UNI304 Kadın Psikolojisiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI304
Ders İsmi: Kadın Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Boray Soydan
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sonunda öğrenciler, kadın ruh sağlığının korunması, geliştirilmesine yönelik kavramsal bilgileri, dünyada ve yurdumuzdaki ruh sağlığı profilini, kadının gelişimsel dönemlerine özgü ruhsal değişiklikleri/ ruhsal sorunlarını ve kadın ruh sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine yönelik sorumluluklarını öğrenecektir.
Dersin İçeriği: Dünyada ve Türkiye'de kadın ruh sağlığı ve hastalıklarının durumu, kadın gelişimsel dönemlerine göre yaşanan psikolojik/psikiyatrik sorunlar, kadın ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini bilir
2) Kadının ruhsal durum değerlendirmesini yapabilir
3) Kadın ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik temel prensipleri sıralayabilir
4) Dünyada ve yurdumuzdaki ruh sağlığı/kadın ruh sağlığına ilişkin verileri ve varolan durumu bilir
5) Kadının gelişimsel dönemlerine özgü psikolojik/psikiyatrik sorunları tanımlayabilmeli
6) Şiddetle ilgili teorileri bilmeli, ülkemizde ve dünyada kadına yönelik şiddet ve şiddetin önlenmesi konusundaki uygun yaklaşımları tartışabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve
2) Psikolojik farklılıkların analizi
3) Ruh sağlığı/kadın ruh sağlığının dünyada ve Türkiye'deki durumu ve toplum ruh sağlığı hizmetleri
4) Kadınlarda görülen başlıca kişilik tipleri
5) Sorunla baş edebilme açısından kadın erkek farkı
6) Modernizmin dayattığı cinsiyet kimlikleri
7) Vize sınavı
8) Kadın ruh sağlığını etkileyen gelişimsel dönemler- çocukluk dönemi
9) Kadına yönelik şiddet
10) Kadın ruh sağlığını etkileyen gelişimsel dönemler – erişkinlik dönemi
11) Kadının toplum içindeki yeri ve önemi
12) Türkiye’de kadın olmak
13) Kadınların iş hayatındaki yeri ve önemi
14) Soru, cevap ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yüksel, Ş,Gülseren, L, Başterzi A (2013). Kadınların yaşamı ve Kadın Ruh sağlığı, Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları,Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60