İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM119 | ||||||||
Ders İsmi: | Teknik Çizim I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Fahreddin Fatih Mete | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenciyi mesleki çalışmalarında kullanacağı temel kavramlar hakkında bilgilendirmek, proje çizimi ve sunumunu tanıtmak, öğrenciyi üst sınıflarda alan derslerine hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel bir çizim sözlüğü oluşturma becerisi kazandırılması adına kavramsal alt yapının oluşturulması ve grafik anlatım araçları ile ilgili uygulamaları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve çizim araçlarının tanıtımı. Yazı tekniği, Çizgi ve çizgi türleri | Ders Notları, Uygulama |
2) | Malzeme ve doku, Örüntü (Pattern) Gölgeleme ve tarama teknikleri | Ders Notları, Uygulama |
3) | Doğrular, açılar ve geometrik şekillerin çizim metotları | Ders Notları, Uygulama |
4) | İzdüşüm kavramı ve epür ile ilgili anlatım ve uygulama. | Ders Notları, Uygulama |
5) | İzdüşüm kavramı ve epür ile ilgili anlatım ve uygulama Ve ölçek | Ders Notları, Uygulama |
6) | Proje çizim teknikleri; Plan, kesit almanın anlatılması ve uygulama | Ders Notları, Uygulama |
7) | Mimari grafiklerde farklı ölçeklerde proje çizim teknikleri. | Ders Notları, Uygulama |
8) | Ara sınav | Ders Notları, Uygulama |
9) | 1/50 ölçekli tek katlı proje. Plan, kesit, görünüş. | Ders Notları, Uygulama |
10) | 1/50 ölçekli projede mimari elemanların teknik resim yolu ile anlatımının irdeleneceği plan ve kesit çizimleri (merdiven ve duvar gibi) | Ders Notları, Uygulama |
11) | Proje ölçeklerine göre plan, kesit ve detaylarda ölçülendirme şekil, konum ve boyutlar. | Ders Notları, Uygulama |
12) | 1/20 ölçekli plan ve kesitlerin (iç cephe) teknik çizim kuralları. İç cephe etütleri, 1/10 ölçeğinde hareketli ve sabit standart tefriş elemanlarının ölçekli epür çizimleri. | Ders Notları, Uygulama |
13) | 1/20 ıslak hacim iç cephe etütleri (banyo, mutfak, misafir wc.) İç cephe çizimlerinde derinlik belirleyici 2 boyutlu anlatım çizim teknikleri | Ders Notları, Uygulama |
14) | Vaziyet planı, eğimli arazi kavramı, Arazi kesit ve görünüşleri | Ders Notları, Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | CHING, F.D.K., 2009. Architectural Graphics, 4th Edition, Hoboken: John Wiley & Sons. ZELL, M., 2009. The Architectural Drawing Course, London: Thames & Hudson. CAIN, P., 2010. Drawing, Bristol: Intellect Ltd. YEE, R., 2012. Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, 4th Edition. New York: John Wiley & Sons. CHING, F.D.K., 2010. Design Drawing, 2nd Edition, Hoboken: John Wiley & Sons. SEIDLER, J.R., 2007. Digital Drawings for Designers, New York: Fairchild Publications. EDWARDS, B., 2008. Understanding Architecture Through Drawing, New York: Taylor & Francis. DAVIES, J.,DUFF, L., 2005. Drawing The Process, Bristol: Intellect Ltd. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |||||||||||||
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |||||||||||||
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |||||||||||||
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |||||||||||||
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |||||||||||||
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |||||||||||||
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |||||||||||||
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |||||||||||||
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |||||||||||||
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |||||||||||||
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |
2) | Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |
3) | Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |
4) | Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |
5) | Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |
6) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |
7) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |
8) | İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |
9) | Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |
10) | İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |
11) | Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |
12) | Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |
13) | İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |
14) | Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 180 |