ISL103 İşletmeye Girişİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL103
Ders İsmi: İşletmeye Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Zeynep TARAKCI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, işletme yönetiminin temel kavramlarının öğrenilmesi ile ileri dönemlerdeki derslere hazırlık yapmaktır. Dersin içeriğinde işletme yönetimi ve yöneticilere ilişkin kavramlar, işletmelerin sorumlulukları, diğer bilim dallarıyla ilişkisi aktarılır. Tarihte işletme biliminin geçirdiği evreler, modern işletmecilik süreci , işletmenin iç ve dış çevreyle ilişkisi ortaya konmaktadır.
Dersin İçeriği: İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkileri gibi temel kavramların öğrenilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletme bilimi ile ilgili ortak terminoloji ve temel işletme kavramlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşletmelerin özellikleri ve sınıflandırması hakkında bilgi sahibidir.
2) Hem çalışan hem müşteri rollerinde işletmeleri analiz edecek şekilde bakış açısı becerisine sahiptir.
3) İşletmelerin hukuki yapılarını kavrar.
4) İşletmelerin farklı faaliyet amaçlarını açıklar.
5) İşletmelerin pazarlama, üretim, finans gibi temel fonksiyonlarını açıklar.
6) İşletmeyi oluşturan öğeleri birbiri ile ilişkilendirir ve bir bütün olarak işleyişlerini kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Ders Programı, Sınavlar, Ödevler Hk. Bilgilendirme, İşletme Kavramı ve Temel İlkeler, İşletmenin tanımı, amacı ve çevresi, İşletme türleri ve yapıları Ders Kitabı, Ders Notları
2) İşletmeciliğin Tarihçesi, İşletme Biliminin Diğer Bilim Dalları ile ilişkisi, İşletmelerde ihtiyaç kavramı ve Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi Ders Kitabı, Ders Notları
3) İşletmenin Fonksiyonları, Temel işletme fonksiyonları: Üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları, Fonksiyonlar arası koordinasyon Ders Kitabı, Ders Notları
4) Yönetim ve Organizasyon , Yönetim süreçleri: Planlama, organizasyon, yöneltme, kontrol, Karar verme ve yöneticilik Ders Kitabı, Ders Notları
5) Stratejik Yönetim ve Liderlik Stratejik yönetim kavramı ve rekabet avantajı Liderlik teorileri ve stilleri Ders Kitabı, Ders Notları
6) Motivasyon ve İnsan Kaynakları Yönetimi, Çalışan motivasyonu ve motivasyon teorileri, İnsan kaynakları: İşe alım, performans değerlendirme, kariyer yönetimi Ders Kitabı, Ders Notları
7) Ara Sınav
8) Pazarlama Yönetimi Pazarlama kavramı ve pazarlama karması (4P) Müşteri ilişkileri ve pazarlama stratejileri Ders Kitabı, Ders Notları
9) Üretim ve Operasyon Yönetimi Üretim süreçleri ve planlama Operasyon yönetimi ve kalite kontrol Ders Kitabı, Ders Notları
10) Finansal Yönetim Finansal yönetim, sermaye temini ve yatırımlar Finansal tabloların analizi: Bilanço, gelir tablosu Ders Kitabı, Ders Notları
11) Muhasebe ve Raporlama Muhasebe kavramı ve finansal raporlar Gelir tablosu, bilanço ve nakit akış tablosu Ders Kitabı, Ders Notları
12) İşletmede Teknoloji ve Yenilik Yönetimi Dijital dönüşüm ve teknoloji kullanımı Yenilikçilik ve inovasyon süreçleri Ders Kitabı, Ders Notları
13) İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk İşletmelerde etik davranış ve iş ahlakı Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik İşletme Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi-Genel Tekrar Ders Kitabı, Ders Notları
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, 16.Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2008.
- Tamer Müftüoğlu, İşletme İktisadı, 7.Baskı,Turhan Kitabevi, Ankara, 2010.
- Ali Akdemir, Temel İşletmecilik Bilgileri, Ekin Kitabevi, Ankara, 2009.
- Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, 12. Baskı, Beta Kitabevi, İstanbul, 2010.
Diğer Kaynaklar: - İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, 16.Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2008.
- Tamer Müftüoğlu, İşletme İktisadı, 7.Baskı,Turhan Kitabevi, Ankara, 2010.
- Ali Akdemir, Temel İşletmecilik Bilgileri, Ekin Kitabevi, Ankara, 2009.
- Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, 12. Baskı, Beta Kitabevi, İstanbul, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek 5
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek 5
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek 4
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek 5
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 5
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak 4
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak 4
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek 4
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak 5
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak 4
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak 4
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak 4
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ödevler 11 108
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 210