ANT204 Egzersiz ve Spor Fizyolojisiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANT204
Ders İsmi: Egzersiz ve Spor Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sultan Özdemir
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Galip Bilen KÜRKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Egzersizin insan organizmasını oluşturan sistemler üzerindeki etkilerinin ve organizmanın egzersize yanıtının bilinmesi antrenman bilimleri açısından temel oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Egzersizin insan organizmasını oluşturan sistemler üzerindeki etkilerinin ve organizmanın egzersize yanıtının bilinmesi antrenman bilimleri açısından temel oluşturulması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Enerji sistemleri ve egzersiz ile ilişkisini açıklayabilme.
2) Egzersiz ve vücut sistemler arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
3) Egzersiz sırasındaki fizyolojik durumları açıklayabilme.
4) Egzersiz sırasında organizmada oluşan değişiklikleri açıklayabilme.
5) Uzun süredir egzersiz yapan bireylerin vücudundaki adaptif değişiklikleri açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sağlıklı yaşam için yapılan egzersizin sınırlarını belirleyebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyoloji bilimine ilişkin temel kavramlar, hücre, doku, sistemler ile ilgili genel bilgilendirme Ders notları
2) Enerji metabolizması, aerobik ve anaerobik enerji sistemleri Ders notları
3) Anaerobik glikoliz ve atp’nin yenilenmesi Ders notları
4) Enerji tüketimi, oksijen alımı ve eksikliği Ders notları
5) Laktik asit eşiği, spor branşları ve enerji kullanımı Ders notları
6) Egzersiz sonrası toparlanma motor ünite çeşitleri Ders notları
7) Ara sınav Ders notları
8) Kasın yapısı, myofibril ve fibrill kas hareketleri, iskelet kası ve hareketi Ders notları
9) Kas kasılma çeşitleri ve egzersiz ilişkisi, kas hipertrofisi Ders notları
10) Proprioseptörler, antrenmana nöromüsküler adaptasyonlar Ders notları
11) Egzersiz ve nöromüsküler sistem Ders notları
12) Enerji harcamasının ölçülmesi ve laboratuvar testleri Ders notları
13) Kardiyovasküler sistem ve egzersiz Ders notları
14) Solunum sistemi ve egzersiz Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. 5
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. 5
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. 5
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. 5
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. 5
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. 5
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. 5
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. 5
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. 5
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. 5
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. 5
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. 5
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. 5
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120