Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITA301 | ||||||||
Ders İsmi: | İtalyanca I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sezer Volkan Öztürk | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İtalyanca 301 programının öğrencilere tanıtılması. | |
2) | Ünite başında verilen resimleri incelerek İtalya hakkında genel bilgi edinilmesi ve tartışılması. İtalyan alfabesinin öğrenilmesi. Telaffuz çalışması ve bunlarla ilgili çeşitli alıştırmaların yapılması | |
3) | Eril ve dişil kelimelerin tekil ve çoğul halleri. İsim sıfat uyumları. Milliyet sıfatlarını öğretilmesi ve bu sıfatları kullanarak nereli olduğunu sorulması ve söylenmesi ve konu ile ilgili çeşitli alıştırmaların yapılması. Essere (olmak) fiili. | |
4) | Alfabe ve telaffuz çalışmasının yeniden ele alınması ve ilgili görsel alıştırmaların yapılması. Tekil ve çoğul isimlerin aldığı belirli artikeller. | |
5) | Alfabe ve telaffuz çalışmasının yeniden ele alınması ve ilgili görsel alıştırmaların yapılması. Tekil ve çoğul isimlerin aldığı belirli artikeller. | |
6) | Avere (sahip olmak) fiili. 1den 30a kadar sayıların çalışılması. Yaş sormak ve söylemek. Chiamarsi (adlandırılmak) fiili. İsim sormak ve söylemek. Kısa tanışma diyalogları oluşturmak. | |
7) | Genel Tekrar - ARA SINAV | |
8) | Alfabe ve telaffuz çalışması ve ilgili alıştırmaların yapılması. | |
9) | Ünite başında yer alan dinleme çalışmasının yapılması. are ere ire bitimli düzenli fiillerinin çalışılması ve ilgili alıştırmalrın yapılması. | |
10) | Belirtisiz artikellerin öğrenilmesi; cümle içinde kullanılması. Günlük veya önemli bir günün yazılması. | |
11) | Belirtisiz artikellerin öğrenilmesi; cümle içinde kullanılması. Günlük veya önemli bir günün yazılması. | |
12) | Gayri resmi dialogun resmi biçimde yeniden yazılması (informale formale). Kişi tasvirinde kullanılan belli başlı sıfatların öğrenilmesi ve ilgili kelime bilgisinin verilmesi. Kendini fiziksel olarak anlatan yazı çalışmasının yapılması. Bir başkasını tanıtan; fiziksel özelliklerini anlatan bir kompozisyonun yazılması | |
13) | Final sınavı öncesi genel tekrar | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | NUOVO PROGETTO ITALIANO 1a, Edilingua; Nuovo Progetto Italiano CDROM; Nuovo Progetto Italiano VIDEO; power point sunumlar Verbissimo, Alma Edizioni 2003; İtalyan grameri, Alma Edizioni 2004; Collins İngilizceİtalyanca / İtalyancaİngilizce Sözlük; Zanichelli, 2003. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | 2 |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | 2 |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | 2 |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | 2 |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | 2 |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | 2 |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | 2 |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | 2 |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | 2 |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | 2 |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 5 |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Proje | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |