Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI304 | ||||||||
Ders İsmi: | Kadın Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Boray Soydan | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sonunda öğrenciler, kadın ruh sağlığının korunması, geliştirilmesine yönelik kavramsal bilgileri, dünyada ve yurdumuzdaki ruh sağlığı profilini, kadının gelişimsel dönemlerine özgü ruhsal değişiklikleri/ ruhsal sorunlarını ve kadın ruh sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine yönelik sorumluluklarını öğrenecektir. |
Dersin İçeriği: | Dünyada ve Türkiye'de kadın ruh sağlığı ve hastalıklarının durumu, kadın gelişimsel dönemlerine göre yaşanan psikolojik/psikiyatrik sorunlar, kadın ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve | |
2) | Psikolojik farklılıkların analizi | |
3) | Ruh sağlığı/kadın ruh sağlığının dünyada ve Türkiye'deki durumu ve toplum ruh sağlığı hizmetleri | |
4) | Kadınlarda görülen başlıca kişilik tipleri | |
5) | Sorunla baş edebilme açısından kadın erkek farkı | |
6) | Modernizmin dayattığı cinsiyet kimlikleri | |
7) | Vize sınavı | |
8) | Kadın ruh sağlığını etkileyen gelişimsel dönemler- çocukluk dönemi | |
9) | Kadına yönelik şiddet | |
10) | Kadın ruh sağlığını etkileyen gelişimsel dönemler – erişkinlik dönemi | |
11) | Kadının toplum içindeki yeri ve önemi | |
12) | Türkiye’de kadın olmak | |
13) | Kadınların iş hayatındaki yeri ve önemi | |
14) | Soru, cevap ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Yüksel, Ş,Gülseren, L, Başterzi A (2013). Kadınların yaşamı ve Kadın Ruh sağlığı, Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları,Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |