TRK102 Türk Dili IIİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRK102
Ders İsmi: Türk Dili II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Gamze ÇELİK BAŞARAN
Öğr.Gör. Kifayet ÖZMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Dersin İçeriği: Türkçenin tarihi gelişiminin ve iyi kullanılabilmesi için, dil ve kültür ilişkileri, Türkçenin Dünya dilleri arasındaki yeri, Türkiye Türkçesinin gelişme evreleri, dilin kullanımında dikkat edilmesi gereken imla kuralları, dil bilgisi açısından bilinmesi ve uygulanması gereken temel bilgiler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar
2) Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) KOMPOZİSYONLA İLGİLİ GENEL BİLGİLER Yazılı ve Sözlü Kompozisyon. Yazılı anlatımda plan nasıl yapılmalı? Konularına göre paragraf çeşitleri. Paragrafta anlatım türleri. Düşünceyi geliştirme yolları.
2) YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ A) Resmî Yazılar: Dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler.
3) YAZILI KOMPOZİSYON TÜRLERİ A) Resmî Yazılar: Dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler.
4) ŞİİR Türk Şiir Gelenekleri: Klasik şiir, Halk şiiri, Modern şiir geleneği ve özellikleri. İçerik bakımından şiir türleri.
5) TİYATRO Tiyatronun tanımı ve önemi, başlıca tiyatro terimleri. Geleneksel sahne oyunlarımız (Meddah, Ortaoyunu, Karagöz-Hacivat). İçerik bakımından tiyatro çeşitleri (Trajedi, komedi, dram).
6) HİKÂYE VE ROMAN Hikâyenin tanımı ve başlıca özellikleri, kurgu bakımından hikâye türleri. Romanın tanımı ve başlıca özellikleri. Konularına göre roman türleri. Hikâye ve roman arasındaki ayırt edici özellikler.
7) DESTAN Destan türünün tanımı ve genel özellikleri. Doğal destanlar ve oluşum aşamaları, yapay destanlar. İslamiyet’in kabulünden önceki ve sonraki doğal Türk destanları. Türk destanlarında tipler ve motifler.
8) ARA SINAV
9) MASAL- GEZİ YAZISI-ANI Masal türünün tanımı, halk masalları ve sanat masalları. Masalların başlıca özellikleri. Gezi yazısının tanımı ve başlıca özellikleri. Bir edebî tür olarak anı ve başlıca özellikleri
10) SÖZLÜ KOMPOZİSYON Sözlü kompozisyon ve iletişim kavramı. İletişimin unsurları. İletişimin türleri ve engelleri. Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak.
11) SÖZLÜ KOMPOZİSYON TÜRLERİ Nutuk, konferans, mülakat, panel, seminer, münazara gibi sözlü kompozisyon türlerinin tanımı ve başlıca özellikleri.
12) BİLGİ KAYNAKLARINA ERİŞİM VE KÜTÜPHANE KULLANIMI Biçim ve niteliklerine göre bilgi kaynakları. Bilgi kaynaklarının araştırılması ve kütüphane kullanımı
13) BİLİMSEL YAZI HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Kuram, yasa, ilke, sistem, yöntem gibi başlıca bilimsel terimler. Bilimsel yazının tanımı ve bilimsel araştırmanın planı. Bilimsel araştırmada üslup, alıntı yapma ve kaynak gösterme hususunda önemli noktalar.
14) EDEBİYAT VE DÜŞÜNCE DÜNYASI Edebiyatımızda yer alan Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Atî, Milli Edebiyat gibi başlıca edebî dönemler ve akımlar. Cumhuriyet sonrasında şiir, tiyatro, roman ve hikâye gibi başlıca edebî türlerin seyri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 1
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 1
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 1
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 1
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 3
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 2
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 2
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 1
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 1
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 5
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 2
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 1
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 1
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 1
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 1
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60