PSI210 Psikoloji ve Kültürİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI210
Ders İsmi: Psikoloji ve Kültür
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Kübra KOÇ
Öğr.Gör. Çağla ÇETİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bireyin gelişiminde içinde yaşadığı kültürün etkisi ve bireyin kültürü nasıl şekillendirdiği hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriği: Kültürlerarası farklılıkların yansımalarının, hangi farklılıklara neden olduğunun kuramsal gelişmeler ve bilimsel bulgular çerçevesindeki açıklamaları ile kültürel değerler, alt kültürler, kültürlerarası ilişkiler, etnisite ve Türk kültürü hakkında bilgileri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kültürel psikoloji ve kültürler arası psikolojiyi tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Psikoloji alanında kültürler arası farklılıkları açıklayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Etnosentrik düşünce, düşünce hataları ve kalıp yargıları tanımlayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kültüre özgü akıl hastalıklarını tanıyabilme
2) Kültürlerarası psikolojinin araştırma yöntemlerini uygulayabilme
3) Özel grupların (örn. göçmenler ve mülteciler) akıl sağlıklarıyla ilgili değişkenleri listeleyebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürel Psikoloji Nedir? Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
2) Kültür ve İnsan Doğası Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
3) Kültürel Evrim Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
4) Temel Kültürel Farklılıklar Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
5) Kültür ve Gelişimsel Süreçler Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
6) Kültür, Benlik ve Kişilik Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
7) Kültür, Benlik ve Kişilik (devam) Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
8) Ara Sınav -
9) Çok Kültürlü Bir Dünyada Yaşamak Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
10) Kültür ve Motivasyon Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
11) Kültür, Biliş ve Duyum Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
12) Kültür ve Duygu Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
13) Kültür ve Psikolojik Bozukluklar Heine, S. J. (2012). Cultural psychology
14) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her dersin sunum dosyası öğrenciye gönderilecektir.

The presentation file of each lesson will be sent to the student.
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
Heine, S. J. (2012). Cultural psychology (3. baskı). New York: W. W. Norton & Company, Inc.
Ek Kaynaklar ,
Matsumoto, D. ve Juang, L. (2013). Culture and psychology. Belmont, CA: Wadsworth.

Course Books
Heine, S. J. (2012). Cultural psychology (3. baskı). New York: W. W. Norton & Company, Inc.
Additional Materials
Matsumoto, D. ve Juang, L. (2013). Culture and psychology. Belmont, CA: Wadsworth.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 1
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 2
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 3
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 3
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 2
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 4
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 4
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 3
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ara Sınavlar 6 12
Final 6 12
Toplam İş Yükü 150