama
14) Vaziyet planı, eğimli arazi kavramı, Arazi kesit ve görünüşleri Ders Notları, Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: CHING, F.D.K., 2009. Architectural Graphics, 4th Edition, Hoboken: John Wiley & Sons.
ZELL, M., 2009. The Architectural Drawing Course, London: Thames & Hudson.
CAIN, P., 2010. Drawing, Bristol: Intellect Ltd.
YEE, R., 2012. Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, 4th Edition. New York: John Wiley & Sons.
CHING, F.D.K., 2010. Design Drawing, 2nd Edition, Hoboken: John Wiley & Sons.
SEIDLER, J.R., 2007. Digital Drawings for Designers, New York: Fairchild Publications.
EDWARDS, B., 2008. Understanding Architecture Through Drawing, New York: Taylor & Francis.
DAVIES, J.,DUFF, L., 2005. Drawing The Process, Bristol: Intellect Ltd.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 180