ISL315 Finansal Piyasalar ve Kurumlarİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL315
Ders İsmi: Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Zeynep TARAKCI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, finansal piyasalar, araçlar, kurumlar hakkında bilgi vererek, piyasalar ve kurumların işleyişini tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Finansal Sistem, Finansal Kurumlar, Piyasa Yapısı ve Yasal Düzenlemeler, Merkez Bankaları, Ticaret Bankaları, Kalkınma, Katılım ve Yatırım Bankaları, Menkul Kıymet Borsaları, Kurumsal Yatırımcılar ve Sermaye Piyasası, Yatırım Fonları ve Yatırım Ortaklıkları, Aracı Kurumlar, Özel Sigorta Şirketleri, Sosyal Güvenlik Kurumları, Uluslar arası Finansal Kurumlar ve Piyasalar, Finansal Krizler, Sistem ve Piyasalarda Son Gelişmeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Finansal piyasalar ve kurumların tarihsel gelişimini açıklar.
2) Finansal kurumların finansal piyasalar ve genel ekonomi çerisindeki rolünü kavrar
3) Finansal piyasalarda faz oranlarının oluşum sürecini kavrar; ilgili faktörleri belirler
4) Para ve sermaye piyasalarının gelişiminde katılımcıların rolünü kavrar
5) Finansal hizmetler sektörünü tanır.
6) Finansal kurumların performansı açısından rekabet, risk ve küreselleşme olgusunun etkilerini değerlendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal sistem Ders Kitabı, Ders Notları
2) Finansal piyasalar Ders Kitabı, Ders Notları
3) Finansal sistemin ekonomi içindeki yeri Ders Kitabı, Ders Notları
4) Türkiye’de faaliyet gösteren finansal piyasalar Ders Kitabı, Ders Notları
5) Organize piyasalar Ders Kitabı, Ders Notları
6) Tezgahüstü piyasalar Ders Kitabı, Ders Notları
7) Ara Sınav
8) Bankalar Ders Kitabı, Ders Notları
9) Düzenleyici Kurumlar Ders Kitabı, Ders Notları
10) TCMB, BDDK Ders Kitabı, Ders Notları
11) SPK, TMSF Ders Kitabı, Ders Notları
12) Finansal piyasalardaki diğer kurum ve hizmetler Ders Kitabı, Ders Notları
13) Sermaye piyasaları ve borsalar Ders Kitabı, Ders Notları
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aras, G. Müslümov, A. Kurumsal Yatırımcıların Sermaye Piyasalarının Gelişimindeki Rolü: OECD Ülkeleri ve Türkiye Örneği, KYD, 2003
Diğer Kaynaklar: Aras, G. Müslümov, A. Kurumsal Yatırımcıların Sermaye Piyasalarının Gelişimindeki Rolü: OECD Ülkeleri ve Türkiye Örneği, KYD, 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek 5
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek 2
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek 3
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek 2
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 2
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak 2
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak 2
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek 3
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak 3
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak 2
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak 2
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak 2
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 120