Dersin Amacı: |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersi öğrencilerin bulundukları zaman ve koşullarını anlamaları ve bu durumu analiz ederek dünya ve ülkemizin geleceğine dair bir bakış açıları oluşturmayı amaçlamıştır. Öğrencilere yakın geçmişleri hakkında bilgi vererek bir milli hafıza oluşturmak hedeflenmiştir. Öğrencilere; özgüven aşılamak, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefi kazandırmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan sonraki dönemi, Atatürk dönemi dış ve iç politikalarını, Atatürk ilke ve inkılaplarını, çok partili hayata geçiş sürecini ve 20. yüzyıl Türkiye’sindeki temel siyasal, sosyal ve ekonomik dönüşümleri kapsamaktadır. Ders kapsamında ayrıca II. Dünya Savaşı sonrası Türkiye’nin durumu, demokratikleşme süreci, askeri müdahaleler ve anayasal dönüşümler ile günümüz Türkiye’sinde Atatürkçülüğün yeri ve önemi ele alınır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Millî Mücadele, Doğu Cephesi Ve Güney Cephesi.
|
|
2) |
Düzenli Ordunun Kurulması Ve Batı Cephesi. |
|
3) |
Tekâlifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi’nin İmzalanması |
|
4) |
Lozan Barış Antlaşması Ve Önemi. |
|
5) |
Cumhuriyet Dönemi Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Siyasi Partilerin Kurulması, Türkiye Cumhuriyeti’nde Demokrasi Denemeleri Ve Buna Tepkiler. |
|
6) |
Vize Haftası
|
|
7) |
Eğitim, Kültür, Sağlık Ve Bayındırlık Alanındaki İnkılaplar. |
|
8) |
Ekonomik Ve Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar.
|
|
9) |
Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin İzlediği Dış Politika.
1923-1932 Ve 1932-1939 Arasında İzlenen Dış Politika.
|
|
10) |
Atatürk İlkeleri Ve Bütünleyici İlkeler |
|
11) |
Mustafa Kemal Atatürk’ün Ölümü Ve İsmet İnönü Dönemi.
|
|
12) |
Demokrat Parti Dönemi Ve Sonrasında Yaşanılan Gelişmeler. |
|
13) |
1980’den Günümüze Kadar Türkiye. |
|
14) |
Final Haftası. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ders Kitapları
Turan, R. ve diğerleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara 1999. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982.
Ek Kaynaklar
• Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991.
• Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981.
• Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
• Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
• Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
• Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983.
• Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek |
1 |
2) |
İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek |
1 |
3) |
Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek |
1 |
4) |
Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek |
1 |
5) |
İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak |
1 |
6) |
İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak |
1 |
7) |
Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak |
1 |
8) |
Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek |
1 |
9) |
İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak |
1 |
10) |
Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak |
1 |
11) |
Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak |
1 |
12) |
İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak |
1 |
13) |
Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak |
1 |