Erasmus Beyanı

Erasmus+ Değişim Programı Nedir?

 

Erasmus+ değişim programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile iş birliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülmekte olan bir Avrupa Birliği programıdır. Yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri; kısa süreli öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağlamaktadır. Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye’deki yükseköğretim kurumları arasında kısa süreli öğrenci ve personel değişimi ile yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencinin yurt dışındaki bir işletmede ya da organizasyonda mesleki eğitim alma / çalışma deneyimi kazanma imkânı sunmaktadır. Programın amacı Avrupa'da yükseköğretimin kalitesini artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmektir. İstanbul Galata Üniversitesi olarak ilgili değişim programı çerçevesinde öğrencilerimize uluslararası bir kampüs ortamı sunmaktayız.

 

Erasmus+ Öğrenci Hareketliliği

 

Erasmus+ Öğrenci Hareketliliği 

 

Yükseköğretimde öğrenci hareketliliğine yükseköğretim kurumlarında örgün eğitimde kayıtlı öğrenciler katılabilir. Açık öğretim ve benzeri (uzaktan eğitim) programlarında öğrenim gören öğrenciler faaliyetten yararlanamaz. Öğrenci Hareketliliği 4 şekilde gerçekleştirilebilir; Öğrenim hareketliliği, Staj hareketliliği, Kısa süreli doktora hareketliliği ve Karma hareketlilik. 

 

Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği; Avrupa Birliği’ne üye ülkelerdeki seçkin üniversitelerle imzaladığımız değişim anlaşmaları kapsamında öğrencilerimiz kontenjanlarımız dahilinde, eğitimlerinin 1 yarıyıl ya da 1 yılını yurtdışında geçirebilmektedirler. Ön lisans, lisans ya da yüksek lisans programlarımızda okuyan öğrencilerimiz Erasmus+ programından yararlanabilmektedirler. 

 

Erasmus+ Staj Hareketliliği; Erasmus+ Staj Hareketliliği, yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin, Avrupa Birliği üyesi bir ülkede bulunan bir şirkette ya da ECHE sahibi bir üniversitede staj faaliyetinde bulunmasıdır. Staj Hareketliliği, öğrencilerin temel ve mesleki bilgi, beceri ve yeterlilik seviyesini yükseltmeyi; yabancı dil yeterliliklerini geliştirmeyi ve sosyal, dilsel ve kültürel çeşitliliğin önemini kavramasını; iş hayatına uluslararası anlamda aktif olarak katılmasını amaçlamaktadır. 

 

Başvurular Nasıl Yapılır? 

 

Başvuru tarihleri Uluslararası Ofis Koordinatörlüğü tarafından öğrencilere duyurulmaktadır.  Belirtilen başvuru tarihlerinde öğrencilerin Turna Başvuru Sisteminden (https://turnaportal.ua.gov.tr/) E-devlet sistemi üzerinden giriş yaparak Online Başvuru Formunu eksiksiz olarak doldurmaları gerekmektedir.  Başvuru koşullarını sağlayan öğrenciler Erasmus Dil Sınavına katılır. Başvuru tarihleri için, e-posta duyurularını, üniversitemizin internet sayfası duyurularını takip etmeniz gerekmektedir. 

 

Başvuru Koşulları ve Seçim Kriterleri 

 

Öğrenci öğrenim hareketliliğine başvuru yapacağı dönemde üniversitenin ön lisans/lisans programının hazırlık sınıfı hariç en az 1 yarıyıl dönemini tamamlamış olmalıdır. 

 

Programa başvuracak ön lisans/ lisans öğrencileri için genel not ortalamanın 4’lük sistemde en az 2,20 ve Lisansüstü öğrenciler içinse en az 2,50 olması gerekmektedir. 

 

Değerlendirme Kriterleri 

 

Değerlendirmeye konu tüm iş ve işlemler, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yayınlanan ve ilgili Sözleşme Dönemine ait olan Uygulama El Kitabı’nda belirtilen usul ve esaslar uyarınca gerçekleştirilmektedir. 

Ölçüt  

Ağırlıklı Puan  

Akademik başarı düzeyi  

%50 (toplam 100 puan üzerinden)  

Dil seviyesi  

%50 (toplam 100 puan üzerinden)  

Şehit ve gazi çocuklarına* 

+15 puan  

Engelli öğrencilere, engelliliğin belgelenmesi kaydıyla.** 

 

(Gerekli belgeler Başvuru sırasında sisteme yüklenmeli) 

+10 puan  

2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu Kapsamında haklarında korunma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere*** 

+10 puan 

Başvuru esnasında staj yeri kabul mektubu sunma  

+10 puan 

Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan 

 

afetzede yardımı alanlar 

+10 puan 

Dijital becerileri geliştirmeye yönelik stajlar (DOTs) önceliklendirilir**** 

+5 puan 

Aynı proje türü kapsamında daha önce yararlanma (hibeli veya hibesiz)****** 

-10 puan  

Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma***** 

-10 puan  

Hareketliliğe seçildiği halde süresinde feragat bildiriminde bulunmaksızın hareketliliğe katılmama  

-10 puan  

İki hareketlilik türüne birden aynı anda başvurma (öğrencinin tercih ettiği hareketlilik türüne azaltma uygulanır)*  

-10 puan 

Hareketliliğe seçilen öğrenciler için: Yükseköğretim kurumu tarafından hareketlilikle ilgili olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere mazeretsiz katılmama (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır) 

-5 puan 

Dil sınavına gireceğini beyan edip mazeretsiz girmeme (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır)  

-5 puan 

* Muharip gaziler ve bunların eş ve çocukları ile harp şehitlerinin eş ve çocuklarının yanı sıra 12/4/1991 tarih ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu’nun 21. Maddesine göre “kamu görevlilerinden yurtiçinde ve yurtdışında görevlerini ifa ederlerken veya sıfatları kalkmış olsa bile bu görevlerini yapmalarından dolayı terör eylemlerine muhatap olarak yaralanan, engelli hâle gelen, ölen veya öldürülenler”in eş ve çocukları ile 23 Temmuz 2016 tarih ve 667 sayılı KHK’nin 7. Maddesi uyarınca, 15 Temmuz 2016 tarihinde gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve terör eylemi ile bu eylemin devamı niteliğindeki eylemler sebebiyle hayatını kaybedenlerin eş ve çocukları veya malul olan siviller ile bu kişilerin eş ve çocukları Erasmus+ öğrenci hareketliliğine başvurmaları halinde önceliklendirilir. 

 

** Önceliklendirme için öğrencinin 20 Şubat 2019 tarih ve 30692 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Erişkinler İçin Engellilik Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik”te yer alan Engellilik Sağlık Kurulu raporunu ibraz etmesi gerekir.   

 

*** Önceliklendirme için öğrencinin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’ndan hakkında 2828 sayılı Kanun uyarınca koruma, bakım veya barınma kararı olduğuna dair yazıyı ibraz etmesi gerekir. 

 

****Aşağıdaki faaliyetlerden biri ya da birkaçını deneyimleyen stajlar bu kapsamda sayılır: dijital pazarlama (örn. Sosyal medya yönetimi, web analitiği), dijital grafik, mekanik ve mimari tasarım; uygulama, yazılım ve kod ya da websitesi geliştirme; bilişim sistem ve ağlarının kurulumu, bakımı ve yönetimi, sibergüvenlik, veri analitiği, veri madenciliği ve görselleştirmesi; programlama, robotik ve yapay zekâ eğitimleri. Genel müşteri hizmetleri, talep oluşturma, veri girişi ya da rutin ofis görevleri bu kapsamda sayılmaz.   

 

*****Tercih edeceği ülkenin vatandaşlığı var ise, başvuru sırasında bilgi vermeyen ve ASİL olarak hak kazanan öğrencinin, vatandaşlık durumu daha sonra ortaya çıkarsa ASİL hakkı elinden alınacaktır.  

 

****** Tek sefere mahsus olarak uygulanır. Seçildiği takdirde öğrencinin sonraki başvurularında uygulanmaz.  

 

Ek Puan, öğrenci seçilmediği takdirde sonraki başvurularında da uygulanmaya devam olunur. 

 

* Öğrenci her iki hareketliliğe birden başvuru yapabilir. Ancak başvuru sırasında ‘Öncelik Dilekçesi’ yüklemesi zorunludur. (Öğrenci -10 puan düşürülmesi istediği hareketliliği belirterek dilekçesi yazması gerekmektedir) 

 

Elde edilen toplam puana göre öğrenciler sıralanır ve tercih sıraları ile üniversitelerin kontenjan durumuna göre yerleştirilir. Tüm ölçütler dikkate alınarak hesaplanan toplam puanların eşit olması halinde; akademik başarı notu yüksek olan öğrenciye, akademik başarı notunun da eşit olması halinde yaşı küçük olan öğrenciye öncelik verilir. 

 

İsteyen öğrencilerin maddi destekten (hibe) feragat edebilecektir. Hibe hakkı kazanamayan öğrenciler ise, programdan “0” hibeli olarak faydalanabilirler. 

 

Erasmus+ Hibe Miktarları 

 

Öğrencilere yurtdışında geçirdikleri faaliyet süreleri boyunca yurtdışında olmalarından kaynaklanan ilave masraflarına yardımcı olmak üzere hibe verilmektedir. Hibeler, öğrencilerin faaliyetle ilgili masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değil, yalnızca katkı niteliğindedir. 

Ülke grupları 

Misafir Olunacak Ülke 

Aylık Hibe Öğrenim (Avro) 

Aylık Hibe Staj (Avro) 

1. ve 2. Grup Ülkeler 

Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Letonya, Lihtenştayn, Lüksemburg,  Malta,  Norveç, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan 

 

 

 

 

 

 

600 

 

 

 

 

750 

3. Grup Ülkeler 

Bulgaristan, Hırvatistan, Kuzey Makedonya,  Litvanya,  Macaristan, Polonya, Romanya,  

 

Sırbistan, Türkiye 

 

 

450 

 

 

600

Hibesiz Erasmus+ Hareketliliği 

 

Öğrenciler, sonuçlar açıklandıktan sonra eğer hareketliliğe hibesiz katılmak isterlerse ilgili durumu Uluslararası Ofis Koordinatörlüğüne bildirerek bu hakkı kullanabilirler. Erasmus+ öğrencileri hibeli veya hibesiz seçilmiş olsalar da gidecekleri üniversiteye öğrenim ücreti, kayıt ve sınav ücreti veya kütüphane kullanım ücreti ödemezler. 

 

İçerme Desteği 

 

Erasmus+ Programı, özel ihtiyaç sahibi kesimin programa katılımını teşvik etmektedir. Özel ihtiyacı olan kişi, ek finansal destek olmadığı takdirde kişisel fiziksel durumu, zihinsel durumu veya sağlık durumu, projeye/hareketlilik faaliyetine katılmasına izin vermeyen potansiyel Katılımcıdır. Erasmus+ içerme desteği talepler, İçerme Desteğine niçin ihtiyaç duyulduğunun açıklanması, kanıtlayıcı belgelerin eklenmesi (örneğin İçerme Desteği engelliliğe ilişkinse, engelliliğe ve düzeyine ilişkin bilgileri ihtiva eden doktor raporu (3 aydan eski olmayacak şekilde) veya engellilik kartı fotokopisi, kronik hastalıklar için doktor raporu) gerekir. Öğrenci ilgili belgeleri başvuru esnasından başvuru sistemine yüklemelidir. Başvuru sonrasında ilgili belgeler değerlendirmeye alınacaktır. 

 

Deneyiminizi Bizimle Paylaşabilirsiniz! 

 

Erasmus+ hareketliliğiniz sırasında edindiğiniz deneyimle ilgili yazı, fotoğraf veya video paylaşmak isterseniz erasmus@galata.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

 

Erasmus+ Policy Statement

 

2021-2027 Erasmus+ Policy Statement (EPS):

 

Strategy of Istanbul Galata University

 

Istanbul Galata University (IGU) is a young foundation university established in 2019 by the Bulut Education Foundation in Turkey. The university is located in Galata that was the center for centuries. Galata is not only a district but the heart and soul of Istanbul. That is where our university name comes from. To be worthwhile, rooted, cross-cultural, to get closer to business networks, to be the flagship university, we work with all our strength to provide international education starting at 2020-2021 academic year with Art, Science, Sports, Health and Social Sciences. İstanbul Galata University’s vision is to be an international university that expands the boundaries of science, sport, and art embraces freedom, takes a lead in the development of society, provides a place where students and faculty share a passion for learning, and where all members, both academic and administrative are dedicated to these ends. As a young higher education institution, İstanbul Galata University earnestly prioritizes the goal of internationalization in creating the institutional values that it adopts with the awareness of this reality. Internationalization policy is the most important element for the university to develop and strengthen its intellectual capital and organizational capacity as a young university. With this element, the University's goal of reaching a multinational academic and student community, ensuring international unity in education, academic studies, and research will be realized. In parallel with the objectives of Internationalization policy, to equip our students with key skills and competencies matchings needs of the global world of work. IGU’s aims to build international cooperation with all external stakeholders including higher education institutions and the business world. These relations aim to foster our efforts to increase quality in education and research through transnational cooperation with all Programme and Partner Countries. By participating in the Erasmus program in the upcoming 2021-2027 period, IGU would like to achieve sustainable and continuous growth in the University’s internationalization and modernization efforts for excellence in teaching, research, service to the community, and learning for life. The Erasmus program will contribute to these processes via projects carry out under Key Action 1,2. Within the context of the Erasmus Programme 2021 – 2027, it is aimed to provide students, faculty, and staff with more effective research, teaching, and service. The primary target group for mobility activities is the undergraduate and students of the vocational studies who participate in both study and traineeship programs. These activities provide invaluable opportunities to the students, especially to those that plan to apply for postgraduate studies at international institutions. Having the opportunity in participating in the Erasmus+ program, the students will have a chance to test both their academic performance and their social skills in competitive international environments. The traineeship mobility has also proved to be a very valuable learning experience thus IGU will emphasize this type of mobility for especially vocational studies in the next cycle. Faculties are encouraged to participate in internship programs even if they do not have a compulsory internship. These students will have a key role as part of a larger vision to work towards a European Education Area, which will help to promote mobility, overcome obstacles to mobility and cross-border cooperation.

 

IGU’s target will be achieving quality assurance in each level including student and staff exchanges, which started from the selection procedures to credit transfer; from staff training planning to implementation of training outcomes; from teaching planning to implementation of new technics in the classes by welcoming international ideas in every cycle. An objective set in the IGU’s 2021-2026 strategic plan is the diversification of international research, education,

 

and training funds. One of the initiatives related to this objective is to develop support mechanisms for academic units so that they benefit more from international research and education funds. IGU prepares students to understand, contribute and succeed in a rapidly changing society. International programs run by International Office to better serve IGU’s students during and after their educational life at our university. International Office will provide programs, such as Erasmus +, Bilateral and Short-Term programs abroad to enable an all-encompassing experience to its students. The office will allow students to enhance their strong sense of social responsibility to embrace global and local challenges, with the experience they have acquired through the programs. Students of today are already global, in the sense of technologies within their grasp, but it is always real-life experiences that would help them navigate their way in the world. By creating an understanding of different cultures, languages, histories, our students are given an edge in becoming successful individuals. Employers are looking for employees that not only have the practical skills for their professional career but also looking for intercultural skills that enhance effective teamwork with diverse co-workers and have the ability to communicate with global competitors around the world.

 

All academic programs at IGU have been designed in accordance with the requirements of the Bologna Process and European Higher Education Area. The ECTS is the internal credit allocation system. It is a value that represents all the studies (theoretical courses, applications, seminars, independent studies, examinations, assignments, etc.) that a student needs to complete to be successful in a course. The participation of IGU in the Erasmus+ Program fits perfectly into this internationalization and modernization strategy because the cooperation among organizations and institutions can be triggered by the short-term visits of academic staff made possible by the teaching mobility grant of the Erasmus+ Program. These visits will help Istanbul Galata University to increase the number of collaborations with other universities. Starting from internationalization at home and individual mobility periods through the exchange of knowledge in education, joint curriculum development and capacity-building in higher education, nurturing of digital and multilingual skills to embracing common values, and encouragement of civic engagement, the Erasmus program contributes to IGU’s aim of being an active participant in building the European Higher Education Area and mission to graduate internationally competitive and employable students and to bring together scholars who collaborate at the global level. IGU also plans to engage in Erasmus activities with both program and partner countries. These projects will greatly contribute to IGU’s vision to act as a change agent in the modernization of higher education and to its quest to seek excellence in teaching and learning. As part of our strategy under the program, we are also planning to be involved in different cooperation for innovation projects. For the geographical diversity, IGU will firstly focus on European countries and the immediate neighbors of Turkey. In order to achieve these utmost goals internationalization policy are as follows: • Developing internationalization policy and process administration with the assessments of internal and external stakeholders at the university, faculty, and program level • To help the students and staff gain new globalization experiences by participating in the Erasmus program • To help in internationalization-on-campus, which offers opportunities to our students to make international friends at Istanbul Galata University • To provide Turkish language learning opportunities for international students with the support of the Turkish Teaching Application and Research Center (TÖMER) • Increasing the number of foreign students and academic staff in its educational programs • To increase the number of academic programs in English • Encouraging and supporting its students to spend at least one semester abroad • Promoting the number of joint/dual degrees at all levels of higher education with the foreign universities, • Assuring the quality of all its programs for

 

international recognition. All of these are valuable assets that will prepare our students and staff to be successful in a tightly interconnected world and global economy.

 

We aim to mobilize 10 % of our students and 25 % of teaching staff, by the year 2024. Our second goal is to commit to making international agreements. Between the year 2023 -2025, we will start to initiate strategic partnerships with universities that are research-focused. The partnership should fit within the internalization priorities of IGU and provide mutual benefit to both partners. Partner selection depends on the disciplines they cover, and the logistics they have for welcoming students and staff IGU’S quantitative indicators for individual student mobility, for both study and traineeship, have been set formally in a Senate resolution. Meeting the targets will monitor and report to the academic higher decision-making bodies. As to the staff mobility for teaching and training, priority will be always given to first-time participants, and the university academic and administrative staff will benefit from the advantage of the opportunities the Erasmus program offers at least once during the project timeline. We would like special efforts in form of improved dissemination of information and support for mobility participants will be undertaken. IGU is a young institution and relatively small in size, so actions under European Universities and Joint Master Degrees we foresee as mid-to-long-term objectives under the program duration. Lastly management of inter-institutional agreements, online learning agreements, and Erasmus without paper by the end of 2022.

Erasmus+ Programı Sıkça Sorulan Sorular

https://international.galata.edu.tr/tr/erasmus-degisim-programi-sikca-sorulan-sorular