HMS303 Hemşirelikte Araştırmaİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS303
Ders İsmi: Hemşirelikte Araştırma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Araştırmanın önemi, süreci ile ilgili kavramları, yöntemlerini, problemi, planı ve uygulamayı yapabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Araştırmanın önemi, Araştırma süreci ile ilgili kavramlar, Araştırma sürecinin basamakları, Araştırma yöntemlerini, Araştırma problem, Araştırma planı, Araştırmanın uygulaması, Kısa araştırma raporu, Hemşirelik alanında yapılmış araştırmalardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırmanın önemini bilme
2) Araştırma süreci ile ilgili kavramları bilme
3) Araştırma sürecinin basamaklarını bilme ve hemşirelik süreci ile arasındaki ilişkiyi tanımlayabilme
4) Araştırma yöntemlerini tanımlayabilme
5) Araştırma problemini tanımlayabilme, oluşturabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hemşirelik alanında yapılmış araştırmaların sonuçlarını uygulamada kullanabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Dersin İçeriği ve Öğretim Yöntemlerinin Tartışılması Ders Notları
2) Hemşirelik ve Bilimsel Yaklaşım, Hemşirelik Araştırmaları Ders Notları
3) Araştırmacının Etik Sorumlulukları Ders Notları
4) Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı Ders Notları
5) Gözlemsel Araştırma Tasarımları Ders Notları
6) Deneysel/Müdahale Araştırma Tasarımları Ders Notları
7) Nitel Araştırma Tasarımları Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Veri Toplama Yöntemleri Ders Notları
10) Ölçme Kavramı ve Ölçekler Ders Notları
11) Rapor Yazma Yöntemi Ders Notları
12) Araştırmanın Değerlendirilmesi ve Kullanımı Ders Notları
13) Araştırma Makaleleri Kritiği Ders Notları
14) Araştırma Makaleleri Kritiği Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erdogan s.,Nahçivan N., Esin N Hemşirelikte Araştırma Süreç, uygulama ve kritik Nobel 2018.
Diğer Kaynaklar: Erdogan s.,Nahçivan N., Esin N Hemşirelikte Araştırma Süreç, uygulama ve kritik Nobel 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 5
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 5
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 4
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 5
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 3
6) Takım çalışmasını benimser. 4
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 5
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 5
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 3
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 5
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 128