ISL316 E- İş Yönetimiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL316
Ders İsmi: E- İş Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Zeynep TARAKCI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin elektronik ortamlarda ticaret yapma ve iş yönetimi konusunda genel bilgi, beceri kazanmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği: E-Ticaret, telekomünikasyon, bilgisayar ağları, temel internet servisleri, internette multimedya, elektronik ödeme sistemleri, e-ticaret iş modelleri, tedarikçi zinciri yönetimi, EDI, B2B, B2B yazılımları, müzayedeler, e-işin güvenliği, yasal ve politik yönleri konularında temel bilgiler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) E-iş ve e-ticaret kavramlarını ayırt edebilir.
2) E-ticaret iş modelleri özelliklerini karşılaştırabilir.
3) E-ticaret ve elektronik ödeme yöntemleri arasında model ilişkisi kurabilir.
4) E-iş ve tedarik zinciri yönetimi arasındaki bağları kavrar.
5) E-iş ortamının etik ve insani yönünü değerlendirebilir.
6) E-ticaret için gerekli güncel araçları kullanabilir.
7) E-iş güvenliği için uygulanan teknik ve yöntemleri değerlendirir.
8) Yeni e-iş teknolojileri konusunda alternatif bakış açılarını karşılaştırabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, E-Ticaret Tarihsel Gelişimi Ders Kitabı, Ders Notları
2) E-Ticaret Modelleri ve Stratejiler Ders Kitabı, Ders Notları
3) E-İş Perakende ve Servis Sektörü Ders Kitabı, Ders Notları
4) E-İş ve Pazarlama Ders Kitabı, Ders Notları
5) E-İş ve Tüketici Davranışları Ders Kitabı, Ders Notları
6) E-İş Pazar Araştırması Ders Kitabı, Ders Notları
7) Ara Sınav
8) E-İş Etik ve Sosyal Yönü Ders Kitabı, Ders Notları
9) E-İş Ödeme Yöntemleri Ders Kitabı, Ders Notları
10) E-İş ve Güvenlik Teknolojileri Ders Kitabı, Ders Notları
11) E-İş Mobil Ticaret Ders Kitabı, Ders Notları
12) B2B E-İş Ders Kitabı, Ders Notları
13) E-iş ve Sosyal Medya Ders Kitabı, Ders Notları
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-COMMERCE: BUSINESS, TECHNOLOGY, SOCIETY, (2009), K. C. Laudon, C. G. Traver, 5th ed., Pearson
Diğer Kaynaklar: E-COMMERCE: BUSINESS, TECHNOLOGY, SOCIETY, (2009), K. C. Laudon, C. G. Traver, 5th ed., Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek 5
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek 4
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek 4
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek 5
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 3
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak 3
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak 2
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek 3
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak 4
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak 2
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak 2
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak 3
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 120