ENG102 English IIİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG102
Ders İsmi: English II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BORAY SOYDAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yabancı dili(İngilizce) geliştirmek.
Dersin İçeriği: 1 Ders materyalleri, amaçları tanıtımı
2 Şimdiki zaman kalıbını kullanarak konuşma anını anlatan cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak.
Hava şartlarını sormak ve cevaplamak.
3 Emir cümleleri kurmak, konut vermek ve almak. Günlük spor ve egzersizler ile ilgili soru sormak ve cevap vermek.
4 Giysiler ile ilgili konuşmak, dinlemek, soru sormak ve yazmak.
Bir mağazada konuşmak, soru sormak, fiyat bilgisi sormak ve cevaplamak.
5 This/ that/ these/ those kullanarak cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak. Alışveriş yaparken kullanılan dili öğrenmek.
6 Can/ can’t kullanarak muktedir olmak ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Yiyecekler hakkında konuşmak ve soru sorup cevaplamak.
7 Seyahat ile ilgili bir paragraf yazmak. Seyahat ile ilgili bir veb sitesi makalesini okumak, anlamak ve soruları cevaplandırmak.
8 Geçmiş zaman tecrübe ve etkinlikleri ile ilgili konuşmak ve yazmak.
9 Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiilleri kullanmak. Geçmiş zaman kullanarak paragraf yazmak.
10 Hafta sonu yapılan faaliyetler ile ilgili konuşmak. Geçmiş zaman ile ilgili soru sormak ve cevap vermek.
11 Geniş zaman kullanarak günlük faaliyetler, sevilen ve sevilmeyen faaliyetler ile ilgili yazmak ve konuşmak.
12 Yeme alışkanlıkları ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Sayılabilen ve sayılamayan isimler ile ilgili konuşmak ve yazmak. “How much? How many?” Sorularını sormak ve cevaplamak.
13 Some/ any / a lot of /much/ many kullanarak cümle kurmak, soru sormak, cevap vermek, anlamak ve yazmak. Bir lokanta hakkında yorum belirten yazı yazmak.
14 Genel tekrar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zaman kullanarak kendisi hakkında konuşabilir, diğer kişilere soru sorabilir, imla kurallarına uyarak yazabilir ve okuyup anlayabilir.
2) Hava şartları, yiyecekler, spor faaliyetleri, günlük faaliyetler, giysiler, alışveriş, seyahatler ile ilgili konuşabilir, okuduğunu anlayabilir, yazabilir.
3) Kişiler ile iletişim kurabilir, kendini tanıtabilir, diğer kişilere soru sorabilir ve cevap verebilir.
4) Dinleme , anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirir.
5) Dili kullanma ile ilgili özgüven elde eder ve kendini ifade edebilir, iletişim kurabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders materyalleri, amaçları tanıtımı
2) Şimdiki zaman kalıbını kullanarak konuşma anını anlatan cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak. Hava şartlarını sormak ve cevaplamak.
3) Emir cümleleri kurmak, konut vermek ve almak. Günlük spor ve egzersizler ile ilgili soru sormak ve cevap vermek.
4) Giysiler ile ilgili konuşmak, dinlemek, soru sormak ve yazmak. Bir mağazada konuşmak, soru sormak, fiyat bilgisi sormak ve cevaplamak.
5) This/ that/ these/ those kullanarak cümleler kurmak, soru sormak ve cevaplamak. Alışveriş yaparken kullanılan dili öğrenmek.
6) Can/ can’t kullanarak muktedir olmak ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Yiyecekler hakkında konuşmak ve soru sorup cevaplamak.
7) Seyahat ile ilgili bir paragraf yazmak. Seyahat ile ilgili bir veb sitesi makalesini okumak, anlamak ve soruları cevaplandırmak.
8) Geçmiş zaman tecrübe ve etkinlikleri ile ilgili konuşmak ve yazmak.
9) Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiilleri kullanmak. Geçmiş zaman kullanarak paragraf yazmak.
10) Hafta sonu yapılan faaliyetler ile ilgili konuşmak. Geçmiş zaman ile ilgili soru sormak ve cevap vermek.
11) Geniş zaman kullanarak günlük faaliyetler, sevilen ve sevilmeyen faaliyetler ile ilgili yazmak ve konuşmak.
12) Yeme alışkanlıkları ile ilgili konuşmak ve soru sormak. Sayılabilen ve sayılamayan isimler ile ilgili konuşmak ve yazmak. “How much? How many?” Sorularını sormak ve cevaplamak.
13) Some/ any / a lot of /much/ many kullanarak cümle kurmak, soru sormak, cevap vermek, anlamak ve yazmak. Bir lokanta hakkında yorum belirten yazı yazmak.
14) Genel tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TOUCHSTONE (LEVEL 2)
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir.
5) Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8) Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
9) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
10) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular. 1
2) Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır. 3
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir. 2
5) Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. 3
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. 4
7) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8) Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. 2
9) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. 5
10) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır. 3
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 97