PSI106 Sosyal Psikolojiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI106
Ders İsmi: Sosyal Psikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hakan Balcı
Dr.Öğr.Üyesi Kübra KOÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sosyal psikolojik araştırmalar sonucu elde edilmiş bilgileri ve kuramları gerçek yaşam örnekleri ile ilişkilendirerek örnekler üzerinden sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve kuramlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: İnsanın grupta düşünce, duygu ve davranışlarının nasıl etkilendiği ve bireyin grubu nasıl etkileyebileceğine ilişkin kuramsal bilgiler ve açıklayıcı örnekleri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sosyal psikolojinin alanındaki çalışmaları analiz edebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Psikolojik kavramları, kuramları ve araştırma bulgularını günlük hayat ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sosyal, kültürel, sipiritüel ve benzeri çeşitlilikleri fark edip değerlendirebilme
2) Sosyal psikoloji ile alakalı deneysel çalışmalar tasarlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Psikoloji ile Tanışma Myers Bölüm 1
2) Sosyal Dünyada Benlik Kavramı Myers Bölüm 2
3) Sosyal İnançlar ve Yargılar Myers Bölüm 3
4) Davranış Ve Tutumlar Myers Bölüm 4
5) Genler, Kültür, Toplumsal Cinsiyet Myers Bölüm 5
6) Uyma ve İtaat Myers Bölüm 6
7) İkna Myers Bölüm 7
8) Grup Etkisi Myers Bölüm 8
9) Önyargı Myers Bölüm 9
10) Saldırganlık Myers Bölüm 10
11) Çekim ve Yakınlık Myers Bölüm 11
12) Çatışma ve Uzlaşma Myers Bölüm 12
13) Klinikte Sosyal Psikoloji Myers Bölüm 13
14) Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek Myers Bölüm 14

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her dersin sonunda derste anlatılan kavramların bir özeti verilir.

At the end of each lesson, a summary of the concepts covered in the lesson is given.
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
David Myers - Sosyal Psikoloji 10.ed
Ek Kaynaklar
Çiğdem Kağıtçıbaşı - Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji
Nuray Sakallı - Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler?
Nuran Hortaçsu kitapları: İnsan İlişkileri, Grup İçi ve Gruplar Arası Süreçler, En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji
Doğan Cüceloğlu kitapları: İnsan İnsana, İnsan ve Davranışı

Course Books
David Myers - Sosyal Psikoloji 10.ed
Additional Materials
Çiğdem Kağıtçıbaşı - Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji
Nuray Sakallı - Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler?
Nuran Hortaçsu kitapları: İnsan İlişkileri, Grup İçi ve Gruplar Arası Süreçler, En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji
Doğan Cüceloğlu kitapları: İnsan İnsana, İnsan ve Davranışı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 5
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 4
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 4
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 3
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 3
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 5
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 4
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 2
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 58
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 42
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 58
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ödevler 1 1
Ara Sınavlar 5 20
Final 7 37
Toplam İş Yükü 180