Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | USD035 | ||||||||
Ders İsmi: | Tekvando I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Uzmanlık Alanı Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sultan Özdemir | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tekvando temel tekniklerin üst düzey eğitim ve öğretim yöntemleri, tekvando antrenman bilgisi hakemlik ve antrenörlük bilgilerinin ve antrenörlük uygulamalarının verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tekvando branşının tarihçesi tanımı ve gelişimi, tekvando branşının terminolojisi, temel teknik sınıflamaları, tekvando branşı salon ve müsabaka kuralları, yumruk vurma teknikleri, ayak vuruş teknikleri, tekmeler, savunma teknikleri, pumse formları, kombine temel teknikler, müsabaka teknikleri konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tekvando branşının terminolojisi, Temel teknik sınıflamaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
2) | Tekvando branşı salon, müsabaka kuralları ve puanlama | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
3) | Cumuk-Cirigi; yumruk vurma teknikleri ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
4) | Chagi; ayak vuruş teknikleri ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
5) | Tekmeler; Geri tekme, dönen tekme, arka tekme, eğik tekme, sıçrayan tekme ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
6) | Savunma teknikleri ve uygulama çalışması | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
7) | Pumse formları (Pyongwon, Sipjin, Jitae, Chonkwon, hansu, ilyeo) Kombine temel teknikler ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
8) | Ara sınav | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
9) | Bloklar (Aşağı seviye blok, Orta seviye blok, Yukarı seviye blok, Yana blok) | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
10) | Müsabaka Teknikleri (Neryo chagi-Yop chagi) ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
11) | Müsabaka Teknikleri (dwit chagi- Bandal Tollo chagi) ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
12) | Müsabaka Teknikleri (Paldıng-Tollo chagi) ve uygulama çalışmaları | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
13) | Müsabaka Teknikleri (2li kombineler) | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
14) | Tekvandoda çıkarılan sesler ve zihinsel çalışmalar Müsabaka stratejileri, Tekvando antrenman örnekleri | Tatami, Tekvando Koruyucu Set, Lapa |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |