İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAED320 | ||||||||
Ders İsmi: | Color Theory | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Merve Yücetürk | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Renk konusunun ve farklı medyalardaki uygulamalarının anlatıldığı bir derstir. Renk teorisini, fiziksel ve algısal süreçleri kapsamaktadır. Rengin görsel sanatlarda ve mekan algısındaki fiziksel, psikolojik ve duygusal etkileri, tasarımın önemli bir elemanı olarak rengin form ve mekan ile etkisi, renk modelleri, renk şemaları ve bilgisayar programları ile renk tasarımını konuları ele alınacaktır |
Dersin İçeriği: | Ders, renk teorisi ve rengin temelleri konusunda etkili olan fiziksel ve psikolojik faktörleri kapsamaktadır. Ders, konu anlatımı, sınıf içi tartışma/etkinliklerle yürütülecek ve iki adet proje çalışması yapılacaktır. Dönem projesi farklı medyalarda renk ve tasarım uygulamaları üzerinden verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan ve Renk, Renk Algısı, Kültürel Farklar | |
2) | Renklerin oluşumu ve renklerin karışımı. | |
3) | Renklerin oluşumu ve renklerin karışımı. | |
4) | İnsan ve Renk, Fiziksel ve Psikolojik Etkenler | |
5) | Sulu boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması | |
6) | Sulu boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması | |
7) | Ara sınav | |
8) | Kuru boya tekniğinin uygulatılması | |
9) | Renk ve Tasarımın Temelleri: Işık | |
10) | Renk ve Malzeme | |
11) | Proje çalışması | |
12) | Proje çalışması | |
13) | Proje çalışması | |
14) | Proje çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |||||||||||||
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |||||||||||||
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |||||||||||||
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |||||||||||||
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |||||||||||||
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |||||||||||||
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |||||||||||||
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |||||||||||||
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |||||||||||||
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |||||||||||||
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | 3 |
2) | Disiplinler arası ortak çalışabilme. | 4 |
3) | Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | 4 |
4) | Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | 3 |
5) | Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | 3 |
6) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | 3 |
7) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | 2 |
8) | İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | 2 |
9) | Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | 4 |
10) | İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | 5 |
11) | Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | 2 |
12) | Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | 2 |
13) | İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | 2 |
14) | Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |