Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS208 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Ağları ve Siber Güvenlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sedanur YEŞİLKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilgisayar ağ yapısının temel ilkeleri, internet mimarisi ve protokollerinin anlaşılmasını, uygulanmasını ve analizini sağlayıp siber güvenlik temellerini öğrenip doğru bir yaklaşımda uygulanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, internet uygulamaları, ağ tabanları, sanal protokoller ve siber güvenlik çerçevesi, siber suç ve kimlik doğrulama konuları yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnternetin farklı uygulamalar açısından iletişim hizmetleri (Web, VoIP, email, ağ üzerinde oyunlar, e-ticaret, dosya paylaşımı) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
2) | Uygulama katmanı (Web protokolü) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
3) | Uygulama katmanı (FTP ve elektronik posta –SMTP,POP3,IMAP protokolleri) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
4) | Uygulama katmanı (DNS ve P2P uygulamaları) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
5) | TCP ve UDP ile soket programlama | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
6) | Taşıma katmanı (UDP,TCP protokolleri), UDP ve TCP protokollerinde trafik tıkanıklığının kontrolü | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
7) | Ağ Katmanı (Sanal devre ve datagram ağları) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
8) | Ara sınav | |
9) | Internet prokolü (IPv4, IPv6, ICMP protokolleri) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
10) | Siber güvenlik problemi | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
11) | Siber Suçlar-1 - Siber suç - Geleneksel bilgisayar korsanlığı: İlk korsanlar - Modern bilgisayar korsanlığı - Kimlik çalma ve taklidi | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
12) | Siber Suçlar-2 - Siber uzayda terörizm ve organize suçlar - Devlet ve adli konular | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
13) | Bilgi güvenliği ve Kontrolü - Risk yönetimi - Değerlendirme ve tedbir geliştirme - Güvenlik ve farkındalık eğitimleri - Personel güvenliği - Fiziksel güvenlik | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
14) | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği-1 - Kriptoloji - Veri tümlüğü - Karşılıklı güven ve kullanıcı yetkilendirme - Uygulama güvenliği (e-posta, web, IP-sec) - Ağlarda güvenlik (VPN, VLAN) | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
Ders Notları / Kitaplar: | PPT Dosyalar |
Diğer Kaynaklar: | 1. Cryptography and Network Security: Principles and Practice, William Stallings, Prentice Hall. 2. Computer Forensics and Cyber Crime, Marjie T. Britz, Pearson. 3. Defending Your Digital Assets Against Hackers, Crackers Spies and Thieves, Randall K. Nicolas, Daniel J. Ryan, Julie J.C.H. Ryan. 4. Cyber War: The Next Threat to National Security and What to Do About It, Richard O. Clarke, Harper Collins |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |||||||||||||
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |||||||||||||
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |||||||||||||
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |||||||||||||
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |||||||||||||
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |||||||||||||
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |||||||||||||
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |||||||||||||
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |||||||||||||
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |||||||||||||
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | 2 |
2) | İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | 5 |
3) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 3 |
4) | İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | 5 |
5) | Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | 3 |
6) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 5 |
7) | İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | 3 |
8) | Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | 5 |
9) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | 4 |
10) | Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | 4 |
11) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | 4 |
12) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | 2 |
13) | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | 3 |
14) | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 180 |