TMS001 Yüzmeİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TMS001
Ders İsmi: Yüzme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sultan Özdemir
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Erhan ÇEMBERTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin yüzme sporunu tanıması, öğrenmesi, yüzme öğrenme yöntemlerini tanıması ve uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriği: Yüzme öğrenme yöntemleri, havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yüzme branşı ile ilgili temel kavramları açıklayabilme.
2) Yüzme hakemlik kuralları ve tekniklerdeki diskalifiyeleri açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yüzme sporunda temel öğrenim ve öğretim basamaklamalarını uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yüzme tekniklerini uygulayarak analiz edebilme.
2) Yüzme tekniklerine ait dönüşler ve çıkışları analiz edebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sportif amaçlı kullanılan yüzme havuzlarının tanıtımı Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
2) Dünya yüzme tarihi ve Türk Yüzme tarihi ile Bölgesel yüzme tarihleri hakkında genel bilgi verilmesi ve uygulama olarak suya alışma. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
3) Yüzme sporunda Temel Öğrenim Basamaklamalarının anlatımı ve öğrenim uygulaması Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
4) Su üzerinde kalma, suda göz açma, suda nefes verme eğitim aşamalarının öğrenimi. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
5) Su üzerinde kalma ve ilerleme çalışmaları, dünya çapında yapılan uygulamaların açıklanması. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
6) Suda ilerleme bölümüne geçiş ve Serbest yüzme tekniğinin teorik analizi. VCD ile Türk ve Yabancı yüzücülerin izlenmesi ve havuzda nefes, kol ve ayak çalışmaları ile koordine çalışmalarına geçiş ve sırtüstü tekniğine genel bakış. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
7) Sırtüstü yüzme tekniğinin teorik olarak analizi. Havuz ortamlarının sırtüstü yüzme tekniğine uyumu. Tekniğin öğrenilmesi ve öğretilmesi için yüzme havuzunda VCD izlenerek uygulama yapılması ve kamera ile yapılan çekimlerin analizleri. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
8) Ara sınav Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
9) Kurbağalama tekniğinin teorik analizi ve uygulanması. Öğrencilerin kamera ile çekimleri ve eğitim CD lerindeki yüzücü teknikleri ile karşılaştırılması ve tekniğin kinesiyolojik olarak incelenmesi. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
10) Kelebek tekniğinin teorik analizi ve uygulanması. Öğrencilerin kamera ile çekimleri ve eğitim CD lerindeki yüzücü teknikleri ile karşılaştırılması ve tekniğin kinesiyolojik olarak incelenmesi. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
11) 4 tekniğe ait dönüşler, startların incelenmesi ve analizi. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
12) Yüzme hakemlik kuralları ve tekniklerdeki diskalifiyeler. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
13) Yüzme antrenörü açısından yüzmenin biomekaniği, su direnci ile tekniklerin ilişkileri. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.
14) Can kurtarma ve Havuz Uygulaması. Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. 5
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. 5
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. 5
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. 5
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. 5
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. 5
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. 5
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. 5
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. 5
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. 5
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. 5
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. 5
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. 5
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120