IAED320 Color Theoryİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED320
Ders İsmi: Color Theory
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Renk konusunun ve farklı medyalardaki uygulamalarının anlatıldığı bir derstir. Renk teorisini, fiziksel ve algısal süreçleri kapsamaktadır. Rengin görsel sanatlarda ve mekan algısındaki fiziksel, psikolojik ve duygusal etkileri, tasarımın önemli bir elemanı olarak rengin form ve mekan ile etkisi, renk modelleri, renk şemaları ve bilgisayar programları ile renk tasarımını konuları ele alınacaktır
Dersin İçeriği: Ders, renk teorisi ve rengin temelleri konusunda etkili olan fiziksel ve psikolojik faktörleri kapsamaktadır. Ders, konu anlatımı, sınıf içi tartışma/etkinliklerle yürütülecek ve iki adet proje çalışması yapılacaktır. Dönem projesi farklı medyalarda renk ve tasarım uygulamaları üzerinden verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Renk bilgisine hakim olmak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Farklı boyama (Lavi tekniği, sulu boya tekniği, kuru boya tekniği, toz pastel tekniği, keçeli kalem tekniği) tekniklerine hakim olması.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Mekan içerisinde doğru renkler kullanarak, uygulama yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan ve Renk, Renk Algısı, Kültürel Farklar
2) Renklerin oluşumu ve renklerin karışımı.
3) Renklerin oluşumu ve renklerin karışımı.
4) İnsan ve Renk, Fiziksel ve Psikolojik Etkenler
5) Sulu boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması
6) Sulu boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması
7) Ara sınav
8) Kuru boya tekniğinin uygulatılması
9) Renk ve Tasarımın Temelleri: Işık
10) Renk ve Malzeme
11) Proje çalışması
12) Proje çalışması
13) Proje çalışması
14) Proje çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 3
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 4
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 4
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 3
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 3
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 3
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 2
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 2
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 4
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 5
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 2
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 2
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 2
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 7 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120