Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ANT311 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitsel Oyunlar Teori ve Pratiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sultan Özdemir | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Beden eğitimi derslerine ve sportif antrenmanlara yönelik eğitsel oyunlar ile ilgili eğitimcilik bilgi, deneyim ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyunun tanımı ve tarihçesi | Ders notları |
2) | Oyunun öğeleri, sınıf içi örnek oyun uygulamaları | Ders notları |
3) | Oyunun çocuk gelişimine etkisi; fiziksel, sosyal, psikolojik 6-8 yaş çocukların gelişim özellikleri | Ders notları |
4) | Eğitimde oyunun kullanılması 9-11 yaş çocukların gelişim özellikleri | Ders notları |
5) | 12-14 yaş çocukların gelişim özellikleri eğitsel oyunların yapısı, özellikleri, sınıflandırılması | Ders notları |
6) | Eğitsel oyunlarda amaçlar Eğitsel oyun ve sınıflandırılması | Ders notları |
7) | Ara sınav | Ders notları |
8) | Beden eğitimi dersinde eğitsel oyun spor eğitiminde eğitsel oyun | Ders notları |
9) | Sınıf içi eğitsel oyunlar | Ders notları |
10) | Oyunun planlanması ve oyun seçimi, branşlara yönelik oyunlar | Ders notları |
11) | Eğitsel oyunun yönetilmesi, oyunun çeşitlendirilmesi, branşlara yönelik oyunlar | Ders notları |
12) | Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül, branşlara yönelik oyunlar | Ders notları |
13) | Fiziksel engelli çocuklarda eğitsel oyun branşlara yönelik oyunlar | Ders notları |
14) | Eğitsel oyunların değerlendirilmesi branşlara yönelik oyunlar | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | 5 |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | 5 |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | 5 |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | 5 |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | 5 |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | 5 |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | 5 |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | 5 |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | 5 |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | 5 |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 5 |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |