ITA301 İtalyanca Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITA301
Ders İsmi: İtalyanca I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sezer Volkan Öztürk
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını
sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dinleme: Bireyin kendisi, mesleği ve fiziksel özellikleri ile ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilecektir
2) Okuma: Kısa mesaj,e-mail, günlük gibi basit yazışmaları içeren metinlerdeki bildik sözcükleri ve çok basit cümleleri anlayabilecektir.
3) Karşılıklı konuşma : Köken, adres ve mesleği ile ilgili olarak basit sorular oluşturabilecek; aynı şekilde bu sorulara olumlu yada olumsuz cevap verebilecektir.
4) Sözlü anlatım : Kendisi, memleketi, mesleği ile ilgili kısa bilgiler verebilecek; fiziksel olarak kendini tanıtabilecektir.
5) Yazma: Kendisini yada bir başkasını basit sözcükler kullanarak anlatabileceği kısa metinler yazabilecektir
6) Dili kullanma ile ilgili özgüven elde eder ve kendini ifade edebilir, iletişim kurabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İtalyanca 301 programının öğrencilere tanıtılması.
2) Ünite başında verilen resimleri incelerek İtalya hakkında genel bilgi edinilmesi ve tartışılması. İtalyan alfabesinin öğrenilmesi. Telaffuz çalışması ve bunlarla ilgili çeşitli alıştırmaların yapılması
3) Eril ve dişil kelimelerin tekil ve çoğul halleri. İsim sıfat uyumları. Milliyet sıfatlarını öğretilmesi ve bu sıfatları kullanarak nereli olduğunu sorulması ve söylenmesi ve konu ile ilgili çeşitli alıştırmaların yapılması. Essere (olmak) fiili.
4) Alfabe ve telaffuz çalışmasının yeniden ele alınması ve ilgili görsel alıştırmaların yapılması. Tekil ve çoğul isimlerin aldığı belirli artikeller.
5) Alfabe ve telaffuz çalışmasının yeniden ele alınması ve ilgili görsel alıştırmaların yapılması. Tekil ve çoğul isimlerin aldığı belirli artikeller.
6) Avere (sahip olmak) fiili. 1den 30a kadar sayıların çalışılması. Yaş sormak ve söylemek. Chiamarsi (adlandırılmak) fiili. İsim sormak ve söylemek. Kısa tanışma diyalogları oluşturmak.
7) Genel Tekrar - ARA SINAV
8) Alfabe ve telaffuz çalışması ve ilgili alıştırmaların yapılması.
9) Ünite başında yer alan dinleme çalışmasının yapılması. are ere ire bitimli düzenli fiillerinin çalışılması ve ilgili alıştırmalrın yapılması.
10) Belirtisiz artikellerin öğrenilmesi; cümle içinde kullanılması. Günlük veya önemli bir günün yazılması.
11) Belirtisiz artikellerin öğrenilmesi; cümle içinde kullanılması. Günlük veya önemli bir günün yazılması.
12) Gayri resmi dialogun resmi biçimde yeniden yazılması (informale formale). Kişi tasvirinde kullanılan belli başlı sıfatların öğrenilmesi ve ilgili kelime bilgisinin verilmesi. Kendini fiziksel olarak anlatan yazı çalışmasının yapılması. Bir başkasını tanıtan; fiziksel özelliklerini anlatan bir kompozisyonun yazılması
13) Final sınavı öncesi genel tekrar
14) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: NUOVO PROGETTO ITALIANO 1a, Edilingua; Nuovo Progetto Italiano CDROM; Nuovo Progetto Italiano VIDEO; power point sunumlar
Verbissimo, Alma Edizioni 2003; İtalyan grameri, Alma Edizioni 2004; Collins İngilizceİtalyanca / İtalyancaİngilizce Sözlük; Zanichelli, 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. 2
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. 2
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. 2
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. 2
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. 2
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. 2
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. 2
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. 2
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. 2
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. 2
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. 2
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. 2
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. 5
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 4 3 12
Proje 2 2 4
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 7 3 21
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118