İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISL315 | ||||||||
Ders İsmi: | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Zeynep TARAKCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, finansal piyasalar, araçlar, kurumlar hakkında bilgi vererek, piyasalar ve kurumların işleyişini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Finansal Sistem, Finansal Kurumlar, Piyasa Yapısı ve Yasal Düzenlemeler, Merkez Bankaları, Ticaret Bankaları, Kalkınma, Katılım ve Yatırım Bankaları, Menkul Kıymet Borsaları, Kurumsal Yatırımcılar ve Sermaye Piyasası, Yatırım Fonları ve Yatırım Ortaklıkları, Aracı Kurumlar, Özel Sigorta Şirketleri, Sosyal Güvenlik Kurumları, Uluslar arası Finansal Kurumlar ve Piyasalar, Finansal Krizler, Sistem ve Piyasalarda Son Gelişmeler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal sistem | Ders Kitabı, Ders Notları |
2) | Finansal piyasalar | Ders Kitabı, Ders Notları |
3) | Finansal sistemin ekonomi içindeki yeri | Ders Kitabı, Ders Notları |
4) | Türkiye’de faaliyet gösteren finansal piyasalar | Ders Kitabı, Ders Notları |
5) | Organize piyasalar | Ders Kitabı, Ders Notları |
6) | Tezgahüstü piyasalar | Ders Kitabı, Ders Notları |
7) | Ara Sınav | |
8) | Bankalar | Ders Kitabı, Ders Notları |
9) | Düzenleyici Kurumlar | Ders Kitabı, Ders Notları |
10) | TCMB, BDDK | Ders Kitabı, Ders Notları |
11) | SPK, TMSF | Ders Kitabı, Ders Notları |
12) | Finansal piyasalardaki diğer kurum ve hizmetler | Ders Kitabı, Ders Notları |
13) | Sermaye piyasaları ve borsalar | Ders Kitabı, Ders Notları |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Aras, G. Müslümov, A. Kurumsal Yatırımcıların Sermaye Piyasalarının Gelişimindeki Rolü: OECD Ülkeleri ve Türkiye Örneği, KYD, 2003 |
Diğer Kaynaklar: | Aras, G. Müslümov, A. Kurumsal Yatırımcıların Sermaye Piyasalarının Gelişimindeki Rolü: OECD Ülkeleri ve Türkiye Örneği, KYD, 2003 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek | ||||||||||||
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek | ||||||||||||
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek | ||||||||||||
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek | ||||||||||||
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | ||||||||||||
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak | ||||||||||||
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak | ||||||||||||
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek | ||||||||||||
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak | ||||||||||||
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak | ||||||||||||
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak | ||||||||||||
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak | ||||||||||||
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek | 5 |
2) | İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek | 2 |
3) | Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek | 3 |
4) | Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek | 2 |
5) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | 2 |
6) | İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak | 2 |
7) | Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak | 2 |
8) | Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek | 3 |
9) | İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak | 3 |
10) | Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak | 2 |
11) | Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak | 2 |
12) | İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak | 2 |
13) | Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |