Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ECZ108 | ||||||||
Ders İsmi: | Farmakoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Can Keçecioğlu | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Ayşe Pınar YAĞCILAR Dr.Öğr.Üyesi Can Keçecioğlu Öğr.Gör. Gökçe Karaotmarlı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin; farmakoloji ve ilaç kavramlarını yorumlayabilmelerini, Türkiye’de reçeteli ve reçetesiz ilaç tanımını yapabilmelerini, farmakodinami, farmakokinetik,ilaç mekanizmaları, ilaç etkileşimleri, ilaç uygulama yolları hakkında bilgili olmalarını, ilaçları sınıflandırabilmelerini, vücut sistemleri üzerinde etkili olan ilaç gruplarını ve akılcı ilaç kullanımını öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Farmakolojiye Giriş, İlaç , Farmakokinetik, Farmakodinamik, Otonom Sinir Sistemi İlaçları, Santral Sinir Sistemi İlaçları, Kalp-damar Sistemi Hastalıklarının ve Kan Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Endokrin Sistem Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Solunum Sistemi Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Sindirim Sistemi Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Kanser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Kemoterapötik İlaçlar, İlaçlar Arasındaki Etkileşmeler, Akılcı İlaç Kullanımı konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farmakolojiye Giriş | Ders notları |
2) | İlaç | Ders notları |
3) | Farmakokinetik | Ders notları |
4) | Farmakodinamik | Ders notları |
5) | Otonom Sinir Sistemi İlaçları | Ders notları |
6) | Santral Sinir Sistemi İlaçları | Ders notları |
7) | Kalp-damar Sistemi Hastalıklarının ve Kan Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders notları |
8) | Endokrin Sistem Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders notları |
9) | Solunum Sistemi Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders notları |
10) | Sindirim Sistemi Hastalıklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders notları |
11) | Kanser Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Ders notları |
12) | Kemoterapötik İlaçlar | Ders notları |
13) | İlaçlar Arasındaki Etkileşmeler | Ders notları |
14) | Akılcı İlaç Kullanımı | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Lippincott Farmakoloji, Prof.Dr. Filiz Onat, Doç.Dr. Zafer Gören, Doç.Dr. Atila Karaalp, Nobel Yayınevi, 3. Baskı. 2.Tıbbi Farmakoloji, Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp, Hacettepe Taş Yayınevi, 2005. 3. Katzung & Trevor Farmakoloji Sınav ve Gözden Geçirme, Anthony J. Trevor, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019. 4.Goodman And Gilman Farmakoloji, Remzi Erdem, Güneş Tıp Kitabevleri, 2017. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilir | |||||||
2) Temel bilgiler alanında sahip olduğu bilgileri kendi alanı ile birleştirebilme ve alanında uygulayabilir. | |||||||
3) Aldıkları eğitim doğrultusunda radyoloji uzman hekimi ve diğer sağlık personelleri ile koordineli olarak çalışabilir. | |||||||
4) Radyasyon, radyasyon güvenliği, nükleer tıp, radyoterapi, radyolojik girişimler hakkında bilgi sahibi olabilir. | |||||||
5) Hastalıklar ve radyolojik tanımlamalar arasında bağlantı kurabilir. | |||||||
6) Temel düzeyde bilgisayar ve İngilizce bilme ve meslek alanında bu bilgileri kullanabilir. | |||||||
7) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve bunu kendi alanında uygulayabilir. | |||||||
8) Meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hastalarla etkin iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilir | |
2) | Temel bilgiler alanında sahip olduğu bilgileri kendi alanı ile birleştirebilme ve alanında uygulayabilir. | |
3) | Aldıkları eğitim doğrultusunda radyoloji uzman hekimi ve diğer sağlık personelleri ile koordineli olarak çalışabilir. | |
4) | Radyasyon, radyasyon güvenliği, nükleer tıp, radyoterapi, radyolojik girişimler hakkında bilgi sahibi olabilir. | |
5) | Hastalıklar ve radyolojik tanımlamalar arasında bağlantı kurabilir. | |
6) | Temel düzeyde bilgisayar ve İngilizce bilme ve meslek alanında bu bilgileri kullanabilir. | |
7) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme ve bunu kendi alanında uygulayabilir. | |
8) | Meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hastalarla etkin iletişim kurabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 |