Dersin Amacı: |
Yabancı dili(İngilizce) geliştirmek. |
Dersin İçeriği: |
1 Ders materyalleri, amaçları tanıtımı
2 Şimdiki zaman kalıbını kullanarak konuşma anını anlatan cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak.
Hava şartlarını sormak ve cevaplamak.
3 Emir cümleleri kurmak, konut vermek ve almak. Günlük spor ve egzersizler ile ilgili soru sormak ve cevap vermek.
4 Giysiler ile ilgili konuşmak, dinlemek, soru sormak ve yazmak.
Bir mağazada konuşmak, soru sormak, fiyat bilgisi sormak ve cevaplamak.
5 This/ that/ these/ those kullanarak cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak. Alışveriş yaparken kullanılan dili öğrenmek.
6 Can/ can’t kullanarak muktedir olmak ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Yiyecekler hakkında konuşmak ve soru sorup cevaplamak.
7 Seyahat ile ilgili bir paragraf yazmak. Seyahat ile ilgili bir veb sitesi makalesini okumak, anlamak ve soruları cevaplandırmak.
8 Geçmiş zaman tecrübe ve etkinlikleri ile ilgili konuşmak ve yazmak.
9 Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiilleri kullanmak. Geçmiş zaman kullanarak paragraf yazmak.
10 Hafta sonu yapılan faaliyetler ile ilgili konuşmak. Geçmiş zaman ile ilgili soru sormak ve cevap vermek.
11 Geniş zaman kullanarak günlük faaliyetler, sevilen ve sevilmeyen faaliyetler ile ilgili yazmak ve konuşmak.
12 Yeme alışkanlıkları ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Sayılabilen ve sayılamayan isimler ile ilgili konuşmak ve yazmak. “How much? How many?” Sorularını sormak ve cevaplamak.
13 Some/ any / a lot of /much/ many kullanarak cümle kurmak, soru sormak, cevap vermek, anlamak ve yazmak. Bir lokanta hakkında yorum belirten yazı yazmak.
14 Genel tekrar.
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zaman kullanarak kendisi hakkında konuşabilir, diğer kişilere soru sorabilir, imla kurallarına uyarak yazabilir ve okuyup anlayabilir.
|
2) Hava şartları, yiyecekler, spor faaliyetleri, günlük faaliyetler, giysiler, alışveriş, seyahatler ile ilgili konuşabilir, okuduğunu anlayabilir, yazabilir.
|
3) Kişiler ile iletişim kurabilir, kendini tanıtabilir, diğer kişilere soru sorabilir ve cevap verebilir.
|
4) Dinleme , anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirir.
|
5) Dili kullanma ile ilgili özgüven elde eder ve kendini ifade edebilir, iletişim kurabilir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders materyalleri, amaçları tanıtımı |
|
2) |
Şimdiki zaman kalıbını kullanarak konuşma anını anlatan cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak.
Hava şartlarını sormak ve cevaplamak.
|
|
3) |
Emir cümleleri kurmak, konut vermek ve almak. Günlük spor ve egzersizler ile ilgili soru sormak ve cevap vermek. |
|
4) |
Giysiler ile ilgili konuşmak, dinlemek, soru sormak ve yazmak.
Bir mağazada konuşmak, soru sormak, fiyat bilgisi sormak ve cevaplamak.
|
|
5) |
This/ that/ these/ those kullanarak cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak. Alışveriş yaparken kullanılan dili öğrenmek. |
|
6) |
Can/ can’t kullanarak muktedir olmak ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Yiyecekler hakkında konuşmak ve soru sorup cevaplamak. |
|
7) |
Seyahat ile ilgili bir paragraf yazmak. Seyahat ile ilgili bir veb sitesi makalesini okumak, anlamak ve soruları cevaplandırmak. |
|
8) |
Geçmiş zaman tecrübe ve etkinlikleri ile ilgili konuşmak ve yazmak. |
|
9) |
Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiilleri kullanmak. Geçmiş zaman kullanarak paragraf yazmak. |
|
10) |
Hafta sonu yapılan faaliyetler ile ilgili konuşmak. Geçmiş zaman ile ilgili soru sormak ve cevap vermek. |
|
11) |
Geniş zaman kullanarak günlük faaliyetler, sevilen ve sevilmeyen faaliyetler ile ilgili yazmak ve konuşmak. |
|
12) |
Yeme alışkanlıkları ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Sayılabilen ve sayılamayan isimler ile ilgili konuşmak ve yazmak. “How much? How many?” Sorularını sormak ve cevaplamak. |
|
13) |
Some/ any / a lot of /much/ many kullanarak cümle kurmak, soru sormak, cevap vermek, anlamak ve yazmak. Bir lokanta hakkında yorum belirten yazı yazmak. |
|
14) |
Genel tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular. |
1 |
2) |
Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. |
|
3) |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır. |
3 |
4) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir. |
2 |
5) |
Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. |
3 |
6) |
Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. |
4 |
7) |
Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
|
8) |
Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. |
2 |
9) |
Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. |
5 |
10) |
Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır. |
3 |
11) |
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. |
5 |