Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş, Ders Programı, Sınavlar, Ödevler Hk. Bilgilendirme,
İşletme Kavramı ve Temel İlkeler,
İşletmenin tanımı, amacı ve çevresi,
İşletme türleri ve yapıları
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
2) |
İşletmeciliğin Tarihçesi,
İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları ile ilişkisi,
İşletmelerde ihtiyaç kavramı ve Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi |
Ders Kitabı, Ders Notları |
3) |
İşletmenin Fonksiyonları,
Temel işletme fonksiyonları: Üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları,
Fonksiyonlar arası koordinasyon
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
4) |
Yönetim ve Organizasyon ,
Yönetim süreçleri: Planlama, organizasyon, yöneltme, kontrol,
Karar verme ve yöneticilik
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
5) |
Stratejik Yönetim ve Liderlik
Stratejik yönetim kavramı ve rekabet avantajı
Liderlik teorileri ve stilleri
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
6) |
Motivasyon ve İnsan Kaynakları Yönetimi,
Çalışan motivasyonu ve motivasyon teorileri,
İnsan kaynakları: İşe alım, performans değerlendirme, kariyer yönetimi
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Pazarlama Yönetimi
Pazarlama kavramı ve pazarlama karması (4P)
Müşteri ilişkileri ve pazarlama stratejileri
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
9) |
Üretim ve Operasyon Yönetimi
Üretim süreçleri ve planlama
Operasyon yönetimi ve kalite kontrol
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
10) |
Finansal Yönetim
Finansal yönetim, sermaye temini ve yatırımlar
Finansal tabloların analizi: Bilanço, gelir tablosu
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
11) |
Muhasebe ve Raporlama
Muhasebe kavramı ve finansal raporlar
Gelir tablosu, bilanço ve nakit akış tablosu
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
12) |
İşletmede Teknoloji ve Yenilik Yönetimi
Dijital dönüşüm ve teknoloji kullanımı
Yenilikçilik ve inovasyon süreçleri
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
13) |
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk
İşletmelerde etik davranış ve iş ahlakı
Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik
İşletme Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi-Genel Tekrar
|
Ders Kitabı, Ders Notları |
14) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, 16.Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2008.
- Tamer Müftüoğlu, İşletme İktisadı, 7.Baskı,Turhan Kitabevi, Ankara, 2010.
- Ali Akdemir, Temel İşletmecilik Bilgileri, Ekin Kitabevi, Ankara, 2009.
- Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, 12. Baskı, Beta Kitabevi, İstanbul, 2010.
|
Diğer Kaynaklar: |
- İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, 16.Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2008.
- Tamer Müftüoğlu, İşletme İktisadı, 7.Baskı,Turhan Kitabevi, Ankara, 2010.
- Ali Akdemir, Temel İşletmecilik Bilgileri, Ekin Kitabevi, Ankara, 2009.
- Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, 12. Baskı, Beta Kitabevi, İstanbul, 2010.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek |
5 |
2) |
İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek |
5 |
3) |
Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek |
4 |
4) |
Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek |
5 |
5) |
İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak |
5 |
6) |
İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak |
4 |
7) |
Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak |
4 |
8) |
Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek |
4 |
9) |
İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak |
5 |
10) |
Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak |
4 |
11) |
Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak |
4 |
12) |
İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak |
4 |
13) |
Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak |
4 |