Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sportif amaçlı kullanılan yüzme havuzlarının tanıtımı |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
2) |
Dünya yüzme tarihi ve Türk Yüzme tarihi ile Bölgesel yüzme tarihleri hakkında genel bilgi verilmesi ve uygulama olarak suya alışma. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
3) |
Yüzme sporunda Temel Öğrenim Basamaklamalarının anlatımı ve öğrenim uygulaması |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
4) |
Su üzerinde kalma, suda göz açma, suda nefes verme eğitim aşamalarının öğrenimi. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
5) |
Su üzerinde kalma ve ilerleme çalışmaları, dünya çapında yapılan uygulamaların açıklanması. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
6) |
Suda ilerleme bölümüne geçiş ve Serbest yüzme tekniğinin teorik analizi. VCD ile Türk ve Yabancı yüzücülerin izlenmesi ve havuzda nefes, kol ve ayak çalışmaları ile koordine çalışmalarına geçiş ve sırtüstü tekniğine genel bakış. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
7) |
Sırtüstü yüzme tekniğinin teorik olarak analizi. Havuz ortamlarının sırtüstü yüzme tekniğine uyumu. Tekniğin öğrenilmesi ve öğretilmesi için yüzme havuzunda VCD izlenerek uygulama yapılması ve kamera ile yapılan çekimlerin analizleri. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
8) |
Ara sınav |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
9) |
Kurbağalama tekniğinin teorik analizi ve uygulanması. Öğrencilerin kamera ile çekimleri ve eğitim CD lerindeki yüzücü teknikleri ile karşılaştırılması ve tekniğin kinesiyolojik olarak incelenmesi. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
10) |
Kelebek tekniğinin teorik analizi ve uygulanması. Öğrencilerin kamera ile çekimleri ve eğitim CD lerindeki yüzücü teknikleri ile karşılaştırılması ve tekniğin kinesiyolojik olarak incelenmesi. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
11) |
4 tekniğe ait dönüşler, startların incelenmesi ve analizi. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
12) |
Yüzme hakemlik kuralları ve tekniklerdeki diskalifiyeler. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
13) |
Yüzme antrenörü açısından yüzmenin biomekaniği, su direnci ile tekniklerin ilişkileri. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
14) |
Can kurtarma ve Havuz Uygulaması. |
Bone,gözlük,terklik,havlu, mayo. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. |
5 |
2) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
3) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. |
5 |
4) |
Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. |
5 |
5) |
Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. |
5 |
6) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. |
5 |
7) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. |
5 |
8) |
Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. |
5 |
9) |
Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. |
5 |
10) |
Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. |
5 |
11) |
Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. |
5 |
12) |
Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
13) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
5 |
14) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
5 |