PSI104 Öğrenme Psikolojisiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI104
Ders İsmi: Öğrenme Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hakan Balcı
Dr.Öğr.Üyesi ESRA ATASOY SUBAŞI
Dr.Öğr.Üyesi Şennur GÜNAY AKSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin öğrenme psikolojisinin ne olduğu, temel kavramları ve öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak
Dersin İçeriği: Öğrenme psikolojisi kuramlarının temel kavramlarını ve deneysel çalışmaları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenmeyi tanımlayabilme ve temel özelliklerini açıklayabilme
2) Öğrenmeyi etkileyen durumları açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenme kuramlarına yönelik genel değerlendirmeler yapabilme
2) İnsana ait bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçleri öğrenme kuramları çerçevesinde açıklayabilme ve örnek gösterebilme
3) Öğrenme kuramlarını üstünlükleri ve sınırlılıklarına göre karşılaştırabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Araştırma yapabilme ve örneklerden yararlanabilme
2) Mesleki, eğitsel ve kişisel rehberlik yapmada kullanabileceği teorileri analiz edebilme ve seçebilme
3) Toplumsal sorunlara çözüm üretmek amacıyla projeler tasarlayabilme, uygulama ve sonuçları değerlendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenme Kuramları tarihsel Gelişim, ve Öğrenme İlkeler Ders Kitabı, Slaytlar
2) Öğrenmeyi Öğretme Ders Kitabı, Slaytlar
3) Davranışçı Kurama Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
4) Bilişsel Kurama Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
5) Sosyal Öğrenme Kuramı Ders Kitabı, Slaytlar
6) Gestalt Kuramına Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
7) Bilgi İşleme Kuramına Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
8) Ara Sınav -
9) Gagne'nin Öğrenme Kuramı Ders Kitabı, Slaytlar
10) Nörofizyolojik Öğrenme Kuramı Ders Kitabı, Slaytlar
11) Çoklu Zekâ Kuramına Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
12) Yapılandırmacılık Kuramına Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
13) Motivasyon Kuramları Yükleme Kuramı Ders Kitabı, Slaytlar
14) Yükleme Ve Özbelirleme Kuramına Göre Öğrenme Ders Kitabı, Slaytlar
15) Kısa Süreli Bellek ve Uzun Süreli Bellek Ders Kitabı, Slaytlar
16) Genel tekrar Ders Kitabı, Slaytlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar

Slides
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
Oral, Behçet (Ed.). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi yayınları, Ankara.
Ek Kaynaklar
Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
Ekici, Gülay (Ed.). (2016). Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Course Books
Oral, Behçet (Ed.). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi yayınları, Ankara.
Additional Materials
Senemoğlu, Nuray (2006). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
Ekici, Gülay (Ed.). (2016). Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 4
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 4
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 3
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 2
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 3
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 4
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 5
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Ara Sınavlar 7 15
Final 7 15
Toplam İş Yükü 150